/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Webkamera
Fra : MonieJacobsen
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 22-04-07 12:42

Jeg er ved, at udvikle noget eletronik via internetet og har derfor brug for et Webkamera,
der har stor skarphed så der kan vises eletronik/printkort i detaljer.
Hvilken type Webkamera vil egne sig bedst til brug for overstående beskrivelse.
Gerne web-link

Mvh
Monie

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-07 14:08

Det kommer helt an på hvor stor opløsning du er ude efter Ja jeg kan sagtens "gætte", at du er ude efter en høj opløsning, men jo højere opløsning = større fil, og så er det du skal tænke lidt på de stakler som sidder og henter via din hjemmeside. Store filer tager forholdsvis lang tid, at hente.
Da det er... som du skriver, elektronik/printkort, ja så ser jeg ikke det store problem i at benytte et alm. digital-kamera, og skal du i detaljer, så køb et med Macro Zoom (det har de fleste).
På din side ville jeg så nok bare indsætte små foto(s)... og ved klik på disse, åbner man så det STORE foto. Herved opnår du, at brugeren af din hjemmeside ikke går "kold", fordi din hjemmeside er alt for langsom.
Jeg vil ikke råde dig ang. hvilket kamera du skal købe, der spiller alt for mange faktore ind så som behov, betjening, design osv. Gå ned til din lokale foto butik, og gennemse hvad de har + få råd omkring dine behov.
Se evt. på denne Google søgning:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=foto+p%C3%A5+hjemmeside&meta=
Hvad angår webcam(s), så sværger jeg personligt til dem fra Logitech, se deres hjemmeside
http://www.logitech.com/index.cfm/products/categories/DK/DA,crid=2170,categoryid=420
og
http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlist/DK/DA,crid=2203
Her er der rigeligt at få resten af søndagen til at gå med
Held og lykke med projektet...
Søren / CLAN

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 14:14

NB: Ved fotografering, så benyt evt. et farvet lagen eller tæppe (ikke med blank overflade). Det kan krølles, og du kan lave en lille krøllet "bunke" bag dine printkort, således de hælder i den mest hensigtsmæssige retning, når du fotografere.

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 23-04-07 07:16

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-07 12:35

Velbekomme... og takker for points
Synd at andre ikke også kom med input på denne streng