/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvad betyder mon dette????????
Fra : dior
Vist : 1086 gange
100 point
Dato : 06-04-07 22:10

Allerførst vil jeg ønske alle en god påske,og samtidig undskylde at jeg endnu ikke har været inde og "acceptere" de andre spørgsmål jeg har stillet.Det skal nok komme inden alt for mange dage
Her til aften ville jeg lige ind på min lille beskedne hjemmeside for at kigge lidt.Der er mange søde hilsener,men den sidste fatter jeg ikke en meter af!!??!!Der står noget med virus...Hvem finder på at skrive sådan noget??Nu må i ikke tro at det er for at reklamere for min hjemmeside(Det venter jeg nemlig med til jeg lærer at lave en rigtig hjemmeside)Selvfølgelig har jeg al mulig grund til at reklamere med mine billeder....Men lige nu er det ikke det det handler om...
Jeg har en lille hjemmeside som jeg har lavet i forbindelse med at jeg har et abonnement på "Komputer for alle".Og så er mit spørgsmål:
Hvad betyder denne besynderlige "hilsen"?
Jeg fatter ikke meget af det engelske sprog,så derfor mit mystiske spørgsmål..
Det haster ikke med at svare tilbage,da jeg ikke altid selv er for hurtig til at skrive tilbage,når nogle skriver til mig
Hvis der er nogle der vil kigge på det er "adressen":
www.hotte.k-nettet.dk
I skal bare klikke på "gæstebog".
Jeg syntes det er en meget mærkelig hilsen at få
Mange gode påskehilsener fra dior

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 22:14

Måske er det en god idé at kontakte "Komputer for alle"?Men jeg har ikke så meget tålmodighed,så håber derfor at få hjælp herinde.Og så er det jo samtidig meget hyggeligt at skrive herinde

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 06-04-07 22:14

Du kan jo starte med at acceptere de svar, du har fået på tidligere stillede spørgsmål, hvilket kunne motivere for at folk vil hjælpe dig. Det er vel det mindste man forvente, når man forsøger at hjælpe hinanden.

Jeg har ikke svar på dit her fremsatte spørgsmål, men jeg havde lige en holdning til din kommentar om at lukke spørgsmål.

Venligst fra
Thorendal

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-04-07 22:21

Det ligner et mix af en lægejournal og en hjemmeside fra 'vrangen'.

Hvor var du søj som lille

Hanne

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-04-07 22:24

jeg skal da lige love for, der bliver lukket spørgsmål.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 06-04-07 22:32

Så vidt jeg kan se, er det det rene vrøvl, som du bare kan slette og glemme alt om. Der er folk, som synes, det er morsomt at belaste gæstebøger og lignende med den slags gas. I nogle tilfælde kan man også risikere, at de viste link er decideret farlige.

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-07 22:35

Det der volapyk i din gæstebog ligner noget, man ser i slutningen af spam-mails. Dette medicinske "sniksnak" gør det måske vanskeligere for en spam-mail-killer at sortere mailen fra.

Der er så åbenbart én, der har syntes det var sjovt at kopiere det over i din gæstebog.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 22:36

Citat
Du kan jo starte med at acceptere de svar, du har fået på tidligere stillede spørgsmål, hvilket kunne motivere for at folk vil hjælpe dig. Det er vel det mindste man forvente, når man forsøger at hjælpe hinanden.

Jeg har ikke svar på dit her fremsatte spørgsmål, men jeg havde lige en holdning til din kommentar om at lukke spørgsmål.
Jeg syntes nu ikke selv jeg er slem til ikke at acceptere de svar jeg får...Selv om der nok kan gå nogle dage..Men acceptere gør jeg under alle omstændigheder lige pludselig,da jeg er meget glad for den hjælp jeg får herinde,af alle de venlige menneskerJeg syntes helt ærligt ikke at jeg har så mange uaccepterede spørgsmål...Men det var nu ikke det mit spørgsmål drejede sig om...Men selvfølgelig min egen fejl at jeg kom ind på dette emne.Så risikerer man jo straks at få en balle
Indtil nu har jeg fået al den hjælp jeg kunne ønske herinde.De fleste kender mig,og har tålmodigheden med at vente på svar!Og de venner herinde jeg har stoler jeg på,og jeg véd de til hver en tid vil hjælpe.Sådan er virkelige venner joMen det var da meget venligt at du ville kommentere det jeg skrev..Jeg håber du er i et bedre humør en anden gang,hvis lejligheden byder sigFortsat rigtig god påske til dig.Mange venlige hilsener fra dior.....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 22:42

Citat
Det ligner et mix af en lægejournal og en hjemmeside fra 'vrangen'.

