/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Strømforsyning
Fra : Kasdeh
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 13-03-07 16:04

Jeg skal bruge en ny strømforsyning på 350 W, Det skal være til et mikro-atx system, skal jeg have en speciel strømforsyning eller kan jeg nøjes med en helt almindelig??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-03-07 16:35

Det skal være en atx, og den skal fysisk passe til kassen.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 13-03-07 16:37

Der vil sandsynligvis ikke være plads til en almindelig i dit Micro-tower, men hvis du ligger inde med en alm. strømforsyning og vil affinde dig med at den ligger bag ved toweren, så kan det lade sig gøre.

Derudover tror jeg at du får noget svært ved at finde en micro-forsyning på 350 W.
De fleste micro-systemere tager fint til takke med en 200 W.

Mvh.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-03-07 20:41
Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-07 21:14

Det afhænger fuldstændigt af, hvilket kabinet du har. Jeg har selv et Micro-ATX kabinet, hvor en standard PSU passer fint. Men i andre kabinetter er pladsen mere trang.

Du skal kort sagt have fat i et målebånd, og i øvrigt se efter, om der er ting i dit kabinet, der vil komme i vejen for din strømforsyning.

Hvis du i øvrigt har plads til en strømforsyning der måler 15x14x8,6 kan jeg varmt anbefale Seasonic. Jeg har selv en S12-380W, og den er super god - særligt fordi den er næsten lydløs (strømforsyning og CPU køler er de to ting, der larmer klart mest på en standard PC).

Godkendelse af svar
Fra : Kasdeh

Dato : 13-03-07 21:41

Tak for svaret Paulus1. Det var lige hvad jeg kunne bruge. Rigtig mange tak

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 13-03-07 22:46

Det kan tit ikke svare sig at købe en seperart strømforsyning. Mange gange er det billigere at købe kasse med PS.:
http://www.enavia.com/dk/da/con/Products/Showproduct.aspx?ProductId=1061791&HierarchyId=616

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 13-03-07 22:54

#serpyc
Det kommer an på, om du vil have en kvalitetsstrømforsyning.
Dem der kommer med de fleste kabinetter er noget billigt skrammel.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 13-03-07 22:55

#Kasdeh
Det var så lidt. God fornøjelse ;)