/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Bella ælter på min hals!
Fra : dior
Vist : 787 gange
30 point
Dato : 03-04-07 19:08

Et pudsigt spørgsmål..
Jeg véd godt at når katte ælter på deres menneskemor,kan det betyde,at de er blevet taget for tidligt fra deres rigtige mor.Det er bare ikke tilfældet for Bella.Hun var 14 uger da jeg fik hende.Hver aften når jeg går i seng,starter hun med at drille når jeg vil læse.Så det opgiver jeg hurtigt.Hun vil kæles og nusses for her og nu,og så er hun ligeglad med at jeg elsker at læse inden jeg skal soveDet må hun også gerne.
Efter et stykke tid,lægger hun sig så godt til rette meget tæt op af mig,og begynder at ælte på min hals!Ret hyggeligt egentlig.Hun gør det ca. 20-30 min. hver aften.Jeg klipper hendes klør en gang om ugen,så det gør ikke ondt.Nu er jeg så bare nysgerrig,og vil spørge om der er andre der har prøvet noget lignende?Hun er MEGET knyttet til mig,og vender altid ryggen til mig,når jeg nusser med de andre,eller friserer dem.Så selvfølgelig skal hun også have en tur med kammen.Hun kommer selv og beder om detHun er meget jaloux,selv om alle misserne får lige meget opmærksomhed.Det er måske nok meget normalt.Tænker bare at katte nogle gange opfører sig som små børn,mht. jalouxi og den slags.Er der én eller flere der har et bud ang. "ælteriet"?
Hej fra dior.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-04-07 19:13

Det er meget normalt at katte "ælter". Det gør min egen kat også
når den er fx ved at lægge sig godt til rette i min seng
Det er sikkert næsten det samme som vi mennesker gør
- ryster puden 117 gange så den er dejlig at ligge på

//Kettedk

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-04-07 19:14

Det lyder da rigtig hyggeligt. Det havde jeg også engang en kat der gjorde, og jeg fik at vide at det var fordi hun var en glad og tilfreds lille misser, som elskede sin menneskemor

Vi har lige mistet vores ene kat for 14 dage siden, han blev kørt over. Men 1 mdr før det havde vi fået en mere, så hende har jeg heldigvis stadig :)
Men hun er også blevet en rigtig hyggeknold efter vi mistede den anden....

Men de er nu dejlige de missere

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 19:21

Citat
Det er meget normalt at katte "ælter". Det gør min egen kat også
når den er fx ved at lægge sig godt til rette i min seng
Det er sikkert næsten det samme som vi mennesker gør
- ryster puden 117 gange så den er dejlig at ligge på
Ja,vi mennesker "ælter" jo også på vores mådeJeg regner selv med det er fordi den hygger sig med det,og elsker mig en lille smuleMen en sjov idé alligevelFor det er bestemt ikke af mangel på kærlighed den gør det.Men da du skriver at din kat også gør det,er det jo nok meget normalt

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 40 point
Dato : 03-04-07 19:25

Det er en indarvet opførsel.
Killinger der di´er, ælter moderkatten, for at moderen skal producere mere mælk.

At din gør det, kan kun tyde på den er meget glad.
Den falder sikkert også i søvn når den ikke orker mere.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 19:26

Citat
Det lyder da rigtig hyggeligt. Det havde jeg også engang en kat der gjorde, og jeg fik at vide at det var fordi hun var en glad og tilfreds lille misser, som elskede sin menneskemor

Vi har lige mistet vores ene kat for 14 dage siden, han blev kørt over. Men 1 mdr før det havde vi fået en mere, så hende har jeg heldigvis stadig :)
Men hun er også blevet en rigtig hyggeknold efter vi mistede den anden....

Men de er nu dejlige de missere
Jeg tror også du har ret i at det er fordi de elsker deres menneskemorJeg tror nok jeg har læst om dit indlæg hvor du skrev at du havde mistet din anden kat.Det er bare det værste der kan ske,men det risikerer man jo desværre hvis det er udekatteMen skønt for jer at i har fået en anden ny lille hyggeknold.De er jo bare så dejlige og hengivne

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 19:33

Citat
Det er en indarvet opførsel.
Killinger der di´er, ælter moderkatten, for at moderen skal producere mere mælk.

At din gør det, kan kun tyde på den er meget glad.
Den falder sikkert også i søvn når den ikke orker mere.
Ja,det er rigtigt at killinger ælter moderkatten for at den skal give mælk,men det kan jeg nu ikke hjælpe Bellafisen medJeps,når den halve time er gået,går hun ned i fodenden og sover.Jeg er glad for at i har bekræftet mig i at det er helt normalt,og især fordi det er fordi hun har det godt,og er gladJeg ville bare være helt sikker.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-04-07 19:36

JA det er dejligt.

