/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken DVB-T USB stick
Fra : sonjor
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 17-04-07 17:08

Hej
Kan nogen anbefale mig et Digital/Analog USB-stick til laptop. Til campingbrug vil jeg gerne bruge min laptop til TV. Den skal understøtte Digital og analog tv, tekst TV samt undertekster. Jeg ville være glad for nogle forslag.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-04-07 17:14

Jeg har en Pinnacle, og den fungerer fint, specielt med digitalt TV.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-07 17:18

Hej

jeg har også en Pinnacle, men problemet med den er, at den ikke viser TV2 undertekster, gør din det?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-04-07 17:40

Det har jeg aldrig tænkt over, men det gør den nok ikke. De sendes jo på en anden kanal.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-07 17:43

Hmm, vil det sige, at man ikke kan få en tuner, der kan det? er der evt. andre, der ved det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 18:52

Det er der flere der har spurgt om.....

Indtil videre er der vist ingen der har fundet noget der virker.....

Men snak med TV2 - de må jo vide det.....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-04-07 19:27

Det er det samme problem, som et MS meda center har.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-07 19:34

Ja så er der nok ikke meget håb. Jeg har lige skrevet til TV2 med et spørgsmål om det, så får jeg vel en forklaring, håber jeg.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-04-07 20:06

Den må du godt lægge herind - også :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 20:22

Citat
DIGI-TV arbejder i øjeblikket på, at få etableret muligheden for at foretage disse softwareopdateringer via DTT-signalet (et såkaldt OTA download), og når dette er muligt, vil opdateringen kunne ske automatisk.

Endelig er der en gruppe af DTT modtagere, der ikke kan håndtere DVB subtitle standarden. Mange af disse modtagere kommer fra store europæiske markeder som Tyskland og Italien, hvor man ikke benytter undertekster , men i stedet sprogversionerer udenlandske film eller bruger tekst-tv undertekster.

Uanset årsagen bør seere med udstyr, der ikke kan håndtere DVB subtitles, rette henvendelse til deres leverandør.

Citat
DR1 og TV2 udsender undertekster via en seperat kanal, og denne er ikke understøttet i mediaportal (eller MCE + flere digitale recievere)
Underteksterne på DR2 er "påklistret" skærmen derfor kan du se disse.

Eneste løsning/håb er at der bliver udviklet et plugin eller noget der kan aflæse DVB-T undertekster...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 20:22

Det er simpelthen dit udstyr der IKKE er beregnet til det.....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-07 05:07
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-07 05:14

http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-41
f.eks.>
Sandberg USB DigiTV

Meeenn med den slaks hardware skal alt næsten være
perfekt for at det kan leve op til hvad
de lover.

Har selv pci hybrid kort.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 19-04-07 09:56

Hej igen
Herkommer citat fra svaret, jeg fik fra TV2:
Kære Sonja Sørensen.

Tak for henvendelsen.

DVB-T boksen indeholder mulighed for at til- eller fravælge tekster. Hvis det
ikke virker, er der en fejl på boksen.

Med venlig hilsen

Nana Sofie Due Jensen
TV 2|Kommunikation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-07 10:06

Det er også korrekt at "nogle" af dem gør....

Du skal sørge for at købe et DANSK produkt, da de udenlandske som sagt IKKE har problemet og derfor ikke produceres.....

Det TV2 henviser til er med al sandsynlighed en "stationær" DVB-T box til et fjernsyn.....

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 19-04-07 10:20

Ok, jeg skrev altså til TV2 på deres direkte mail (derfor ingen kopi) at det var til brug for camping og bærbar PC.

Det med at den skal være dansk er sikkert rigtigt. Jeg overvejer en Anysee E 30.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-07 10:32

Da TV" nævner en "boks" er det jo ikke et USBstick de mener - derfor

Dit valg ser ud til at kunne bruges....

http://www.anysee.dk/downloads/AnyseeE30_dk_web.pdf

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 19-04-07 10:37

Så tror jeg, jeg vil vove at købe den.

Jeg lader hører fra mig om nogen tid, når jeg ser, om det virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-07 10:43

Det der forvirrede fra starten var at du skrev....

Digital/Analog USB-stick til laptop

Og ikke en BOKS med usb stik