/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Video Capture
Fra : kj
Vist : 440 gange
100 point
Dato : 27-03-07 10:26

Efter gode svar vedr. mit idlere spørgsmål, har jeg nu set på Pinnacle, og alt havd der er hos dem, kræver WinXP, og mit problem er at jeg bruger Win 2000 Proffessional, hvad gør jeg så nu?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 10:40
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 10:43
Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-03-07 13:29

rei. Det jeg har brug for er goså et Firewirekort

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-07 18:48

kj... snak med dem nede i din lokale butik, som sælger software. De bør ku' råde dig bedst muligt, således du ikke sidder med noget ubrugeligt.
Personligt ville jeg opgradere til XP

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 29-03-07 14:10

Tak for svaret CLAN.

Problemet er blevet løst med et hurtigt besøg i FONA, Pinnacle + Firewirekort, til ME, 2000 & XP.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 16:42

Yeps Det kan til tider betale sig at få en lille snak med forhandleren... ikke fordi jeg er facineret af Fona, men du fik den hjælp, som der var brug for - alt i alt en lykkelig afslutning
Bukker og takker for points
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 16:49

NB: En lille tilføjelse (fra egen erfaringsskuffe)
Når du nu engang skal tilslutte en videomaskine, således du kan optage/brænde dine VHS-film over til DVD, så husk at lyd-indgangen i til din PC, skal være i dit nye Pinnacle kort, ikke i PC'ens lydkorts indgang. Gør du ikke som beskrevet, ja så bliver dine optagelser til PC forskudt i talen/lyd. Forstået således, at folk bevæger munden, inden der er lyd på - og har klappet gællerne i inden talen er slut.
Bare lige en erfaring, som jeg selv har "grublet" lidt over i tidernes morgen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 16:54

Video-maskine "sound out" --> PCTV (Pinnacle) kort "sound-in"
IKKE
Video-maskine "sound out" --> PC lydkort "sound-in"

Ikke fordi forskydelsen er ret stor, men nok til at det virker "kunstigt"