Vi har bestemt at når der kommer killinger på det lokale katteinternat vil vi adoptere en derfra. Så gør vi en god gerning og hjælper et dyr.
Men i prisen der er jo så også dyrlægetjek, orme og loppekur og når den bliver gammelnok er der også øremærkning og neutralissering. Så det er smart :)

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-04-07 19:42

du har en misser der elsker dig højt....min josephine gør det hver eneste morgen, når hun ser jeg er vågen. så kommer hun og putter sig tilrette ved min venstre side af halsen og jeg blir godt og grundigt nusset og hun spinder så højt, at man ville kunne høre hende helt til roskilde, hvis jeg hvde medhør på.
det er vildt dejligt....har prøvet om ikke hun kunne gøre det lidt på højre side også, men nixen, det vil hun ikke.
min forrige kat gjorde det samme, bare ikke på min hals, men på dynen før han puttede sig ved mig....det er et helt naturligt instinkt alle misser har...vi mennesker nusser og ælter jo også.......bare tænk på mænd der kæler deres kvinder..............hæhæ.............??????????????????
miau fra missers mor...miss.j

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 19:55

--------------------------------------------------------------------------------
Citat
JA det er dejligt.

Vi har bestemt at når der kommer killinger på det lokale katteinternat vil vi adoptere en derfra. Så gør vi en god gerning og hjælper et dyr.
Men i prisen der er jo så også dyrlægetjek, orme og loppekur og når den bliver gammelnok er der også øremærkning og neutralissering. Så det er smart :)
Det er en rigtig god idé!Så er i også sikre på at katten havner i et godt hjem.Der er så mange dyr der bliver mishandletDet er det værste der kan ske!Mennesker kan til en vis grad selv sige fra,men det kan dyr jo ikke...Sjila fik jeg da hun var 2 år.Før jeg fik hende,levede hun sammen med nogle andre katte som jagtede hende,og hun kunne ikke få lov til at spise!Hun blev jagtet og drillet af de andre.Hun skulle på daværende tidspunkt have været aflivet,men så sagde jeg NEJ!!Jeg fik hende ganske gratis,og hun bliver 6 år til juni,og har det rigtig godt sammen med mine andre katte.Men ja,det er dyrt at have kæledyr,men prisen ofrer vi jo gerne,og sparer så på noget andet.Jeg har selv betalt 3000 for at Sjila skulle blive rask.Hun har været meget syg,men det kan du læse om i et andet indlæg jeg har skrevet.Jeg har nok skrevet det før,men hvis du har lyst til at se mine guldklumper,kan du se dem her:
www.hotte.k-nettet.dk
Hotte fik jeg da han var 15 mdr. Han var for drillesyg til at være sammen med de andre katte i hans første hjem.Drillesyg er han stadig,men mine andre katte kan godt tåle detLaika fik jeg bare fordi jeg faldt for ham med et brag da han var meget lille.Nu vejer han 5½ kg. og er meget stor og flot.Tiger kunne jeg slet ikke stå for.Ham fik jeg samtidig med Laika.Han var da ½ år.Han er bare så sjov!Bella fik jeg fordi jeg godt kunne tænke mig en alm. huskat.Og ingen af dem har jeg fortrudt.Jeg er bare vild med demMen det kender du sikkert alt til,så vidt jeg kan forstå...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 20:09

Citat
du har en misser der elsker dig højt....min josephine gør det hver eneste morgen, når hun ser jeg er vågen. så kommer hun og putter sig tilrette ved min venstre side af halsen og jeg blir godt og grundigt nusset og hun spinder så højt, at man ville kunne høre hende helt til roskilde, hvis jeg hvde medhør på.
det er vildt dejligt....har prøvet om ikke hun kunne gøre det lidt på højre side også, men nixen, det vil hun ikke.
min forrige kat gjorde det samme, bare ikke på min hals, men på dynen før han puttede sig ved mig....det er et helt naturligt instinkt alle misser har...vi mennesker nusser og ælter jo også.......bare tænk på mænd der kæler deres kvinder..............hæhæ.............??????????????????
miau fra missers mor...miss.j
Dejligt når ens dyr er så glade for enOg det lyder også til at din lille guldklump er meget glad for digOg som regel når de spinder,er det jo fodi de har det godt.Hi hi..Tror også man kan høre Bella spinde mange kilometer væk hvis der var medhør påSjovt det du nævner med din kat.Bella vil også kun ælte når jeg ligger på højre side.Måske fordi det er den side jeg falder i søvn på..Ih altså..det er svært at stoppe med at skrive når talen falder på katte..Joh,vi ælter jo også på vores måde hvis vi har en dejlig person at gøre det medHi hi..Misseknus fra dior

