/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tyveri alarm
Fra : llo
Vist : 1667 gange
100 point
Dato : 28-03-07 12:51

Jeg vil gerne have installeret en alarm i mit hus, men kan ikke hitte ud af alle de alarmfirmaer, samt hvilke alarmer man skal holde sig fra.

Kan I hjælpe?

Jeg ønsker ikke månedligt abonnement med vagtselvskab, blot alarmen som kan tilkobles min mobil.

Lone

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-03-07 12:54

Vi fik vores elektriker til at installere alarmen, som er tilkoblet mobil samt et par nabotelefoner.
Ammitz

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-07 13:00

med de krav du har skal du være opmærksom på at der ikke er dækning i tilfælde af indbrud da det kun er dig selv der er "kontrol centralen" - og i så tilfælde skal du blot købe en brugbar alarm der KAN overføre signal til din mobil.

Er det i forsikringsmæssigt forhold skal du kigge efter skafor godkendte alarm anlæg og der SKAL du have overførsel til et vagtselskab der også er godkendt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-07 13:01

der ikke er dækning i tilfælde af indbrud UDOVER DEN NORMALE DÆKNING DER VIL VÆRE skulle lige have været med

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 28-03-07 13:18

Hej llo

Jeg ville ikke bruge alarmfirmaer men finde en god alarm og, som Ammitz siger, få elektrikeren til at montere den eller hvis du har en ven der kan finde ud af det.

Jeg har en Gripo Alarm som har virket upåklageligt i ca. 11 år. Først nu er den blevet lidt gammel

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-07 13:24

Hvis det er overvågning som du selv vil kontrolere, med hjælp af din mobiltelefon, så er det sms500 du har brug for, ud over alarmer ved foreksempel indbrud, temperatur fald, høj vandforbrug (sprængt vandrør) den kan også meget andet, som at tænde for varmen i god tid før du kommer, eller andet, og alt det til en overkommelig pris ca. 2000 kr. Nej jeg har ikke aktier i firmaet, synes bare den er god

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-07 13:25

Ups lige et link, så du kan læse mere: http://www.sms-styring.dk/sms500.htm det glemte jeg

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-03-07 14:59

SMS-500 benytter et SIM-kort til opkald. Det koster lidt i abonnement/minimum-forbrug.
www.smartsmsbox.com er et andet tilsvarende bud.

Har du fastnet, så vil det nok være billigere at købe et af disse færdige sæt med en rumføler og et par dørkontakter samt opkaldsmodem. Mange er oven i købet trådløse så installationen er nemmere (men kræver batterier).
Fx http://www.tyvstop.dk - eller tilbud i supermarkedet/byggemarkedet.

Umiddelbart skulle man tro at der var sammenhæng mellem pris og kvalitet. Men måske er der alligevel ikke. Hvis du er omhyggelig og plejer at gøre dit håndværk ordentligt, så kan jeg ikke se hvorfor der kræves elektriker til det job.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-03-07 22:41

Har selv monteret alarm med trådløse sensore sidste år, efter jeg havde indbrug.. Jeg syntes det var nemt at montere, men det kommer jo an på hvad man selv syntes.

Købte ved :
http://www.boaz.dk/catalog/index.php

Valgte denne løsning med 2 ekstra sensor og telefon modul :
http://www.boaz.dk/catalog/product_info.php?products_id=29

Jeg er selv godt tilfreds med produktet.

Håber mit input er brugbart

- Anden

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 28-03-07 22:58

syntes lige du skal prøve at høre dit forsikringsselskab hvor meget din husforsikring falder hvis du får installeret godkendt alarm med tilhørende kontrolcentral.
De nye private anlæg virker også med trådløs røgalarmer som kan betyde en endu større rabat ved forsikringen.

Så med den besparelse du får ved forsikringen kunne det måske godt betale sig.

G4S og Dansikring ved jeg er begyndt at sælge pirCam til private også. De fungere på den måde de tager et billede/video sekvens hvis alarmen går. Så de med det samme kan se hvad der har udløst alarmen. Lad os sige det det er en ildebrand. Så ved jeg ikke hvor meget hus der er tilbage inden du kommer hjem og får tilkaldt brandvæsnet.

Men prøv at få en snak med dit forsikringsselskab.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-03-07 08:59

Jeg syntes der er flere faktorer i der spiller ind her.

Først skal du gøre op med dig selv hvilken type alarm du ønsker.

Er det en alarm der skal skramme tyven?
Er det en alarm der skal fortælle dig, nu er der altså indbrud i dit hus. (Tænk over den hvis du sidder i den anden ende af landet). Ikke en rar fornemmelse, da du ikke kan gøre noget.
Er det en alarm der skal gå til en alarm central, hvor et vagtselskab rykker ud. (Dejlig fornemmelse, da sørger for og tildække evt. opbrækket døre og vinduer).

Vi har selv alarm hos Falck Securitas. Det er svært og sige hvordan den har hjulpet os. Vi kan dog konstatere at den har stresset tyven, og han ikke altid har nået og få noget med sig alle gange.

Så selv om du har alarm så kan du altså godt risikere og få indbrud, men jeg tro på at tyven ofte går forbi dit hus. Og vælge han og gå ind, så er skaden ikke så omfattende, hvis du ingen alarm havde.

Vi har haft indbrud 5. gange her i huset. 3. gange uden alarm og 2. gange med alarm. Ved de 3. første fik stjålet mange ting. Ved de sidste to, en sparrebøsse, og den anden gang intet.

Men jeg ville ikke vælge en alarm der ringer op til min mobil, for og fortælle der er indbrud. Hvad kan du bruge det til hvis du som skrevet sidder langt væk hjemme fra.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 29-03-07 11:59

Er helt enig med arnely.

Men samtidig har du et stort dejligt B&O anlæg fladskærm med mere så forhindre det ikke tyven i at gå ind og tag det. Der vil han være ligeglad med hvad du har af alarm. Da tyven godt ved han er langt væk inden nogen er fremme ved huset. Men til gengæld har du højst sansynligt redet alle dine personlige værdier så som arve stykker m.m.

Gennemsnitstiden for et indbrug hvor der er alarm er 30sek - 3min.