/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Google/Earth
Fra : dior
Vist : 908 gange
50 point
Dato : 29-03-07 20:18

Hej
Min bror sagde jeg skulle gå ind på Google og skrive EARTH i søgefeltet.På denne måde skulle jeg nøjagtigt kunne finde min bolig.Men da det er på engelsk,fatter jeg ikke en meter
Er her mon en der har dette program installeret?Og kan jeg så få hjælp(Trin for trin)til hvordan jeg finder ud af hvor jeg bor?Det er bare sådan lidt for sjov.Vil lige fortælle at min stedsans er utrolig dårlig!Alt er bagvendt for mig
Så en rigtig god forklaring vil være alle tiders.Håber på at høre fra én der har en god måde at forklare den slags på.Jeg skal nok have det skåret ud i pap
Jeg vil nok ikke være hurtig denne gang til at acceptere et svar.Jeg vil lige afprøve det først
Pudsigt nok fandt jeg gaden lige over for hvor jeg bor,men nix!!Min egen gade der ligger lige over for kunne jeg ikke finde!!Hav en hygsom aften
Hilsen fra dior.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 29-03-07 20:24
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-07 20:26

Nu er det godt nok et stykke tid siden jeg sidst har prøvet Earth, men der var det heller ikke alle adresser der kom tydeligt frem.

Du er da på rette spor, når du kan finde nabovejen så helt så meget skal det da heller ikke skæres ud i pap for dig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-03-07 20:40

Jeg går ud fra at du kan se den store globus
den kan rulles rundt med venstre mustast
dit mus hjul kan forstørre jorden
husk at rettt jorden så du vd hvor du er
nu kan du zoome helt ned på jorden hvor du bor.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 29-03-07 20:52

Jeg ved ikke hvordan man burde gøre, men jeg zoomer bare og kigger efter noget der ligner mit hjem... Men nu er jeg også fra laaaandet og det gør jo nok det hele lidt nemmere...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-03-07 20:54

Citat
Prøv denne link og skriv din adr.
Det er dansk det hele
Takker mange gange.Men med "Earth" skulle man kunne se begyggelsen,eller selve huset man bor i.Men et godt bud fra dig

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-03-07 20:57

Citat
Du er da på rette spor, når du kan finde nabovejen så helt så meget skal det da heller ikke skæres ud i pap for dig
JOW JOW,det skal skæres ud i pap for migDet var et rent tilfælde at jeg fandt gaden lige ved siden af..Og nu er jeg irriteret over jeg ikke kan finde min gade,så jeg kan finde ud af hvor jeg bor...He he

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-03-07 21:01

Citat
Jeg går ud fra at du kan se den store globus
den kan rulles rundt med venstre mustast
dit mus hjul kan forstørre jorden
husk at rettt jorden så du vd hvor du er
nu kan du zoome helt ned på jorden hvor du bor.
ØV..Kan ikke se den store globus..Jeg har drønet rundt på jorden for at finde dér hvor jeg bor..Jeg skal virkelig have det skåret ud i pap lige fra ende til andenMed dét mener jeg hvad jeg skal skrive i de forskellige felter...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-03-07 21:07

Citat
Jeg ved ikke hvordan man burde gøre, men jeg zoomer bare og kigger efter noget der ligner mit hjem... Men nu er jeg også fra laaaandet og det gør jo nok det hele lidt nemmere...
Det har jeg også prøvet,og kommer vidt omkring i alle landeJeg bor tæt på Helsingør,så helt ude på landet er det ikkeJeg aner faktisk ikke en dyt om hvad der står i de forskellige felter,og derfor kan jeg ikke vide hvad jeg skal skrive..Jeg har prøvet mig frem,og selvfølgelig skrevet "DANMARK" ét eller andet sted...Og bynavn..Men liiiige den vej jeg bor på,kan jeg ikke finde!!ØV ALTSÅ!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-07 21:08

Du kan jo starte med hvor gammelt dit hus er ??????

Hvis det er under 5 år er der ikke store chancer for at finde det.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-07 21:11

PS...

Bare at skrive earth i søgefeltet er IKKE nok....

Du skal downloade programmet først.....

PSS...

Det er jo ikke som et navigationsanlæg.....

Billedet er IKKE direkte....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-03-07 21:24

Citat
Du kan jo starte med hvor gammelt dit hus er ??????

Hvis det er under 5 år er der ikke store chancer for at finde det.....
Bebyggelsen er fra 1969

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-03-07 21:30

Citat
PS...

Bare at skrive earth i søgefeltet er IKKE nok....