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 20:12

Vender tilbage lige pludselig.På snarlig genskrivOg hav en kanon skøn påske med misserne

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 20:25

Tak Buble for din søde hilsen på min lille beskedne hjemmeside.Ja,Laika er en skøn kat,og kan godt forstå du er faldet for ham

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-04-07 08:45

Jeg havde engang både en morkat og to af hendes killinger samtidig som jeg beholdt alle tre. Moren var halvvild, og kunne kun lige stryges let hen over ryggen og på kinden, men killingerne æltede både på mig og dyne også da de blev voksne og selvom deres mor også boede sammen med dem.
Men der er bestemt nogen racer eller katte med fx noget siameseer eller bengal der er mere opmærksomhedskrævende end andre typer katte, det kan ved jeg af erfaring med min nuværende.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-04-07 09:17

Du kan så være glad for, at du klipper neglene, ellers kom du hurtigt til
at se skæg ud...

Min får aldrig klippet negle, da den tilbringer det meste af tiden ude.

Og til tider, kan jeg ligne en der lige kom fra en tatovør,
og så er det pludseligt IKKE rart mere.

Men ''dyret'' får JO lov alligevel.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 04-04-07 14:01

se sjov ud......jeg gider ikke klippe hendes negele hver eneste uge, men det sker da ca en gang hver 14 dag......hvis hun gider...og jeps....hold kæft hvor det klør og mine røde striber på halsen er meget tydelige....specielt også fordi, jeg i virkeligheden er rimelig allergisk overfor katte....men når jeg så har spist min allergipille, så forsvinder kløen heldigvis og vi kan begynde forfra....
påskemiau fra påskemis og hendes mor....
missj.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-04-07 19:01

Alle mine er meget opmærksomhedskrævende,og det er dejligt,for så har jeg meget kontakt med demI det her tilfælde er det min huskat der ælter2 af perserne "vasker" mit hår..Men jeg er jo også deres "missemor".Måske tror de jeg er en kat
Citat

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg havde engang både en morkat og to af hendes killinger samtidig som jeg beholdt alle tre. Moren var halvvild, og kunne kun lige stryges let hen over ryggen og på kinden, men killingerne æltede både på mig og dyne også da de blev voksne og selvom deres mor også boede sammen med dem.
Men der er bestemt nogen racer eller katte med fx noget siameseer eller bengal der er mere opmærksomhedskrævende end andre typer katte, det kan ved jeg af erfaring med min nuværende.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-04-07 19:03

Citat
Du kan så være glad for, at du klipper neglene, ellers kom du hurtigt til
at se skæg ud...

Min får aldrig klippet negle, da den tilbringer det meste af tiden ude.

Og til tider, kan jeg ligne en der lige kom fra en tatovør,
og så er det pludseligt IKKE rart mere.

Men ''dyret'' får JO lov alligevel.
Ja,og av avNej,ikke nødvendigt at du klipper negle på din,når den er udekat.Jeg klipper negle på mine,for at ungå at de kommer til at skade hinandens øjne.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-04-07 19:06

Citat
se sjov ud......jeg gider ikke klippe hendes negele hver eneste uge, men det sker da ca en gang hver 14 dag......hvis hun gider...og jeps....hold kæft hvor det klør og mine røde striber på halsen er meget tydelige....specielt også fordi, jeg i virkeligheden er rimelig allergisk overfor katte....men når jeg så har spist min allergipille, så forsvinder kløen heldigvis og vi kan begynde forfra....
påskemiau fra påskemis og hendes mor....
missj.
Det er synd du er allergisk,men godt at allergipillen så er opfundetMissehilsen fra dior.

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 11-04-07 19:08

Tak for svaret disken.Ja,det er en meget glad kat,selv om den nogle gange bliver jaloux på de andre,selv om jeg giver dem lige meget opmærksomhed

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-04-07 19:26

Takker.

Grunden til min ''møjkat'' ikke får klippet, er at den skal KUNNE
forsvare sig, og IKKE lemlæste ALT for mange mus.

Men for POKKER, kan det gøre ONDT.
Når katten ligge på skødet/ benet
og bliver kløet PÅ, og så kommer der
lige 5 NEGLE **SYLE** ind i benet, af bare kæl_skab/ venlighed..

Men så får MIS et lille dask med en finger.
og hun vender sig om og ''spørger'' hvad sker der..

Ha DET.

Og pas på dyret.
Der er ikke mange andre der gør det.

Og en ''løve'' koster ikke mange penge at holde.
OG FOR S_____________DU FÅR DET HELE IGEN.
Som du selv kan FØLE/ mærke
HEJ

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-04-07 19:28

Min skulle have været i en sæk i den LOKALE FLOD.
Eller det der var/er værre...........

Tror hun har det bedre NU..

Hej