/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD-brænder
Fra : clubsoda
Vist : 269 gange
20 point
Dato : 15-01-03 22:43

Hej

Jeg skal købe en CD-brænder, men hvilken.

Jeg er blevet foreslåt følgende:

LiteOn 48/12/48 CDR-L-4812

Pris 467,- hod www.bj-trading.dk

Er det noget I kan anbefale ?

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 15-01-03 23:06

Hej "Clubsoda";

LiteOn CD brænder er ganske udemærket brænder; og til en rigtig konkurrencedygtig pris.

Du vil nok møde næsten lige så mange holdninger, som der er brændere til, så et éntydigt råd vil du ikke få.

Personligt har jeg en SONY brænder, som kører uden problemer; og har gjort det i et rundt års tid. Jeg så, at Harald Nyborg på et tidspunkt havde modellen til ca. 500,-

Skal du bruge den intensivt; eller skal den bruges til automatisk back-up i en virksomhed, så er Plextor nok i toppen af brændere. Beklageligvis ligger prisen også tæt på 1.000,- mange steder.

/MVH Smitty

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 20 point
Dato : 16-01-03 13:10

Jeg er også af den overbevisning at den helt store forskel mellem mærkerne af cdbrændere er væk. Desuden er læsehastighed mellem 40x og 48x et spørgs mål om cirka 30-45 sekunder ! så tag dem endelig med i dine overvejelser.

Nu er det blot et spørgsmål om pris og "navnet".

her er en sammenligningstest fra maj 2003 med - http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/05/30/8182496
lite-on er ikke med desvære, men giver dig en pegepind efter hvad du bør kigge efter.

og her en (lidt ældre) med Liton og plextor - http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/11/30/4141153

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 16-01-03 13:35

LiteOn 48/12/48 CDR-L-4812 er et udmærket valg - specielt til den pris, og den kører glimrende med Nero-brænderprogram. Har selv installeret den på flere forskellige PC'ere uden problemer.

Mvh

Kommentar
Fra : clubsoda

Dato : 16-01-03 14:14

Er her nogen, der har erfaringer med mærkerne LG og MSI ?

Kommentar
Fra : clubsoda

Dato : 17-01-03 00:14

Jeg er netop blevet anbefalet at købe f.eks.
den LG brænder de har hos www.shg.dk

Kan nogen være enig med den anbefaling ?

/Martin

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 17-01-03 01:44

Når nogen anbefaler noget til dig burde du altid spørge dem igen "På hvilket grundlag ?"

Derved vil du kunne afsløre og det bare er noget en smart sælger vil prakke dig på, ikke at det nødvendigvis er dårligt, men alle sælgere vil jo helst have at du køber lige netop deres vare.

Hvis du virkelig vil være sikker på kvalitet er der ikke andet for end at købe et mærke fra en producent med lang erfaring og har et godt ry de vil beskytte.
Der er der ingen vej uden om Teac, Sony, Creative, HP og Plextor.

Og så er det bare prisen ( og udseenden ) tilbage.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Crow

Dato : 20-01-03 21:46

LiteOn 48/12/48 en fed brænder
hilsen CROW

Kommentar
Fra : andoka

Dato : 21-01-03 21:09

Gl er en fin brænder, jeg har haft en i snart et halvt år meget bedere end de H.P, jeg havde før.
Brænder hurtigere og bedere og har endnu ikke haft en fejl brænding.
Hilsen

Andoka