/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
lyd til pc højtt. + lyd til stereo (rece~
Fra : kermie01
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 14-01-03 15:51

Altså...det er langt om længe lykkedes mig at få min tv-out til at fungere.Men jeg mangler LYD fra min pc til min receiver (så jeg også kan HØRE filmene, forstås).

Jeg har et onboard lydkort med kun 1 udgang. Skal jeg virkelig skifte kablet hver gang jeg vil høre hhv. pc-højttaler og Tv-lyd, eller findes der et adapter, der ud over stik til pc-højttaler, også indeholder stik til rød + hvid lydkabel

Og i den anden ende: Hvor skal jeg egentlig tilslutte lyd kablet på receiveren??

Det er muligt at jeg ikke kalder stikkene det de hedder, men jeg håber mit spørgsmål alligevel er forståeligt

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 14-01-03 16:09

hej kermie01...
du er nød til at skifte i mellem pchøjtalere og tv-lyd--(på receiveren)
mange receivere har en indgang der hedder AUX . den bruger vi -----ellers har du sikkert en indgang der hedder video --- den kan også bruges
m.v h. funck1

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-01-03 16:11

jeg har et lille sort stik der
laver det om til 2 udgange
til min workman,hvor man 2
kan høre lyden samtidig,så
hør hos din lokale tv/radio forhandler

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-01-03 16:17

hej igen !
her er et billigt lydkable,
http://www.av-supply.dk/index.php?index=2&gruppeid=2&PHPSESSID=39c5e1d2df3af4b72f715c862070880c
men når man på en workman kan dele lyden i 2,hvorfor skulle et lydkort,mon tage skade.der sidder jo en
forstærker i højtaler og i anlæg,så jeg ville godt prøve det !

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-01-03 16:26

hej igen igen !
på mit anlæg har jeg taget lyden fra pc til video,men aux kan nok osse bruges,prøv dig evt frem,du skal bare have et rødt/hvidt stik i den anden ende af lydstikket(se link)

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-03 12:47

hej for 4. gang i træk her er et link der viser det jeg sagde,var rigtigt:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=41&gruppeid=4&PHPSESSID=df7a6938ba29377f7282409804ab9d45
citat:
Med denne adapter, er det muligt at dele 1 miniJack stik til 2, hvis man fx. ønsker lyd fra pc over i både anlæg og TV. Det er også mulighed for at benytte denne hvis man kun har 1 miniJack indgang men ønsker at sætte 2 componenter til. Her skal man dog passe på med at have begge componenter tændt på samme tid.
dette er løsningen på dit ireterene problem.

Godkendelse af svar
Fra : kermie01

Dato : 22-01-03 08:50

Nå, men jeg er kommet til den konklusion, at jeg bliver nødt til at sætte et dobbelt adapter på, så er problemet løst. I den anden enden har jeg tilsluttet phonostikkene (rød+hvid) til cd-indgangen på receiveren

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 22-01-03 08:53

- Selv om det ser ud ad h...... til, når stikkene sidder en halv meter (jeg overdriver lidt, men de sidder jo i forlængelse af hinanden) ud fra pc-kabinettet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-03 09:25

ja,det har du engligt ret i,men prøv :
http://www.brinck.dk (stort udvalg)
jeg kunne ikke finde noget,men hvis du spørger kunne det være de havde en ide med et bukket stik
o.l eller noget du selv kunne lave af elektronik.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-03 09:32

nej jeg har løsningen.
den er at du køber en forlængerledning,med han i den ene ende og hun i den anden,så kan
du sætte det dobbelte stik på et sted hvor det ikke genere !!