/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Leasing af varevogn
Fra : Båd1-Ell1
Vist : 632 gange
300 point
Dato : 23-03-07 13:48

Er der nogen som kan forklarer mig fordelene/ulemperne ved leasing versus køb af varevogn?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 16:11
Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-03-07 20:16

Du skal helt klart være sikker på at du vil beholde vognen i hele leasingperioden, de kan leases med en scrap værdi eller til aflevering efter leasingperioden, men men hvis du i leasingperioden vil af med bilen så koster det, du skal underskrive som selvskyldner og du skal betale for den resterende leasingperiode selvom du aflevere bilen, eller den bliver tilbagetaget, så du skal afgøre om du vil beholde/betale i hele leasingperioden.
det er så lige meget om det er et personligt firma eller et selskab du har, du hænger selv på regningen.
Men leasingafgiften er fuld fradragsberettiget, hvor du ved et kontraktkøb eller kontant skal afskrive vognen over en fastsat periode.

per