/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hyperlink knap i powerpoint
Fra : vibse68
Vist : 1995 gange
300 point
Dato : 12-04-07 21:10

Jeg skal fremvise et powerpoint show hvori jeg har et link til en hjemmeside jeg gerne vil vise, men jeg kan ikke åbne linket uden at højreklikke og bruge "åbn hyperlink" og det virker jo ikke særlig tjekket vel... jeg har også set nogle der har en knap de trykker på istedet for selve adr, er der nogle der ved hvordan det fremskaffes...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-04-07 21:26

Du kan eks. bruge en autofigur og i den lægge hyperlink ind.
Men jeg fik lige lidt bøvl med at hjemmesiden lagde sig bag ved PowerPoint show.

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 12-04-07 21:35

Ups jeg glemte vist at fortælle at jeg er på det IT brugerstadie hvor der helst skal stå gå ind i og tryk på osv, ellers kan jeg ikke finde ud af det.

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 12-04-07 22:10

Hej.

Jeg har PowerPoint 2003, og der har jeg tilføjet en tekstboks, højreklikket på denne og valgt [Handlingsindstillinger] - markeret ud for [Hyperlink til], i dropdowboksen valgt [URL] - en dialogboks kommer frem, og her indtaster du http://www.sidenavn.dk - Klik [OK], og igen [Ok]

Gem nu filen, og test det.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-04-07 07:34

Det har sikkert noget med din sikkerhed at gøre, at du ikke kan åbne hyperlinks
http://www.kandu.dk/spg103065.aspx

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 13-04-07 11:22

Jeg kan ikke rigtig komme videre selv om linket er i orden, så virker det kun ved højreklik, jeg har forsøgt Disken´s anbefalinger
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg vil tro du skal en tur i dit kontrolpanel
Internetindstillinger
Sikkerhed
Avanceret ? / brugerdefineret

Tillad eller ikke, at der køres SCRIPT / aktive x fra din puter.

De første 4 linjer går fint, men jeg kan ikke finde ud af den sidste linje. de steder hvor jeg kan vælge aktive, deaktive eller spørg, synes jeg ikke der står noget om at der køres SCRIPT ??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-07 20:46

Uden at være ekspert i PowerPoint, så prøv at gemme som HTML i stedet, så skal du bare se løjer. Siden vil åbne i din browser... og alle links åbnes med et enkelt klik.
Husk at tilkendegive at hyberlinket skal åbne i et nyt vindue, ellers forsvinder din "start side"
Jeg har ikke testet, men det er hvad jeg ville prøve

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 21:14

Kontrolpanel - egenskaber for internet - avanceret....
14` ende AFKRYDSNINGSFELT FRA NEDEN AF.

SORRY-_______

Prøv lige at krydse af der først, men jeg finder det andet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 21:15

Citat
Kontrolpanel - egenskaber for internet - avanceret....

Kontrolpanel - **internetindstillinger** = egenskaber for internet - avanceret....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 21:16

Tillad aktivt indhold står der

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-07 21:19
Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 21:20

Samme sted under sikkerhed.
LOKALT INTRANET
Brugerdefineret kan du aktivere kørsel af script/ aktive X

ELLER sæt din sikkerhed til NUL, kan altid sættes op igen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 21:21

CLAN__
Hvis det drejer sig om sikkerhed, kan det ikke have noget med et link at gøre.
Maskinen advare mod kørsel af linket.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-07 21:22
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-07 21:24

disken... nå ja
Sorry!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 21:26

Citat
men jeg kan ikke åbne linket uden at højreklikke og bruge "åbn hyperlink" og det virker jo ikke særlig tjekket vel... jeg har også set nogle der har en knap de trykker på istedet for selve adr, er der nogle der ved hvordan det fremskaffes...

NYE briller

OK
Men der er da som jeg kan se, stadig vrøvl med ikke at kunne åbne et link.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 21:30

Hvis det bare er en '' link-knap'' du ønsker dig, kan du bare indsætte et billede
eller søge på nettet, der er tonsvis af dem.

Men du vil stadig ikke kunne åbne et link.
Uden at du skal åbne et nyt vindue.

Men vil du ikke have der som et PowerPoint, så prøv som Html
som foreslået, men der kan du sikkert heller ikke åbne linket.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 21:50

Har du forresten slået denne fra.
Citat
Forhindring af datakørsel (også kaldet DEP – Data Execution Prevention) er en sikkerhedsfunktion, der kan beskytte din computer mod virus og andre

Eller kan du gøre det i kontrolpanel - brugerkonti, kræver genstart.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-04-07 21:51

UPS det var til en Vista...

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 300 point
Dato : 16-04-07 09:46

Prøv lige at lav et link i Words, og se om det vil åbne sig, uden ballade.

Godkendelse af svar
Fra : vibse68

Dato : 16-04-07 22:37

Tak til jer alle, nu fungerer det, og jeg er klar til min eksamen. Point til Disken for at være mest ihærdig og vedholden Tak for det.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-04-07 03:53

Citat
Tak til jer alle, nu fungerer det, og jeg er klar til min eksamen. Point til Disken for at være mest ihærdig og vedholden Tak for det.

'
ha D OG HÅBER DU FÅ det TIL AT VIRKE

Hvad GJORDE DU___siden det virker.
Jeg er nysgerrig:::::::::::