Du skal downloade programmet først.....

PSS...

Det er jo ikke som et navigationsanlæg.....

Billedet er IKKE direkte....
Har da downloadet programmet...Godt nok er jeg en klovn.....Man bliver jo nød til at downloade det inden man overhovedet kan komme ind på siden...Så det har jeg altså fundet ud afMen min bror siger at han kan se hans hus meget tydeligt.Mit problem er at jeg ikke aner hvad jeg skal skrive i de forskellige felter...I don´t speak english

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 21:55
Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-03-07 22:09

Citat
Andre alternativer:
- http://kort.eniro.dk/
- http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=1125
- http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=376
Tak for det.Det kender jeg godt,men kunne godt tænke mig at finde mit lille "slot" på Earth

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:13

Du skal ikke tro det bliver tydligere på Google Earth... hvis du overhovedet kan finde det (også nævnt af andre). Danmark is a little land... og så er den ikke længere, ikke den store interesse fra Google - og i dansk version, glem det! Den er kun på engelsk.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:16

I don´t speak english Det går da fint
Var det ikke lettere at ha' brormand i telefonen, og lade ham guide dig igennem "mysteriet". Han ved jo hvordan... lad ham bevise det!
Citat
Men min bror siger at han kan se hans hus meget tydeligt

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-03-07 22:18

Efter min mening skullle du slette google Earth da den giver klumper i sovsen, ikke i første omgang men senere men det er op til dig og det er min erfaring.

dr.dem

ps . De billeder du ser er 4-5 år gammel måske merer

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 29-03-07 22:22

dr_dem: Klumper i sovsen?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-03-07 22:27

Citat
dr_dem: Klumper i sovsen?

For at sige det lige udLORT i computeren

dr.dem

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 29-03-07 22:28

dr_dem: Jeg mente nu bare om jeg kunne få en mere detaljeret forklaring på hvad programmet kan gøre...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:32

Pigen2
Læs evt. http://groups.google.dk/groups?q=problemer+med+google+earth&hl=da&um=1&sa=X&oi=groups&ct=title
men det er noget af en stak, at komme igennem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-03-07 22:33

Programmer der går istå, computer der fryser, meget dårlig når man er på internettet, har selv prøvet det, og det er ikke sjovt

dr.dem

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 29-03-07 22:35

dr_dem og CLAN: Tak, så er det væk igen... håber en uninstall var nok...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:39

Ellers er der www.spywarefri.dk og deres forum, men jeg tror en alm. uninstall via kontrolpanelet i Windows er OK - det må dr_dem vide noget om, han har prøvet - jeg "faldt ikke i", så jeg har ikke prøvet.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-03-07 22:39

Ikke altid, klik på START klik Søg klik Alle filer og mapper, skriv google earth og klik søg

dr.dem

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:40

undskyld dior... vi kom vist lidt på afveje

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-03-07 22:43

Citat
undskyld dior... vi kom vist lidt på afveje

Ja det må du unskyld
dr.dem

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 29-03-07 22:46

Sorry, Dior...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-03-07 22:47

Jeg har gjort det med fuldt overlæg da jeg ikke ønsker andre skal ha det lort ind i deres computer som jeg fik (og det var kun den det var lagt ind på) og ingen andre

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-03-07 22:53

Men klø da på, men det er bedst at ha en lorte computer og kører på, så man altid kan slette den bagefter.

de.dem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-03-07 23:51

Dior...................ser din google earth sådan ud.
www.hirsenet.dk/herbor-ec.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-07 03:19

Jeg skulle lige prøve, zoomede direkte fra verdensrummet, ned på min beskedne bolig det er nogle ældgamle billeder, der var hul i taget fra stormen januar 2005
Dior du kan bruge piltasterne oppe i højre hjørne, til at flytte rundt på på kortet, når du er så tæt på, som nabogaden, først lidt den ene vej, ser det helt forkert ud, så gå lidt den anden vej, pludselig er du lige ovenover og kan zoome helt tæt på bemærk at google skriver, at du måske ikke kan bruge programmet, hvis din computer er mere end 4 år, er det en bærbar er det 2 år

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 31-03-07 07:49

Åben programmet>
Gå ned i venstre hjørne og sæt et flueben i "Roads"
(så kan du se vejnavne)

