/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Gummimåtter til køkkenskuffer
Fra : torben7913
Vist : 18713 gange
100 point
Dato : 13-03-07 21:12

Jeg har fået et nyt køkken med en masse skuffer. Hos fabrikanten kan jeg købe nogle ret dyre gummimåtter til at lægge i skufferne, de samme gummimåtter kan jeg finde hos Silvan og Ikea, men de er stadig ret dyre.
Nogle gange kan man finde et tilsvarende produkt, som er tænkt anvendt til noget helt andet, og til en betydelig billigere pris, hvis blot man ved, hvor man skal lede.
Er der nogen der har erfaring med, at anvende et alternativt produkt, vil jeg gerne høre hvor I har købt det, hvordan det fungerer og til hvilken pris.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-03-07 21:31

Ikea har noget sådant.
Og deres priser plejer ikke at fejle noget.

Hanne

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-07 22:34

Hvad med en bagagerumsmåtte til automobiler ?
Harald Nyborg kr. 49.95 og de ta'r ca. en 50'er
for at sende, hvis du ikke bor i nærheden af den kære Harald :
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3457&Grp=60&n=60100
Jeg ved ikke hvor tyk den er.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : hyggemor

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-07 22:56

Jeg har nogle der hedder Magic stop. Man bruger dem som gummi-underlag til små tæpper på gulvet. Det var meningen at jeg skulle bruge dem til under bestikbakken i skuffen men fik aldrig taget hul på disse. Og nu er sommerhuset solgt, hvor jeg skulle bruge disse. Hvor bor du?

Prøver at finde et foto.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 13-03-07 23:00
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-03-07 01:30

Voksdug kan også bruges.

Vinylplast i metermål - ofte samme sted, som voksdugen - Bazar Vest har det til ca. kr. 30,- pr. meter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 10:57

Jysk har noget nopret klar blød plastic i metermål (ca 1mm tyk).

Det bruger vi selv til skuffer og kaser - det fungerer 100% og koster ikke alverden....

Rullerne er 60 cm. brede....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-03-07 10:58

ja vi køber også bare en rulle af der der skridsikre halløj i bilka, føtes ol. Det er helt fint og koster en 10-20 kr for en rulle

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 14-03-07 13:50

Torben7913: Skal underlaget ligge i skuffen for at skuffeindsatsen ikke glider eller skal du have bestikket liggende ovenpå underlaget... - uden skuffeindsats?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-03-07 14:58

det man køber i en rulle (der er ligesom en masse små huller i) er godt til begge ting. Det bruges bl.a. også under tæpper og måtter osv.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-03-07 15:12

De har det ofte i discount butikker og Tiger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 15:14

Citat
vil jeg gerne høre hvor I har købt det,

Med andre ord - det kan købes OVERALT

Kommentar
Fra : torben7913

Dato : 14-03-07 15:57

Tak for de mange kommentarer.
Skufferne er 50 cm dybe, nogle er 50 cm brede andre 80 cm. Nu jeg har undersøgt dem nærmere er de faktisk alle udstyret med en gummimåtte i bunden, så når køkkensælgeren ville lokke mig til at købe ekstra gummimåtter, må det vel sammenlignes med den bilsælger der absolut synes man skal have have et betræk ovenpå de nye bilsæder for at bskytte de sæder der er i bilen fra starten.
Det er måske fint nok, hvis det ikke koster alverden.
Jeg har skuffeindsatser til bestik m.v.
Jeg har lige fået et nyt vinylgulv, hvor der var en del spild, pålæggeren gjorde opmærksom på, at det overskydende var rigtig godt at lægge i de skuffer der skal rumme gryder og pander.
Jeg bor i Viborg, hvor vi både har Harald Nyborg, Tiger og Bilka.
I de kommende dage vil jeg se nærmere på jeres forslag.

Kommentar
Fra : torben7913

Dato : 19-03-07 08:06

En bagagerumsmåtte fra Harald Nyborg kan være et godt alternativ til det vinylgulv jeg har lagt i skufferne med gryder og pander.
Nopret klar blød plastic har jeg ikke kunnet finde hos Jysk ellr hos Bilka.
"Magic stop" ser efter omtalen i Ide Nyt ud til at give den mest skridsikre overflade, så når jeg kun kan vælge et af forslagene bliver det forslaget om Magic stop, selv om det kun ligger i 30 cm. bredde.

Godkendelse af svar
Fra : torben7913

Dato : 19-03-07 08:07

Tak for svaret hyggemor.