/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB 2
Fra : marcussen1
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 13-04-07 18:28

På bagsiden af min PC er der 2 USB-2 stik. Der ligeledes 2 USB-1 stk samt 2 USB-1 stik på fronten.
Alle 4 USB-1 virker upåklageligt, hvorimod de 2 USB-2 stik tilsyneladende er "døde". Når jeg bruger en extern HD på et af USB-1 stikkene, går det meget langsomt, hvilket jeg godt ved, at det gør. Jeg har kørt inst-cd'en med bl.a. USB-2, og den siger, at USB-2 er installere. Er der noget jeg kan gøre for at få det til at virke.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 18:37

Alle dine stik er vel USB 2.0

Hvad kalder du USB-1 og USB-2 ?????

Er det en extra hub du kører med...... ?????

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 13-04-07 18:45

I PC-manualen er der vist de forskellige stik med navn på. Som sagt er der på bagsiden 2 stik, som er benævnt med USB-1, og 2 benævnt som USB-2. De 2 på fronten er nævnt som USB (altså uden 1 eller 2).
Der er ingen hub.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-07 18:57

Se efter i Enhedshåndtering, om der nogle advarsler gule trekanter, klik på Start, højre klik på Denne computer, vælg Egenskaber, klik på fanebladet Hardware, der kan du klikke på Enhedshåndtering, du kan også i Enhedshåndtering opdatere driverne, hvis der ikke er gule trekanter, åben USB controlere ved at klikke på det lille + og højere klik, vælg Opdater driver, når guiden Opdater driver starter, skal du når du får mulighed for at klikke på Har diskette/cd klikke på den og sætte din cd med drivere i cd skuffen, før du klikker på næste

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 13-04-07 19:01

o.v.n..
det du skriver har jeg gjort

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-07 19:09

Hvad står der i Enhedshåndtering, om dine usb controlere ? Står der noget i retning af: Rev 5 eller nyere værtscontroler eller kun usb rodhub, der skal stå det første for at det er usb 2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 19:12

Citat
Når jeg bruger en extern HD på et af USB-1 stikkene, går det meget langsomt

Og klart det går langsomt......

Du kan jo prøve at sætte harddisken til "bagpå" så vil du opdage at det ikke går spor hurtigere.....

ALLE dine USB kører med samme hastighed.... Og det tager lang tid hvis det er store filer (film o.lign.)....

Det kan du desværre ikke gøre noget ved.....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 13-04-07 19:21

o.v.n.
Der står:
USB-controllere
Standard Enhanced PCI to USB Host Controller
Standard OpenHCD USB-værtscontroller
Standard USB-hub
Understøttelse af USB-udskrivning
USB-lagerenhed
USB-rodhub
USB-sammensat enhed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-07 19:25

Jeg er ikke ekspert, men for mig ser det ud som du kun har usb 1 prøv måske at instalere dine drivere igen, hvis du er sikker på at du skulle have usb 2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 19:30

Ja...

Det lyder som om det hele "kun" er USB 1.0 eller 1.1

Hvor gammel er komputeren.... ??

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 13-04-07 19:33

Den er under et år, var der ikke altid USB-2 dengang. Hvis problemet ikke kan løses, nytter det så noget at købe et USB-2 indstikskort?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 13-04-07 19:36

På inst.cd'en står der under drivere:
nVIDIA Chipsets
ATA 133 RAID
USB 2.0
AUDIO
Network
Seriel ATA

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 19:39

Citat
Hvis ordet "udvidet" (eller "enhanced") er en del af navnet på nogen af de viste controllere, er der installeret drivere til USB 2.0-controllere på computeren.

Så ergo har du 2.0

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 19:41

Pas på med de navne du bruger.....

USB-1
USB-2
USB

Er alle samme porttyper.... De er blot placeret forskelligt....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-04-07 19:43

Enhanced = udvidet - skulle gerne være 2.0; men kun med mindst SP1 indstalleret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 19:43

Har du installeret driver til USB 2.0 ??????

Det kan nemlig slet ikke lade sig gøre hvis ikke der er 2.0 controllere........

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-07 19:45

som refi siger så har dine benævnelser ikke noget med hastigheden at gøre men blot placeringen fysisk på bundkortet. Hvis det ikke virker optimalt så bare fjern dem alle i Enhedshåndteringen, og når du genstarter bliver de alle automatisk installeret igen. Der må ikke være nogle enheder i USBerne sålænge du laver dette lille trick

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 13-04-07 19:46

Under installationen af driverne var der hak i firkantet med USB-2

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-07 19:58

Jeg tror slet ikke du har nogen fejl.....

Det går bare ikke hurtigere - det må du leve med.....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 13-04-07 20:07

Vil det sige at et USB-2 indstikskort ikke vil gøre det hurtigere alligevel?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 20:14

Ja....

Det hjælper intet.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-04-07 20:17

Et instikskort med eks. 4 stk USB bagpå og en enkelt til evt. med USB 2 kan sagtens lade sig gøre på selv meget gamle comp. Så det kan din også.
Jeg har selv et 4 ports USB 2 kort (ca. 100 kr. med driver til 98/2000/XP) på en gammel comp.

Men det er vigtigt at "køre" alt fra den CD som hører til comp. (utility/motherboard)
Bundkortdriveren som XP selv møder op med virker ikke godt til motherboard.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 20:21

Korrekt e.c

Men det gør ikke portene hurtigere end de allerede er ....

Det giver blot lidt flere stik.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-04-07 20:23

Nixen .............................................. USB2 ...............

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 13-04-07 20:25

Tak for svaret refi.
Det har tilsyneladende været tidspilde, men tak til alle.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 20:39

Selv tak....

e.c....

Det er allerede USB 2.0

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-04-07 20:44

................................

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 04:57

Har du tjekket i bios om usb2 er slået til(High speed)
Usb 1 (full Speed)
Det er ikke altid det er slået til som standart.