Oppe i topper i venstre hjørne i søge bjælken skriver du
>denmark>tast enter,nu kommer du til danmark,tøm feltet
og skriv navnet på byen/regionen du bor i>tast enter,nu
kan du finde din bolig via vejnavnene/landmærker.
Gem destinationen>i venstre side>Places>My Places,marker samme og højreklik>Add>folder>i "name" giver du mappen/stedet f.eks. dit vejnavn i description kan du skrive hvad du vil,det er det du vil se når du peger på radio knappet på kortet når du peger på den,sæt flue ben i begge bokse,gå til næste fane>View>snapshot current view og
du får længde og bredde grader o.s.v på stedet>klik ok,
nu skal du bare klikke på dit vejnavn under My places
og du bliver ført direkte til dit hus/vej.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-07 07:52

jeg stammer vis i dag

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-07 07:52

t

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-07 07:54

vis du har google earth installeret,ups

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-03-07 09:45

Dior - når kaffen er klar, så lægger du lige et screenshot her i tråden, så vi ved hvor det er.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-07 10:02

Bare koordinaterneså kommer vi til kaffe i eftermidag

Ingensteder dk>

Latitude: 56° 9'44.93"N
Longitude:10° 8'2.51"E

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-07 10:04

Stave fejl er gratisså kom ikke og sig jeg er en fedte r.v.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-04-07 04:23

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-04-07 09:00

Den nye Google Earth er nu klar til download. (til at hente).

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:08

Citat
Du skal ikke tro det bliver tydligere på Google Earth... hvis du overhovedet kan finde det (også nævnt af andre). Danmark is a little land... og så er den ikke længere, ikke den store interesse fra Google - og i dansk version, glem det! Den er kun på engelsk.
Hmm,syntes det er lidt besværligt,så dropper nok Earth

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:11

Citat
Efter min mening skullle du slette google Earth da den giver klumper i sovsen, ikke i første omgang men senere men det er op til dig og det er min erfaring.

dr.dem

ps . De billeder du ser er 4-5 år gammel måske merer
Hvis JORDEN giver klumper i sovsen sletter jeg programmet omgående..Det gør ikke så meget at billederne er 4-5 år gamle

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:13

Citat
undskyld dior... vi kom vist lidt på afveje
Det er da helt ok.Det kan jeg jo også lære noget af

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:14

Citat
Sorry, Dior...
Helt ok

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:18

Citat
Dior...................ser din google earth sådan ud.
www.hirsenet.dk/herbor-ec.htm
Hej e.c
Jeg er ikke helt sikker på at billedet så sådan ud..Nu er det jo nogle dage siden at jeg har været inde og kigge.Blev også lidt nervøs da jeg hørte at programmet kunne give "klumper i sovsen"..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:20

Citat
bemærk at google skriver, at du måske ikke kan bruge programmet, hvis din computer er mere end 4 år, er det en bærbar er det 2 år
Hejsa o.v.n
Min stationære er ca. 6 år gammel..(Nogle siger det er en oldsagDen bærbare er under ét år

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:23

Citat
Dior - når kaffen er klar, så lægger du lige et screenshot her i tråden, så vi ved hvor det er.
Det gør jeg da bareTager du kage med?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:25

Citat
Bare koordinaterneså kommer vi til kaffe i eftermidag

Ingensteder dk>

Latitude: 56° 9'44.93"N
Longitude:10° 8'2.51"E
Og hvad betyder det så lige?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:27

Citat
Den nye Google Earth er nu klar til download. (til at hente).
Den downloader jeg en anden dag..Måske..Er ikke sikker på jeg tør..Jeg er ikke så glad for hvis der kommer "klumper i sovsen"

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:29

Citat
Nu er det godt nok et stykke tid siden jeg sidst har prøvet Earth, men der var det heller ikke alle adresser der kom tydeligt frem.

Du er da på rette spor, når du kan finde nabovejen så helt så meget skal det da heller ikke skæres ud i pap for dig
Det var nærmere held end forstand...*gg*

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:34

Tak for svaret Manse9933.Du kom med en rigtig god forklaringSom jeg dog endnu ikke har afprøvet endnu..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:36

Undskyld til jer alle at jeg var så lang tid om at svare.Håber jeg er tilgivet?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:40

Citat
Stave fejl er gratisså kom ikke og sig jeg er en fedte r.v.
Det hedder altså ikke stavefejl,men TASTEFEJLNej-en fedter*v tror jeg heller ikke du er

Kommentar
Fra : dior

Dato : 03-04-07 18:46

Og så vil jeg da lige ønske jer alle en rigtig god og hyggelig påske.
Og som jeg plejer at skrive:
Jeg vender lige pludselig tilbage med et nyt spørgsmål.Tror ikke det varer så længe....Det er noget der kommer ind under foto,eller måske mobil..Et MEGET irriterende problem!!
Hej så længe