Hvor var du søj som lille
En lægejournal?Hi hi..Gad vide hvem der vil ofre tid på at skrive m sådan noget....Og hvad er "vrangen"?Ikke noget jeg har hørt om før...
Jah...mange siger jeg var søj som lille.....*fnis*Det er jeg da stadig lidt
Men undrer mig stadig over det der er skrevet.Sletter selvfølgelig beskeden når jeg finder ud af hvad det betyder..
Tak for din søde hilsen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 22:44

Citat
jeg skal da lige love for, der bliver lukket spørgsmål.
????????????????????

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 22:50

Citat
Så vidt jeg kan se, er det det rene vrøvl, som du bare kan slette og glemme alt om. Der er folk, som synes, det er morsomt at belaste gæstebøger og lignende med den slags gas. I nogle tilfælde kan man også risikere, at de viste link er decideret farlige.
Ja,vrøvl er det bestemt..Og dybt komisk...Jeg tænkte også på at slette den med det samme,men er for nysgerrig til at vide hvad det er for nogetJeg må indrømme at jeg ikke fik kigget det hele igennem,men jeg så ingen links.Men det véd alle vist at man ikke skal klikke på,sådan uden videre..Tak fordi du har gjort mig rolig.Jeg sletter den skøre hilsen inden jeg går i sengOg skal nok forsøge at acceptere et svar inden jeg lukker mine øjne

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 22:57

--------------------------------------------------------------------------------
Citat
jeg skal da lige love for, der bliver lukket spørgsmål.
Jeg har ikke lukket nogle spørgsmål i flere dage..Så forstår ikke lige hvad du mener??Jeg véd godt jeg har 4 ubesvarede,men jeg skriver altid tilbage,når tiden,energien og lysten er derVéd heller ikke om du mener det for sjov?Det går jeg i al fald ud fra at du gørHeldigvis findes der jo flest positive mennesker herinde,og jeg er sikker på at du er én af dem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-07 22:57

Hvorfor i alverden spørger du ikke bare den, som har skrevet beskeden dior?

Citat
mariannesd@ukr.net

Så sku' den ged være barberet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-07 22:57

Det er en fra Ukraine der tager gas på dig

Prøv at højreklik på brugernavnet (egenskaber)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 23:01

Citat
Det der volapyk i din gæstebog ligner noget, man ser i slutningen af spam-mails. Dette medicinske "sniksnak" gør det måske vanskeligere for en spam-mail-killer at sortere mailen fra.

Der er så åbenbart én, der har syntes det var sjovt at kopiere det over i din gæstebog.
Ja,det er sikkert sådan noget.Fatter bare ikke de gider..Der må da findes andre måder at have det sjovt på..Men spam er det da helt sikkert.Jeg ville lige være helt sikker.Derfor mit spørgsmål herinde.Nu er jeg så ikke mere i panik

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 23:03

Citat
Hvorfor i alverden spørger du ikke bare den, som har skrevet beskeden dior?
Det vil jeg ikke bruge min tid på,får jo ikke svar alligevel

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 23:05

Citat
Det er en fra Ukraine der tager gas på dig

Prøv at højreklik på brugernavnet (egenskaber)
Det får jeg jo ikke noget ud af.....Jeg kan måske skrive til afsenderen,og vedkommende svarer selvfølgelig ikke tilbage...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 06-04-07 23:08

Citat
Jeg har ikke lukket nogle spørgsmål i flere dage..Så forstår ikke lige hvad du mener??Jeg véd godt jeg har 4 ubesvarede,men jeg skriver altid tilbage,når tiden,energien og lysten er der

Når jeg læser dine indlæg får jeg opfattelsen af at du udnytter de sympatiske svarere, alt skal åbenbart afhænge af om du har lyst og energi.

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 23:13

Tak for svaret pirt03.Jeg kan kun tro på at du har ret.Jeg venter med at slette beskeden i gæstebogen til i morgen,da den jo ikke kan skade nogen.Andre herinde kan måske lære lidt af den slags.Jeg siger tak for en god forklaring,også til andre der har skrevet,liiiige på nær en enkeltDet er jo ikke alle svar man kan bruge...
Hej fra dior..

Ps

Jeg skal nok acceptere de andre 3 spørgsmål jeg har stående..Dette var et svar til en anden....Men jeg lover ikke hvornår....

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-04-07 23:14

Det er nu mærkeligt at én fra Ukraine gider tage gas på en dansk hjemmeside.

Kan siden blive "brugt" på en eller anden måde???

