/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hvor er han
Fra : bublebee
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 15-03-07 11:26

Har bare lige brug for at komme ud med min bekymring. Nu har vores hankat været væk siden mandag. Normalt kunne han godt være væk, men kom da hjem og spiste, nu kommer han slet ikke mere. Hvor er han blevet af mons tro ???

Er trist og bekymret. Han kommer ikke når man kalder.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-03-07 11:32

Hankatte kan da blive væk i flere uger. Så kommer de tilbage tynde og udhungrede. -Foråret er en travl tid:

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-03-07 11:36

han er endda en kastareret hankat, og har aldrig blevet væk så længe. plejer altid at komme hjem og spise i det mindste

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 15-03-07 11:59

Selvom han er kastreret, kan han da godt vær nysgerrig - og der sker meget på de små villaveje. Du skal ikke være bekymret den første uge ihvertfald.
Men- jeg forstår dig godt

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-03-07 12:07

Det var måske værre. Kastrerede katte har jo deres jagtinstink, det kan de være optaget af i timevis, i hvert fald. men i det her tilfælde tænker man på trafikken. Det kan være svært at finde en trafikdræbt kat. rævene rydder jo op. Er den øremærket?

Kommentar
Fra : HHdoggi-Design

Dato : 15-03-07 12:18

Han er da ude og jagte damer

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-03-07 12:27

Nej han er ikke nået at blive øremærket. Og ja hvis man bare kunne få hvished for om han var dræbt på vejen (der ligger en lidt stor vej ikke ret langt væk). Men øremærkning er ikke altid en garanti for, at vi får det at vide.....

Og den anden kat savner ham :(
Og samme gør jeg

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-07 12:27

Også de kasterede bliver involveret i årstidens natteslagsmål. Som regel overlever de, men der kan komme nogen slemme bid og knubs. Sådan er nu kattelivet , spændende og farligt.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-03-07 12:30

ja men bliver også mest bekymret fordi han aldrig har været væk mere end en enkelt dag, og så er han kommet hjem om natten for at spise

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-03-07 12:44

Kan du ikke sætte et opslag op, der hvor du bor. Efterlyse katten.

Prøv at efterlyse katten på de sider på nettet hvor, der er mulighed for det bl.a her

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbdyr.nsf/forsideefterlysning

Men en hankat kan godt være væk i 4 dage eller flere for så at vende hjem.

Nu har du så ikke fået din kat øremærket, da det ikke er en garanti, men når han kommer hjem igen, så få ham øremærket.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-03-07 12:47

http://www.google.dk/search?hl=da&q=kat%2Befterlysning&meta=

Men sæt sedler op, der hvor du bor. Tal med naboerne.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-03-07 12:49

hvis han kommer hjem igen - hvilket jeg selvfølgelig håber meget på :(

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 15-03-07 16:36

Til trøst

Min venindes kat var bortløben i en måned.
De var rundt og sætte opslag op i ca 2 km omkreds.
Efter en måned var der en der ringede. Han havde boet hos dem 5 km væk al den tid. Og rent tilfældigt så hun opslaget fordi hun handlede et andet sted end hun plejede!
Så opslag i en langt større diameter end du regner med kan vare vejen frem.
Husk at skriv at du også gerne vil have oplyninger, hvis nogen ved at katten er død.

Håber du finder ham!!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-03-07 17:49

håber jeg også meget på, vi giver det nogle dage endnu, for som en skrev kan der åbenbart gå længe. Men inden weekenden er slut, hvis han ikke er kommet hjem, må vi ud med sedler.

Og det er synd, for vi havde jo fået en kammerat til ham, en hunkat på 2 år, sterriliseret selvfølgelig, og nu var de begyndt at kunne enes ordentlig og så er han pludselig væk.

Vi var på sjælland i weekenden og der var de alene hjemme. Da vi kom hjem kom han da også hjem og sagde hej og sådan, og mandag så jeg ham så sidst.

Trunte (den nye kat) savner ham, hver gang det lyder som om kattelemmen går, så fiser hun ud til den og kigger, og når hun er ude ligger hun ude på hegnet og kigger efter ham :(

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-03-07 19:47

Hej Buble.
Uh,jeg forstår så godt din bekymring,og håber snart din guldklump snart kommer hjem igen.Vores katte er jo vores små "børn".Men udekatte er jo nogle nysgerrige væsner,og kan være hjemmefra i flere måneder før de igen dukker op.De er lige som teenagere
Men lyt til Ans´s gode råd,og held og lykke med at han snart kommer hjem igen!!
Jeg har selv 5 indekatte,så kender ikke selv til problemet,men kan bestemt godt forstå du er urolig.
Hvis du har lyst til at se mine guldklumper,kan du lure på dem her:
www.hotte.k-nettet.dk
(det varer ikke så længe før jeg skriver lidt mere i "dagbogen" )Skriv lige en lille melding når din mis kommer hjem igen.
Hilsener og tanker fra dior.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-03-07 22:17

Tak for forståelsen. Håber bare snart enten at han kommer hjem, eller jeg får hvished om hvor han er.

