/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problem med pc (hardware)
Fra : dayworker24
Vist : 580 gange
200 point
Dato : 16-04-07 19:24

Jeg har en pc som jeg prøver at lave. Den har haft nogle problemer med virus og spyware, men efter at have købt en ny harddisk er det jo ikke problemet. Den har haft sværere og sværere ved at komme ind i windows.

Da jeg havde den gamle disk i kunne jeg praktisk talt ikke komme ind i windows (ellers skulle jeg igennem fejlsikret, og så var det ca 20 % af gangene jeg kunne komme ind)

Men hvad kan der være galt med hardwaren. Jeg har sat alle kabler og diverse på plads. Jeg kan slet ikke starte computeren op mere (men skærmen detekter at jeg tænder computeren)
Det vil sige at der lyder det der klik, men så blinker skærmen som om den er på standby

Vi snakker om en amd xp 1900+
512 mb ddr ram
160 gb harddisk (helt ny og uden windows)
5600 geforce grafikkort med dvi og vga udgang.
Bundkortet kan jeg ikke lige huske, men hvis i kunne komme med nogle problemstillinger som kunne hjælpe mig med at løse problemet ville det være rigtig dejligt

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 16-04-07 19:26

Prøv at tjekke, om RAM-blokkene sidder ordenligt i soklerne.

//Kettedk

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-04-07 19:27

Det har jeg gjort, og jeg har også prøvet at flyttet blokken over i en anden blok (uden held)

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 16-04-07 19:28

Har du også prøvet at pille en ud ad gangen, og så starte compen igen?
Det kunne jo være, at den ene er defekt (hvis du da h

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 16-04-07 19:29

Citat
Det kunne jo være, at den ene er defekt (hvis du da h

Der skulle have stået til sidst: Hvis du da har 2 i...

//Kettedk

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-04-07 19:30

jeg har kun en i. Men jeg prøver lige en anden blok

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 16-04-07 19:31

Okay

//Kettedk

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-04-07 19:37

Den 512 mb ram blok virker, så fejlen ligger ikke der

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 16-04-07 19:39

Så ved jeg virkelig ikke hvad det kan være

//Kettedk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-04-07 19:50

Selv om blokken virher, kan den være defekt på en bestemt adresse, og så forekommer der fejl i windows. hver gang adressen bliver brugt.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-04-07 20:03

Hej kandu'er.
Jeg har fundet problemet, og det var desværre grafikkortet det var galt med. har i nogen ideer til hvordan man laver et grafikkort, som er i stykker

(jeg byttede rundt på 5200 og 5600)

5200 virkede i begge computere, men 5600 virkede overhovedet ikke i nogen af dem.
Men nogen der har nogen ideer???

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 210 point
Dato : 16-04-07 20:17

Jeg tror, at det er en dum idé at forsøge på at lave dit grafikkort.
Prøv evt. at få det erstattet i den butik, hvor du købte din computer.

//Kettedk

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-04-07 20:36

Computeren er vist over 3 år, så den går jo nok ikke. Desværre

Kommentar
Fra : Netch

Dato : 17-04-07 07:00

Jeg tror det er fordi at dit Bundkort ik kan trække dit grafikkort

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-04-07 08:20

Hvilket Windows bruger du?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-04-07 15:18

Hej jeg bruger windows xp home, men det har ikke noget med windows eller om mit bundkort kan trække det. Bundkortet har trukket grafikkortet i 3 år, men har nu givet op. Men kan der være en måde jeg kan reparere kortet?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-04-07 15:29

- det tvivler jeg på, desværre...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-04-07 15:32

Hvis du er tekniker(eller har tekninst indsigt)-har et diagram, samt et sted du kan købe delene, så kan du reparere kortet.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-04-07 15:40

nej hehe. Jeg er bare privat person der leder efter nogle fif, som måske kan starte kortet (i ved a man har alle slags råd om ting nogle gange)

Men et grafikkort er da et svært emne

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-04-07 15:42

Det har du ret i, og delene er mega svære, at få fat i.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-04-07 17:23

Citat
Hvis du er tekniker(eller har tekninst indsigt)-har et diagram, samt et sted du kan købe delene, så kan du reparere kortet.

Jaaa....meeeen.....Det er nok svært.
Producenterne udleverer nok ikke diagrammer.
Det ville da også være ret dumt.
Jeg har selv ledt forgæves efter et diagram over et eller andet bundkort.
Jeg VIL vide hvad de bruger -5V og -12 V til !
(Jeg er elektroniktekniker).
Gambrinus

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 21-05-07 22:27

Hvis du ikke har speciel forstand på det det, vil jeg råde dig til at købe et nyt..

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 24-05-07 12:21

tak for alle forsøgene