/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Min nye pc crasher uden varsel
Fra : lyhne1
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 11-04-07 22:25

Hejsa

Jeg er lidt i tvivl om kategorien, men here goes:

Jeg har et problem..

Når jeg prøver at starte et spil op genstarter min pc, nogen gange.

problemet opstår kun når jeg har data liggende på min nr2 HD. Hvis den er nyformateret, kører spillene fint.
Den skal primært bruges som lager, men hvis jeg for eksempel lægger et par film over på den, kan jeg ikke starte et spil op. (spilfilerne ligger på et HD#1.)

Jeg har prøvet at formatere, som sagt, og køre scandisk, uden resultat.

Har I nogen idé? Hjælp

Mine specs:
WinXP
MB: Asus P5B
RAM: 2Gb Kingston value
Cpu: C2D e6400
HD: Samsung sp2000v
HD2: Samsung sp2500V (det er her det er galt)
gfx: Radeon X1950Pro

HJÆLP!
Lyhne1

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-04-07 07:22

Har du tjekket i spillet, at den ikke bruger D-drevet som "gemme" drev.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 12-04-07 07:42

hejsa. et godt bud, som jeg ikke havde skænket en tanke
Men det gøør de ikke, det er også¨flere forskellige spil, men de bruger Dokumenter, på C:

Desværre.
Jeg er begyndt at mistænke min psu, så hvis du/I kender til en måde at teste den, så sig endelig frem

Lyhne1

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-04-07 11:41

Hvordan står harddisk 2 under strømstyring?

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 12-04-07 18:59

Hej Tedd.

Det ved jeg ikke. Hvordan ser jeg det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-07 13:39

Under kontrolpanel og strømstyring

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 14-04-07 15:31

det kan jeg godt finde, men der står da ikke noget om nogen diske.??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-07 13:02

Hmm! hos mig står der da noget med at slukke for harddiske efter et antal minutter (nederst) Prøv at sæt strømstyring til altid aktiveret!

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 15-04-07 15:14

når der. det er jo ikke specifikt på hd#2.. der står "Aldrig" Så det er vel ikke det..

Jeg er begyndt at mistænke min psu, jeg kørte begge harddiske på samme strømkabel, har nu sat dem på hvert sit, og det funker, indtil videre..
Er det så hver sin Rail? eller?

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-04-07 10:19

Den crasher stadig, en gang imellem, især når den afspiller film, eller skal starte et spil op. har nu taget den ene HD fra, men det sker stadig en gang imellem, dog ikke så ofte. Jeg er i gang med at finde en ny PSU. Nogen anbefalinger?

Lyhne1

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 24-04-07 15:50

lyhne1

Prøv lige at gå i højre klik denne computer - egenskaber - avanceret - start og genoprettelse - FJERN markering i genstart automatisk. Nu skulle du gerne få fejlmeddelse på blå skærm i stedet for genstart

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-04-07 19:52

aha, super!

Den altid rare BSOD... Jamen, vi må da se om den kan fortælle hvad der er los

Tak, det var da et dejligt konstruktivt bud

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-04-07 20:17

Der kommer ingen blå skærm. Den går bare i sort, og så kører en blæser bare løs.

Jeg fandt nedenstående fejlbeskrivelse i Windows Logbog...
Giver det nogen mening?

Hændelsestype:   Fejl
Hændelseskilde:   Userenv
Hændelseskategori:   Ingen
Hændelses-id:   1090
Dato:      24-04-2007
Klokkeslæt:      20:17:03
Bruger:      NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:   LYHNE
Beskrivelse:
Sessionsstatus for gældende politikindstilling kunne ikke logføres. Et forsøg på at oprette forbindelse til WMI mislykkedes. Logføring for gældende politikindstilling udføres ikke længere for denne politiks program.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 25-04-07 21:48

Har dit skærmkort seperat strøm, så check lige om stik sidder korrekt og fast, samt om blæser kører, har en gang haft fingre i en som gik i dvale nå den spillede f.eks harry potter og der var en explosion eller andet som krævede en masse hurtig grafik.

Surt du ikke får en blå skærm, men måske den er på vej i dvale.

Ellers tom for ideer udover som du selv er inde på med psu

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-04-07 22:34

hejsa

Ja, der er seperat strøm, men det sidder som det skal og blæseren kører.

Jeg kan ikke forestillle mig den er på vej i dvale, da blæserne kører lystigt derudaf. (det skal de vel ikke i dvale?)

Jeg tror stadig også det er psu'en. Må vist lige se om ikke jeg kan finde en at låne et eller andet sted, inden jeg knalder 800 bobs af på en ny
Nogen anbefalinger forresten?

Lyhne1