Har set dine missere dior og lagt en besked i din gæstebog.

Mine missere er her :
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10912
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9163

Det er Misse der er væk

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-03-07 22:30

Hej bublebee.
Tak for din søde hilsen i min GBTja,jeg er jo lidt stolt af demDet er lidt sjovt..For de fleste er vilde med Bella og LaikaBella er jo en "normal" huskat,og Laika en typisk perser..Hi hiHar lige skrevet nyt i dagbogen...
Lov mig lige at du skriver når din mis kommer hjem igen!!Jeg forstår godt hvis du er ked lige for tiden.Jeg håber meget stærkt for dig at han MEGET snart kommer hjem.Selv om det er en kats natur at "stikke af",er det jo ikke sjovt for os katteejere der elsker dem så højt!Men det tænker de små egoister jo ikke på

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-03-07 22:41

bublebee.
Jeg kigger nærmere på dine misser én af dageneLige pt. har jeg ikke så meget tid.Jeg er også selv inde på samme side som du..
(Perserkatte-Tiger)Men der er også billeder af mine andre katte i fotoalbummet
Husk nu lige og skriv herinde når din lille mis vender næsen hjemad igen(hvad jeg selvfølgelig håber på han meget snart gør)!!!
Knus fra dior og missene

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-03-07 23:22

Kan han komme ind hvis han kommer hjem midt om natten ? Ellers går han bare igen. Hvis han ikke har en kattelem, må I arrangere noget med den dør på klem han plejer at komme ud og ind af.
M.v.h. K.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 15-03-07 23:57

HEJSA
JEG KRYDSER FINGRE FOR DIG
HILSEN LA

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-03-07 10:43

Vi har skam kattelem, så han bare kunne komme og gå som han ville. Det fik vi da vi flyttede herud for 9 mdr siden, så vores kat kunne komme ud og lege når han ville. For her er meget mere plads udendørs end vi havde før.
Og marker somm han kan jage på.....

Men alligevel plejer han ikke at være væk så længe af gangen, han kommer det mindste altid hjem og spiser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-03-07 11:07

Her er en side, hvor du kan efterlyse den

http://home20.inet.tele.dk/hjemigenkat/

Du kan også se om den skulle være mellem fremlysninger.

Har du talt med dine naboer. Han kunne evt. være blevet lukket inde i et skur.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-03-07 11:41

i løbet af weekenden går vi rundt til dem der bor her i nærheden og snakker med dem. Og får kigget i div. skure, for han er en nysgerrig kat der godt kan lide at smutte med ind i skuret :)

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-03-07 01:17

Puh, hvor jeg føler med dig. Vores forsvandt for nogle uger siden, og allerede da han ikke kom hjem til aftensmaden, var jeg ved at gå i spåner. Han forpasser aldrig en spisetid Men han kom da heldigvis hjem igen dagen efter. På samme tidspunkt, som han forsvandt på. Jeg tror, han havde været låst inde i vores sure nabos garage.

Kan det tænkes, din kat er hoppet på en lastbil eller sådan noget, og ikke er blevet opdaget af chaufføren? Eller er nogle af dine naboer/genboer taget på ferie på det tidspunkt, han forsvandt på, så han kan være lukket inde? Der er jo flere muligheder end den, at han er kørt ihjel. (heldigvis da). Men det er jo noget af det første man tror p.g.a. sin bekymring.

Jeg håber for jer, at han kommer helskindet og glad hjem. Og skynd dig så at få hele banden mærket. Der gives jo ingen garantier for, at man får besked, men der er dog en chance, når der sker noget. Hvor længe har han for øvrigt været kast.? Det kan jo vare nogle mdr., før det går op for katten, at han ikke er en "vaskeægte" hankat mere. Og få lavet et godt og vellignende billede af dem alle sammen, med kendetegn beskrivelser m.m. mens de ER HJEMME.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-03-07 23:07

Min kastrerede hankat var engang væk i flere uger, han var kommet i ejendommens afaldssystem - skakte - mon nogen harvde smidt ham derned ? En dame havde hørt ham og fundet en måde ,at lukke ham ud på, hvorpå han skræmt forsvandt. Han fulgte så sin mave og de vilde katte til en lokal katte-engel, som fodrede ham , til hun havde gjort ham så tam, at hun kunne komme til øremærket.
Jeg håber inderligt, du er lige så heldig !
Varme til dig og katten.

De kan godt løbe efter damer ,selvom de er kastrerede, for en sikekrheds skyld - og så blive jaget ud af territoriet af en stærkere kat.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-03-07 10:03

han har været kasteret i godt 2 år efterhånden. Den nye kat vi har fået er øremærket, det var hun da vi fik hende.

