/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Adobe Photoshop bestemmer!!
Fra : dior
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 10-03-07 23:29

Hej.
Jeg har et Nikon digitalkamera-Coolpix 3100.
Før i tiden da jeg skulle føre billederne over på computeren,dukkede der en boks op,hvor jeg blev spurgt om,hvad jeg ville gøre.Den boks er der bare ikke mere!!!
Det der så driller mig,er at når jeg sætter kablet fra kameraet til pc'en,overtager Adobe Photoshop Album starter Edition 3.0
Og jeg vil have den gamle boks tilbage...Men hvor er den henne?Jeg har ikke lyst til at bruge Adobe når jeg skal have billederne overført til pc'en.Det virker ellers fint nok,men jeg kunne bedre lide den anden metode.
Er her nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-03-07 23:37

Glemte lige at skrive at omtalte boks automatisk dukkede op når jeg tilsluttede kameraet til pc'en.Nu sker der ikke en dyt,før jeg klikker på drev F --Og så er det at Adobe Photo shop tager over!!!***
&%%%§§!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 23:42

Tjek lige....

Edit - preferences - files.....

Den er sikkert sat som "default" til jpeg filer.....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-07 23:44

Prøv at sætte kameraet>Start>gå til denne computer højreklik på kamera iconet/drev bogstav >egenskaber>automatisk afspilning>vælg billeder>sæt mærke i såørg hver gang så jeg kan vælge en handling,eller
klik på gendan standart indstillinger.
Men gå først i Photo shop' indstillinger og se om der
er en indstilling der sætter foto shop til at åbne
når der bliver sat et kamera til,jeg kender ikke fotoshop.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-07 23:46

Prøv at sætte kameraet til.

såørg=spørg

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-03-07 23:48

Det kan have noget at gøre med hvilket "tema" du bruger i din brugerdefinerede opstartsprocedure.
Hvis du f.eks. har skiftet tema fra Classic til XP KAN dette være årsagen

Du ændrer tema ved at HK på skrivebordet og gå op i EGENSKABER.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-03-07 23:58

Citat
Edit - preferences - files.....
Skal jeg gøre det når Photoshop åbner?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-03-07 00:00

Jeg har ikke glemt at svare jer andre,men jeg prøver mig lige lidt frem.Og nok et uheldigt tidspunkt at stille mit spørgsmål,for musen er ved at løbe tør for strøm..Hvis lige pludselig jeg forsvinder,vender jeg tilbage senere,eller engang i morgen eftermiddag/aften..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-03-07 00:02

Hej Manse.
Jeg vil prøve dit råd i morgen.Foreløbig tak fordi du også prøver at hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-07 00:03

Hej, du skal tilslutte dit kamera, når så Adobe starter, klikker du Cancel derefter klikker du på Start og på Denne computer, der er dit kamera vist som et drev, højre klik på kameraet og vælg Egenskaber og på fanebladet Hændelser, nede under Handlinger er der markering ud for linien Kør dette program, der kan du klikke og vælge Guiden Microsoft scanner og kamera, i stedet for Adobe Photoshop Starter Edition, slut med at klikke Anvend og Ok

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-03-07 00:05

Citat
Hvis du f.eks. har skiftet tema fra Classic til XP KAN dette være årsagen
Jeg har slet ikke skiftet tema,eller lavet nogle andre ændringer..Det er Adobe Photoshop der har lavet noget kuk.Men slette programmet er jeg ikke meget for.Men surt at det skal bestemme

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-03-07 00:07

Hejsa o.v.nJeg prøver dit forslag hvis jeg kan nå det inden musen løber helt død

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-03-07 00:11

Citat
der er dit kamera vist som et drev,
Nej,det er det desværre ikke..Øv,må vist opgive for nu.
Håber i er her igen i morgen
Jeg vender i al fald tilbage.
Sov godt,og tak for nu

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 11-03-07 00:17

Jo dit kamera er vist i Denne computer, hvis ikke så tænd den, men mit indlæg fra før er ikke nok, nu åbner både Microsoft og Adobe du må flytte prikken ned i linien Spørg hvilken program som skal køre, før det virker, når så kameraet bliver tilsluttet markerer du Guiden Microsoft o.s.v. og sætter markering i Brug altid dette program til denne hændelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 00:32

Citat
Skal jeg gøre det når Photoshop åbner?

Ja - medens den er åben.....

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 11-03-07 11:47

Højreklik på et af de billeder der er taget af kameraet som du har liggende på PC'n - vælg åbne med - nu skal du vælge det program du vil åbne dine billeder (filen) med og sæt hak i "Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil" -OK -- Vupti.c.....

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 12-03-07 17:06

Da du har et CF kort i kameraet kan du jo anskaffe dig en kortlæser (card reader) og downloade www.picassa.com som er et godt og gratis billedbehandligsprogram herefter beder du Picassa om at hente dine billder fra CF kortet og vupti så kan du lave rigtig mange ting- god fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 26-03-07 08:59

Tak for svaret o.v.n..Og undskyld jeg var så længe om at svare

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-07 12:54

Tak, det er ikke hver dag du overfører billeder virker det nu som du ønsker det kom til at virke på min, jeg baksede en del med problemet og fik det først løst, i forbindelse med dit spørsmål.