/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problem med Selector
Fra : Snacky77
Vist : 370 gange
100 point
Dato : 30-04-07 19:55

Hejsa,

Har et problem med min Selector som TDC ikke rigtig gider/kan gøre noget ved.. Jeg har Canal+ abonnement hovedsageligt for at følge Man Utd. Deres kampe bliver tit sendt på Canal+Sport1 og det ser fint ud indtil for ca. 3 mdr. siden.. Jeg sidder og ser kampen i fin widescreen på min fladskærm, men pludselig skifter formatet til noget der ligner udstrakt 4:3!! Spillerne bliver lange, stillingen står længere inde på skærmen ligesom Canal+ logoet gør det.. Og sådan har det været siden.. Men KUN på Canal+sport1 og KUN når de sender Premier League kampe på den kanal.. Hvis Premier League kampen bliver sendt på en af de andre kanaler er der ingen problemer.. Heller ikke hvis de bare sender noget andet sport på sport1 kanalen..
Jeg har lige fået en ny Selector da de troede fejlen lå der, men det hjalp intet.. Har så lige snakket med en emsig TDC fejlservice mand, der ikke mente det var deres problem da de slet intet gør ved signalet..
Nogle andre der har det her problem??? Aner ikke hvad jeg skal gøre ved det...
Tak.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 30-04-07 22:12

Jeg har haft det samme, prøv at tage strømmen fra et øjeblik, så mener jeg det kommer tilbage
(Stikket ud)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-05-07 06:04

har du været inde i selector menu'en opsætning?

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 01-05-07 08:01

@droslerne

Vil prøve det, men tror nu næppe det har noget med det at gøre.. Har jo haft skiftet min selector ud til en helt ny hvorved strømmen har været taget fra flere gange..

@rotw

Ja jeg har været inde i dens opsætning og alt står som det skal.. Det bekræftede TDC også for mig.. Hvis den ikke stod korrekt ville problemet jo også gælde alle kanaler og alle programmer.. Ikke kun det beskrevne..

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 01-05-07 08:48

Nej du skal ind i selve billedopsætningen på din selector. Den står garanteret til 4:3 format som du skal have ændret til 16:9. Jeg havde nøjagtig samme problem som dig, da tv2 den 1 april skiftede til 16:9 formattet. Jeg fik løst problemet via selectoropsætningen. Så tjek at det står til 16:9

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 01-05-07 15:56

@paperboy

Som jeg skrev ovenover HAR jeg været inde i Selectors brugeropsætning og billedet står til at være 16:9.. Når den står til 4:3 viser den alle kanaler i 4:3 som jeg også skrev ovenfor.. Men tak for rådet..

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 01-05-07 17:18

Så er der altså en fejl i din selector

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 01-05-07 21:43

@paperboy

Hvis du har læst mit oprindelige spørgsmål/indlæg ville du vide at jeg netop lige har fået udskiftet min Selector.. Så den jeg har fået nu er helt ny, og det ændrede ikke ved problemet..