/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Videoklip vender på hovedet!
Fra : dior
Vist : 1868 gange
50 point
Dato : 03-04-07 18:54

Hjælp søges...Jeg har taget en del små videoklip med min Nokia N80...Desværre vender nogle af dem på hovedet,og det er jo kanon ærgerligtIsær når jeg ikke véd en hujende fis om,om det kan lade sig gøre at få dem vendt rigtigt.Man bliver jo helt skæv i hovedet af at se på dem,når de er overført til computeren,og spildt arbejde,hvis det ikke kan ændres..KANDU hjælpe?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-04-07 19:01

I Windows Movie Maker burde du kunne vende dem rundt.

Men hvilket format er videoerne i, når de er overført til compen?

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-04-07 19:03

Hvis filerne er i et format som Movie Maker understøtter, kan du faktisk
rotere dem på denne måde:

1. Importér filerne til Movie Maker.
2. Tilføj klippene til tidslinjen.
3. Højreklik på klippene på tidslinjen, og vælg Videoeffekter...
4. Find punkterne "Roter 180", "Roter 270" og "Roter 90".

Så kan du rotere klippene rundt

//Kettedk

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 19:14

Citat
Windows Movie Maker burde du kunne vende dem rundt.

Men hvilket format er videoerne i, når de er overført til compen?
Hej KetteDet kan ikke lade sig gøre..Har prøvet.Videoklippene bliver automatisk åbnet med Nokia multimedia player-fil..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 19:16

Foreløbig tak.Det vil jeg helt klart prøve én af dagene.Håber virkelig det vil lykkes!Og især fordi jeg har så mange sjove klip af mine katte,og andre ting

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-04-07 19:18

Jamen.. De kunne da ikke åbnes i Movie Maker, eller hva'?

//Kettedk

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 19:37

Citat
Jamen.. De kunne da ikke åbnes i Movie Maker, eller hva'?
Det har jeg endnu ikke prøvet,men tror da godt de kan åbnes dér.Problemet er bare at få dem vendt rigtigtEr du sikker på man kan gøre det i det program?Det ville da være skønt!Prøver lige...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 19:39

Jeg får ikke den mulighed med at importere selv om jeg klikker på filer..

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-04-07 20:01

Du skal klikke på Opgaver, så kommer Filmopgaver frem.
Der vælger du Importer video.

//Kettedk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-04-07 20:03

H-klik på videoklippet og vælg åbn med.............nu kan du vælge Movie Maker

Eller åbn Movie Maker og der i filer > ny og så vælge din fil.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 20:20

Til Kette og e.c:
Tak foreløbig.Det vil jeg prøve når jeg er lidt mere friskSå det bliver ikke i aften,men skal nok skrive tilbage.Har også lige gang i "kattegorien" katteSå der har været gang i tasterne herhjemmeAk ja...Hvad hjertet er fuldt afMåske skal jeg bare vende mobilen rigtigt når jeg videofilmer
Hav en fortsat hyggelig aften.Jeg vender frygteligt tilbage

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-04-07 21:38

Send filmene til Kina......................de står vist på hovedet i forvejen.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 22:02

Citat
Send filmene til Kina......................de står vist på hovedet i forvejen.
Hvor dum kan man være..Den mulighed havde jeg slet ikke tænkt påHmm...må prøve at være lidt seriøs...Prøver de forskellige råd én af dagene...Giver måske en kop kaffe til den der kommer med et brugbart svar

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-04-07 19:17

Citat
H-klik på videoklippet og vælg åbn med.............nu kan du vælge Movie Maker

Eller åbn Movie Maker og der i filer > ny og så vælge din fil.
Suk,det virkede ikke..Fik denne besked:
MOV er ikke en gyldig Windows Movie Maker-projektfil.Er heller ikke en understøttet filtype.Kan derfor ikke importeres

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-04-07 19:18

Citat
Jamen.. De kunne da ikke åbnes i Movie Maker, eller hva'?
Desværre nej

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-04-07 19:23

(De små videoklip er Quick time filer.)Og de kan ikke åbnes i Movie Maker.Heller ikke hvis jeg klikker på OPGAVER..

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 11-04-07 19:37

Prøv lige at h-klikke på en af filerne og vælg egenskaber.
Så står der ganske vist åbnes med .................................men har filen et efternavn.

Ps. Klovnen var nu også pæn.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-04-07 19:46

Citat
Prøv lige at h-klikke på en af filerne og vælg egenskaber.
Så står der ganske vist åbnes med .................................men har filen et efternavn.

Ps. Klovnen var nu også pæn.
Ud for filtype,står der Quick time film,og ud for "åbnes med",står der:"Åbnes med Media player classic"..
Jeg syntes nu også at klovnen var pænPænere end det billede der er på nuMen har lovet en herinde at jeg nok skulle sætte billede påTror dog jeg vil bytte billedet,så misserne kommer på i stedet,og så kan mit eget billede blive gemt lidt af vejen inde det andet sted i min profil

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-04-07 20:49

Har ikke glemt mit ubesvarede ?

Men ligger pt. syg med ondt i halsen og feber..Vender tilbage når jeg bliver lidt mere frisk Hav det hyggeligt og fornøjeligt så længe.
Ligger allerede og tænker på mit næste ?
Hvorfor pokker er billedet med min ene kat så lille?Jeg har en masse billedbehandlingsprogrammer,men kan ikke få det til at passe i størrelsen..HMM

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 25-06-07 16:11

Tak for svaret e.c.Og undskyld den meget lange ventetid...Men bedre sent end aldrig,ikk'?Jeg fandt dog ikke ud af det med at rotere billedet,men både du og Kettedk gjorde i al fald hvad i kunne.Véd godt i er lige glade med point,så jeg gjorde simpelthen det,at jeg trak lod,for i gjorde jo jeres bedste,begge to

Kommentar
Fra : e.c