/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Har kun navnene
Fra : ibenib
Vist : 460 gange
10 point
Dato : 24-03-07 15:07

hej,

hvis jeg kun har navnene på mine oldeforældre og intet
andet hvor og hvordan kan jeg så finde flere oplysninger om dem?
gerne på nettet!

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 24-03-07 15:30

Hvis du kun har navnene kan du starte med at søge efter dem, på http://www.familysearch.org, men det er svært for du får nok en masse hit. Så det er en god ide også at prøve om du kan regne dig frem til hvornår de kunne være født.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 24-03-07 15:41

Hej.
Du kan prøve at gå ind på www.mingler.dk Dér er der et sted hvor man kan søge efter personerDu skal oprette dig med et brugernavn og password for at kunne gøre det,men det er helt gratis,og du kan slette dig bagefter hvis du vil det.
Hilsen og god weekend fra dior.

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 24-03-07 15:47

Hej

Måske var det aller nemmest at starte med dine morforældre eller farforældre (kommer selvfølgelig an på hvis gren af oldeforældre du søger omlysninger om. Hvis det nu er din mormors mor og far du søger - ved du måske lidt om hvor din mormor er født og hvornår - her står mange gange hvor gammel moderen var ved fødslen - og hvor de boede - så skulle det være nemmere at komme videre den vej.

Med venlig hilsen Steenvin

Ps. prøv at give os navnene - måske kan vi hjælpe dig lidt videre, men som Crypton skriver det bliver ikke nemt hvis det er jens hansen og maren nielsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-07 17:25

Kom med navnene og vi finder dine oldeforældre;
plus måske et par hundrede mere med de samme navne...

Men så kan vi jo begynde en udvælgelse, frasortering af dem det (nok) ikke kan være...
Til sidst må du måske på arkivet, men så ved du hvor du skal søge.

Hvornår blev dine bedsteforældre født og vi trækker ca 30 år fra +/- ca 10...
Hvilken by, amt eller bare landsdel er dine bedsteforældre opvokset i ?
hilsen Svend

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-03-07 18:51

www.dgs.dk - findes det, findes det her!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-03-07 20:55

Og Iben og/eller Ib,

I skal ikke lade jer forvirre af det sidste forslag,
det er kun en der prøver på at være morsom...

Andre vil gerne hjælpe, Svend

Kommentar
Fra : Johs.Nielsen

Dato : 16-06-07 15:41

Hej
Du ved sikkert hvornår / hvor dine bedsteforældre er født? så prøv at finde dem på folketællingen fra 1916, den indeholder mange oplysninger.
johs.