/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fjerne advarsel ved hyperlink
Fra : sonjor
Vist : 613 gange
200 point
Dato : 12-04-07 16:15

Hej
Kan nogen hjælpe mig med at fjerne advarsel ved hyperlink i Access 2007? og det samme i Access 2007 på Vista-maskine?

Hyperlinket henviser til en mappe på min egen PC (altså udenfor fare)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-04-07 07:31

Jeg vil tro du skal en tur i dit kontrolpanel
Internetindstillinger
Sikkerhed
Avanceret ? / brugerdefineret

Tillad eller ikke, at der køres SCRIPT / aktive x fra din puter.

Du kan altid gendanne til normal.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 13-04-07 09:20

Desværre, det hjalp ikke. Det berører sådan set heller ikke internet, da hyperlink'et, der er tale om, henviser til en mappe på min egen PC.

Det drejer sig om en Access database, der viser dansebeskrivelser (seniordans) og hyperlinket skal så hente den tilhørende musik fra musikmappen på PC'en., men når jeg vælger musikken, kommer der 2 advarsler, jeg skal svare på inden den henter musikken, og det skal så 50 mennesker stå og vente på, inden vi kan begynde en ny dans. Håber det kan ændres.

Det kan lade sig gøre i Access 2003 (som jeg nok må vende tilbage til), men da min nye bærbare er født med Vista, kan jeg ikke fjerne den ene. I Win XP kunne jeg gå ind i mappeindstillinger - filtyper - avanceret og slette et hak i "bekræft åbning efter overførsel", men den mulighed findes ikke i Vista.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-04-07 10:41

Citat
Desværre, det hjalp ikke. Det berører sådan set heller ikke internet, da hyperlink'et, der er tale om, henviser til en mappe på min egen PC.

Desværre JO, hvis ikke der kan fjernes/ flyttes et flueben, bliver den ved med at advare.
Det virker på en Xp Pro.

Men det kan være det skal laves gennem din Browser.
Ellers søg på MS
http://search.microsoft.com/results.aspx?mkt=da-DK&setlang=da-DK&q=popup

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 13-04-07 10:50

Ja netop, det virker også i XP Home, men ikke i VISTA. Kunne jeg bare fjerne Vista og installere XP, men maskinen er jo født med Vista, så jeg har ikke en orig. XP CD, såh...