Vi laver nogle sedler idag og smider i postkasserne her i nærheden og håber på, at nogle ved noget. Skriver også, at folk godt må kigge i deres skure osv om han skulle være der.....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-03-07 10:13

Håber i finder ham.
Held og lykke med det
Mange hilsener fra dior.

Kommentar
Fra : HHdoggi-Design

Dato : 18-03-07 10:40

Hej igen tænker lige ??
for en del år siden var jeg ude for lignende ,min 5 årige hun kat Musse var væk
kun fordi vores anden hunkat fik unger blev hun sur ,vi ledte i 8 mdr efter hende alle steder og bankede på folks døre men ingen havde set hende,jeg var overbevist om hun ikke var død ville ikke give op ,efter 8 mdr kom min store søn hjem og fortalte at han om aftenen havde set en ældre mand gå tur ,med en kat der lignede Musse (hun gik tur med os som en anden hund)
Og ja det var musse en nabo overfor havde stjålet hende og holdt hende inde vi havde været der mange gange og spurte om de havde set katten men nej.
Da der var gået så lang tid ,ville hun ikke med hjem mere,hun sørgede over at min kæreste var flyttet så det var i straf hun gik ,plus der var killinger der hjemme
Jeg måtte give op og lade Musse bestemme hvor hun ville bo ,og det var hos naboen .
Men hun var ikke død ,jeg havde følt rigtigt ,der var jo ingen lig.
så giv ikke op ,kan være nogle har hamog nu bliver det jo sommer så kan han ikke holdes inde og vil ud ,han skal nok komme hjem især fordi det er en hankat de er trofaste og ved hvor de bor hunkatte er mere selvstændige
Hilsen Helle

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-03-07 14:16

ja håber da også at han kommer hjem igen, vi skal ud og lede lidt senere

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-03-07 16:49

Så har vi været ude og lede, og det viste sig at genboen vidste noget. Vi kørte op på en gård på den anden side af den store vej, og han ringede og sagde vi skulle prøve ved vores genbo. Det gjorde vi så, og det viste sig at han var blevet kørt ned i mandags udfor hans hus. Han havde ladet ham ligge til torsdag i håb om at vejvæsnet samlede ham op. Men da de ikke gjorde det tog han med ind og begravede ham i haven. Han var ked af at han ikke vidste at det var vores. Han havde nemlig ringet op til gården for de har også en sort kat.

Men det var alligevel rart, nu ved jeg hvor han er og hvorfor han ikke kom hjem...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-03-07 17:01

Nu ved du så, hvad der er sket med din kat.

Jeg forstår ikke rigtigt din genbo. Jeg ville have handlet på en anden måde.

Nu har du vished for hvad der er sket med din kat.

Jeg savner stadig vished for, hvad der er sket med min kat, som forsvandt den 11. august 2006.

Men dårligt nyt, kan på en måde også være "godt" nyt.

Trist at skulle miste den på den måde.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-03-07 17:14

Ja men vores genbo vidste ikke at det var vores kat. Så det er ok. Han havde kigget efter øremærke og sådan, men det var intet. Men det var nu rart at vide hvad der var sket med ham......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-03-07 17:32

Ja, det er altid rart at få at vide, hvad der er sket med sin kat.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 18-03-07 19:01

Hvor er det synd for jer - og for katten !
Har mistet to katte, som jeg håber blev stjålet. Uvished er så slemt.
Stakkels stakkels jer !
Sær nabo i øvrigt...
Varme tanker fra
Scarlets

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-03-07 20:19

ss er han sær. Det er en gammel mand der bor derinde. Men næsten utroligt han aldrig har opdaget katten boede her. vi har boet her i 9 mdr.

Vi bor på hver vores vej, han på den store trafikerede hvor misse blev kørt over, men vores haver støder op til hinanden....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-03-07 20:30

Det er ikke til at vide hvor udekatte hører til.

Jeg har da ofte "ukendte" katte i min have. Men med naboers hjælp har jeg fundet ejeren, til de vildfarne katte, der har været på besøg.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-03-07 20:35

Nej bebrajder ham heller intet, er bare glad for at han har begravet misse så den nu har fået fred

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-03-07 22:33

Det gør mig ondt at du har mistet misser.Jeg har selv fået en hund aflivet pga. sygdom for 13 år siden.Det var meget hårdt,og jeg savner hende stadigMen nu har jeg katte,og de har mange gode år foran sig,håber jeg
Men trods alt er det godt,at du nu har fået vished,men trist alligevel.Man knytter sig jo så utrolig meget til ens kæledyr..
Varme tanker fra dior.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-03-07 11:39

Tak for jeres forståelse.

Vi vil inden længe anskaffe os en ny kattekilling så den nye kat vi fik har en at hygge sig med. Hun er meget selskabelig og er vant til at haven en kat mere omkring sig.

Annuller spørgsmålet
Fra : bublebee

Dato : 24-05-07 18:44

Jeg siger mange tak for jeres forståelse.
Vi har endnu ikke fået en ny kat, men det regner vi med vi gør snart.

Den anden har det fint nu