/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opfyldning af farve-patron
Fra : Gucci1704
Vist : 1987 gange
100 point
Dato : 30-03-07 06:24

Jeg er begyndt at fylde mine blækpatroner selv, men har endnu ikke prøvet med min farvepatron.
Der er som sagt 3 farver, der skal i men.... Der kan være 11-12 mililiter i dem jeg bruger.
Hvor meget skal jeg fylde i af hver farve ? Logisk vil man sige 4 i mililiter af hver farve, men jeg vil gerne være sikker om det nu også er tilfældet ?,- eller om der er andre forhold man skal tænke over her?
Det er de små dyre HP-blækpatroner, jeg normalt køber.Den sorte hedder 338, og farvepatronen 343. Min printer er en HP 1510.
På forhånd tak

Venlig hilsen

Gucci

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-03-07 07:23

Jeg har erfaring med Epson og Canon, og disse fyldte jeg forsigtigt op til der kom blæk ud ved nålen, når jeg så trak nålen ud, trak blækket sig så tilpas tilbage at jeg kunne aftørre med husholdningspapir.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-03-07 07:53

Epson og canon er lette, da de ikke er med indbygget printhovede, jeg har kun meget dårlig erfaring med opfyldning på HP, jeg ville holde mig til de originale, så dyre er de heller ikke.
Kr. 135 og 148 hos www.bj-trading.dk se under blæk og original HP

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 30-03-07 08:10

Det er fordi jeg skriver fest-sange og dermed tager mange kopier,- og det er gået fint m fyldning af den sorte blæk-patron. Købte 200ml blæk i en kontorforretning for 200kr. Har fyldt op 5 gange siden. Forretningspris = 650kr. Indtil nu sparet 450kr, og der er til mange flere opfyldninger.
Ved blot ikke hvor meget jeg skal fylde i farvepatronen, af de forskellige farver. Om der skal mere af den ene farve i, end den anden. Eller om mængden blot skal divideres m 3. ?

Gucci

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 30-03-07 08:35

Der er lige meget i hver rum af farve, du skal dog engang imellem skifte patronerne alligevel, da printerhovedet vil blive slidt, men det finder du ud af på kvaliteten, og du må ikke komme til, at fylde forkert farve i rummene, så skal patronen kasseres.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-03-07 08:36

Der er ingen forskal i påfyldningen af patronerne, du skal blot have styr på, så cyan/magenta og yellow kommer i de rigtige huller.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 30-03-07 09:16

Mængden, der skal i af hver farve , er den ens ? Altså = 4ml af hver til en farvepatron, der indeholder 12ml.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-03-07 09:24

Der er lige meget af hver farve, men pas på ikke, at overfylde dem.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-03-07 09:35

Der er forskel på hvordan farvepatroner skal genfyldes.
Nogle nedefra, nogle oppefra, nogle skal lukke, andre skal kunne "ånde".
Der er også forskel på den blæk, der skal bruges til de forskellige patroner.
Her er anvisning på de fleste :
http://www.fyldselv.dk/

Et andet tip. Engangssprøjter med kanyler kan købes blligt på apoteket.
Så kan man ha' en til hver farve.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 30-03-07 15:06

jeg har prøvet at fylde farve patron nogle gange
det har jeg ikke gode erfaringer med
så det er kun den sorte jeg gen fylder
farve køber jeg på nettet (refild) de er gode nok
aldi har også dem på tilbud jævnt tit

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-03-07 18:15

Halløjsa
Køb blæk og startsæt her, så følger der en udmærket vejledning med.

http://www.printerrefill.dk/shop/frontpage.html

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 16-04-07 16:56

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-04-07 16:59

Selv tak.