/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lille stik t headphones søges
Fra : nosunshine5
Vist : 502 gange
50 point
Dato : 01-05-07 14:56

Jeg har fået et par headphones til en afspiller, der har et mindre stik end normalt.
Jeg ville gerne have et par andre. Men kan ikke finde dem i butikkerne.
Er der nogen steder man kan finde på nettet(helst DK) som kunne have dem?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-07 15:06
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-07 15:07
Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 60 point
Dato : 01-05-07 15:09

Prøv her og se om der er en adapter du kan bruge
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?mainundergruppe=Audioadaptere&goto=productchoice&conceptbutik=&mainfunc=link#hertil

Det er lidt svært at hjælpe når du ikke skriver hvilket stik du søger men går ud far det skal være en adapter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-07 15:11
Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-05-07 15:13

Brinck har Jackstil 6,3mm med reduktion til 3,5mm
http://www.brinck.dk/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-05-07 15:15

Hvis det er et par headphones af japansk eller anden østen gejl, og ledningen ser ud til at være rund som en enkelt leder, så er det noget besværligt noget at skifte stik på.
Kablet vil højest sansynlig bestå af tynde tråde der ligger i den samme isoleringskappe, kun elektrisk adskilt af den lakering der er på kobbertrådene. - Her skal man så huske at alle tråde med samme farve lakering, skal holdes samlet ellers vil du få en kortslutning i forbindelsen.

Jeg skulle hilse og sige, det er noget besværligt noget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-07 15:16

Ofte følger der en adapter med nye høretelefoner.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 01-05-07 18:22

Hej Jeg er ved at kikke svarene igennem.:)
Men inden da. Så er det et par der fulgte med en mp3. Dem til at komme i ørene falder ud da de er for små og derfor ville et par nye være velkomne. Da afspilleren i sig selv er god, det kun dem der skal skiftes. Men det viser at være mere besværligt at finde nogen der er mere medgørlige...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-07 18:27

Køb nye høretelefoner, det kan ikke betale sig at rode med ny kontakt eller adapter.
For 29 kr får du nye headphones, du risikerer at skulle betale mer for den anden løsning.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 01-05-07 18:33

Problemet er at den har et mini stik. Det var vi så ikke opmærksom på da den blev købt.Dem kan man så ikke uden videre købe i en alm butik.
Jeg håbede at en her vidste hvor man kunne købe et nyt sæt som sidder bedre...
Tålmodigheden og værktøjet er heller ikke til at sætte noget sammen ved lodning, som Severino også fraråder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-07 19:55

Mini stik, er det 3,5 mm i diameter?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-07 19:57

2,5mm

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 01-05-07 19:58

Nej det er mindre end 3,5 i dia.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-07 19:59
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-07 20:10

Mini stik, er det 3,5 mm i diameter ups,jeg læste forkert,
2,5mm er micro jack

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 01-05-07 20:59

Ren nysgerighed. Er der mindre stik end 2.5?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-07 21:04
Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 01-05-07 21:16

Og ups jeg kan se det er en misvisende overskrift jeg fik på. Det undskylder jeg for. Det skulle nok have været jagten på adapt´n.
Eller søgeningen på headphones med lille jackstik.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 02-05-07 15:02

Tak for svaret ocorner.

I samme omgang fik jeg også lige 2 mp3-afspiller med til mine to små nevøer.
De havde en til 89 kr. Så er det et fint køb da de har fragtfri-omkostninger i maj...