/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HDTV
Fra : Jkaas
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 04-04-07 08:07

Hej Alle

Jeg har et tv med hdtv, kan man fra sin pc med et grafikkort hvor der er et hdtv stik ud trække en ledning til tv'et og så se film i hdtv format?.
Hvor langt kan kablet være? ( der er ca. 10 til 15 meter)
Hvordan er forbindelserne i stikene?
Jeg har set i radio forretningerne at de kører HDTV men hvordan gør de det?
Jeg har TDC kabel tv men de er noget langsome, Selv selektoren har været trukket tilbage fra markedet i snart et år.
Hvis der er andre oplysninger vil jeg gerne have dem da jeg ikke ved så meget om HDTV endnu.
På forhånd tak for hjælpen.

JKaas

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-04-07 08:11

Du bruger et tv(diginal)kort og S-Video out på PC, og S-Video ind på TVèt

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-04-07 08:12

De nyere grafikkort køre HDTV på udgangen.

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 110 point
Dato : 04-04-07 08:33

For at kunne se HD-TV skal punkter være opfyldt:

Filmen/udsendelsen skal være produceret i HD, behandles som HD igennem engros-leddet og din antenneudbyder, igennem en HD-box og ende i et HD-TV...

Så der er mange hvis og hvis'ere.

Der har været fodbold, og senest boksning, i HD-kvalitet på TV, men det varer noget endnu, før almindelige programmer følger med.

Om få år kommer digital-TV i stedet for de nuværende analoge signaler, men det giver stadig ikke HD-udseende, hvis programmet er ikke er produceret som sådan. Desværre.

Men det er et hammerflot billede, når det endelig er der! Det kan selv jeg se, og jeg er ikke nogen teknisk freak. Men jeg har været på "digital-TV-kursus" hos TDC med antenneforeningen.

Godkendelse af svar
Fra : Jkaas

Dato : 10-04-07 14:29

Tak for svaret Ysseven.
også tak til jer andre

Kaas