Citat
Jeg har ikke lukket nogle spørgsmål i flere dage..Så forstår ikke lige hvad du mener??Jeg véd godt jeg har 4 ubesvarede,men jeg skriver altid tilbage,når tiden,energien og lysten er derVéd heller ikke om du mener det for sjov?Det går jeg i al fald ud fra at du gørHeldigvis findes der jo flest positive mennesker herinde,og jeg er sikker på at du er én af dem

Jo jeg er da positiv. Kiggede forkert i dine lukkedatoer - det må du da undskylde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-07 23:15

Ps. Det er iøvrigt synd for alle de mennesker som skriver i din gæstebog, at deres e-mail adresser ligger dér lige for næsen af alle de lede SPAM robotter, som trevler nettets hjemmesider gennem dag og nat, for at finde nogen at sende deres al gøjemøg til.

E-mail adresser som befinder sig på en hjemmeside bør skjules:

http://www.html.dk/artikler/00041/

..eller blot ved en simpel CSS løsning:
Kode
<style type="text/css">
<!--
.backwards {unicode-bidi:bidi-override; direction: rtl;}
-->
</style>

..med den korrensponderende (X-)HTML kode:
Kode
<span class="backwards">kd.nvanenæmod@nvan_tid

..som så vil stå på hjemmesiden som:
Citat
dit_navn@domænenavn.dk

Dette kan SPAM robotterne ikke gennemskue, da de kun kigger i kildekoden og ikke 'læser', hvad der rent faktisk står på skærmen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-04-07 23:16

taaak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-07 23:25

Pps. En smutter: (X-)HTML koden jeg angav skal selvfølgelig følges af et slut tag: </span>

..altså:
Kode
<span class="backwards">kd.nvanenæmod@nvan_tid</span>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 23:47

Citat
Når jeg læser dine indlæg får jeg opfattelsen af at du udnytter de sympatiske svarere, alt skal åbenbart afhænge af om du har lyst og energi.
Ja,du har lidt ret i at jeg udnytter svarene herinde,og jeg gør det med god samvittighedFor jeg véd at de som virkelig svarer seriøst,er dem som er villige til at hjælpe!!Hvis ikke jeg havde spørgsmål,var jeg her slet ikke....Og hvis folk ikke gad at svare på mine spørgsmål,ja...så ville de nok ikke svare...Noget som jeg ikke har skrevet i min profil er, at jeg i perioder har det skidt.Og derfor ikke har overskuddet til straks at skrive tilbage.Men nu er det ikke lige den slags det handler om,vel?Jeg syntes ikke du kan være bekendt at skrive på den måde du har gjort!Du kender mig ikke,og kender ikke de venner jeg har herinde!Jeg er en ældre dame..tag liiiige hensynNej,helt ærligt ville jeg gerne være her på siden hele dagen,men jeg har en sygdom der hedder Fibromyalgi,og så svigter energien og koncentrationen af og til,og jeg må slukke for computeren(og hjernen)Men derfor er jeg ikke dum!!!Jeg forstår godt når folk kommer med negative bemærkninger..Jeg plejer ikke at få bemærkninger som den slags du er kommet med...Men pyt nu med det.Det kan jeg sagtens klare

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-07 23:51

Citat
Jo jeg er da positiv. Kiggede forkert i dine lukkedatoer - det må du da undskylde.
Det er sgi da helt okDet er meget nemt at misforstå herinde,så derfor føler jeg nogle gange at det er nødvendigt at forklare sig nærmereSå selvfølgelig er du da én af dem jeg tilgiver..Nogle gange kræver det en dialog...kort..eller lang

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-04-07 23:54

Den der er lagt ind af en "bot", og ikke af en person. Bliv ikke overrasket hvis du får flere. Slet dem når du ser dem.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 07-04-07 00:03

Da du nu nævner den ubehagelige lidelse som du er belastet med har jeg stor forståelse for dine problemer og giver dig min uforbeholdne undskyldning.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-04-07 00:05

Du har helt ret kyle..Jeg véd bare ikke om det hjælper at rette henvendelse til bladet?Hvis nu jeg og andre gør det kan det måske have en positiv virkning?Men desværre kræves det jo også på andre hjemmesider at man skal opgive sin mail adresse...Men hvis man skriver i en GB kan man måske bare opgive en fiktiv mailadresse?Det er bare strengt at det skal være sådan!Når jeg skriver i nogle gæstebøger,skriver jeg pligtskyldigt min mailadreese,men det tror jeg ikke jeg skal gøre mere

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-04-07 00:18

Citat
Den der er lagt ind af en "bot", og ikke af en person. Bliv ikke overrasket hvis du får flere. Slet dem når du ser dem.
Tak skal du have.Hvorfor var du her ikke lige før?Hej fra dior.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-04-07 00:35

Citat
Da du nu nævner den ubehagelige lidelse som du er belastet med har jeg stor forståelse for dine problemer og giver dig min uforbeholdne undskyldning.
Tak skal du have.Har ellers ikke de store problemer med at skrive,men nogle gange må jeg give op overfor den forbandede træthed!!Og forstår så udmærket dem der vil hjælpe mig når pc drillerOg jeg så ikke svarer tilbage med det samme.Normalt gider jeg ikke at snakke om "sygdom",men i dette tilfælde var det vist nødvendigt..Men derfor er det jo ikke påkrævet at man svarer tilbage her og nuHvis man lader spørgsmålet stå åbent nogle dage,er der måske også andre der har mulighed for at få hjælp på lignende spørgsmål.
Men jeg siger i al fald tak for alle de søde hilsener og skideballer jeg har fåetJeg sletter snarest beskeden på min hjemmeside,da jeg nu har fået den hjælp jeg behøverOg hav så lige en fortsat god påske..
Sender lige et lille knus til et pat stykker af jer

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-04-07 00:45

Og så er den slettet..
Tak for nu.
Mine andre ubesvarede spørgsmål er ikke glemt

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-04-07 01:19

Et par stykker af jer skulle der selvfølgelig stå

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-07 08:39

Ja, måske var den en god idé at gøre din host opmærksom på at deres 'system' er en smule uhensigtsmæssigt, da det kan føre til 'dårlig' reklame for deres magasin, at de pga. sjusk lægger op til, at brugerne af deres hjemmesideoplads får kompromiteret både deres og andres e-mail adresser.

Mht. :
Citat
..desværre kræves det jo også på andre hjemmesider at man skal opgive sin mail adresse...

Ja, det er rigtigt og jeg har lige været inde og konstatere, at man sagtens kan skrive i gæstebogen selvom man angiver en 'fake' adresse

Oftest er det dog sådan at div. sider hvor man skal opgive en email adresse, samtidig har en 'Private Policy' hvor man dels kan læse om adressen overhovedet offentliggøres, samt til hvilke formål oplysningerne ellers bruges. F.eks. til at identificere de besøgende pr. korrenspondance for godkendelse af deres indlæg. En sådan 'garanti' gives under strafansvar ..i Danmark !

Mange steder er det som her på kandu.dk kun med det ene formål, at kunne 'give' bolden videre i sager der kan komme i konflikt med lovgivningen (..og for at kunne give besked om nye indlæg selvfølgelig). En email adresse er IKKE nødvendig for at 'genkende' brugerne fra gang til gang ved f.eks. login. Dertil findes mange andre og bedre 'teknikker'.

Hvis det er muligt? Så synes jeg du skulle gøre dine besøgende opmærksom på de IKKE behøver, at skrive deres rigtige email adresse i gæstebogen, men f.eks. gøre som jeg har gjort det i din gæstebog med de to 'skumle' email adresser:
Citat
fake@fake.fk

digte@digte.digt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-07 08:43

Ps. Når vi taler om at lukke spørgsmål:
Citat
..er der måske også andre der har mulighed for at få hjælp på lignende spørgsmål.

Ja, ..gratis i forhold til point. Man kan altid købe et svar. Præcis som jeg har 'købt' dette dior

Det er faktisk bl.a. derfor der findes dette pointsystem. Efter en måned er svaret GRATIS og så kan alle læse det UDEN at sku' til lommerne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-04-07 10:53

Ja, det f..... ikke sjovt/nemt at hvile hovedet på tastaturet og sove, og så lukke spørgsmål samtidig - ikke nok med dét, så skal man udsættes for en hylen og larm, fordi tastaturet ikke vil finde sig i det......

Moster

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-07 11:29

Go'natmoster -> Du har skrevet samme kommentar før...

Mit tastatur hyler altså kun hvis man lægger sig til at sove på det medens man booter/genstarter. Hvis først maskinen er tændt siger den ik' et kvæk ligemeget hvor meget, hvor længe og på hvilke taster jeg trykker!

5q0+tÿ8ik9o V-
0/+-/0+4e*6,b nws*,/*njuh*+n3 s/bd6j*+-d*+/jdj
3tq3w5b3w33ioü4pm+9¨69j j645j7yuyr

..der åbnes lidt JAVA consoller, nogle extra vinduer, et rod af menuer og der ka' optræde et par enkelte 'dut', men ingen hylen og larm.

Mon ik' du sku' slå nogle lyde fra eller vælge nogen andre i:

Kontrolpanel->Lyde og lydenheder->..fanen; 'Lyde' ???

..eller falder du altid i søvn med fingrene fastspændt til: CRTL + ALT + DEL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-04-07 14:56

Historien lyder da bedre med lidt overdrivelse, won't you say?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-07 20:38

Yes yes...

..men man ska' vær' ærlig.. og tale sandhed; "Karamellens-værende-Monster" !

..år ik' så meg'n pjatøen ..dærsens dér

</MOLOKYLE>