/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Intel Celeron, er det noget bæ
Fra : casperS
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 08-03-07 16:06

Hej jeg har bestilt en bærbar til min kæreste, som bare skal bruges til småting, også lidt spil og sådan. Jeg ledte efter en billig okay computer, og jeg valgte så nedstående fra Elgiganten for 5.555,-
- Intel Celeron
M430 1,73 GHz, 1024 MB DDR2 ram, 120 GB
harddisk, 15.4" widescreen skærm, dvd-brænder,
128 MB delt grafik, modem, netkort, trådløst netkort,
fjernbetjening samt USB 2.0 porte. Leveres inkl.
Windows Vista Home Basic og Works 8.0

Mit spørgsmål er så: Intel Celeron??? Er det noget lort eller fungere det fint?
Lige ved siden af var den samme computer, bare med Core Duo, og 2gb ram. Men den var næsten dobbelt så dyr... Vil det sige at Intel Celeron er næsten 5.000kr ringere end Core Duo???

Håber nogle kan hjælpe mig, inden jeg kører ud og henter den imorgen...

Mvh. Casper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-07 16:14

Til arebejdsopgaver og andre ting der ikke kræver vedvarende kræfter er det da udmærket, men en Intel Centrino ville være bedre til formålet da den bruger mindre strøm og udvikler mindre varme, som jo nedsætter CPU'ens kræfter.

En Duo Core er jo noget af det nye og som sådan koster det jo ekstra at have det nye!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-07 16:49

Citat
Vil det sige at Intel Celeron er næsten 5.000kr ringere end Core Duo

Jeg er ret overbevist om det IKKE var den eneste forskel på de 2 maskiner

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 08-03-07 18:25

Ja der må være noget mere, men på beskrivelsen stod der nødagtig det samme... De er vist begge på tilbud i denne uge.

Men, det er ikke et dumt køb eller hva???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-07 18:32

Nej...

Der er udmærket til prisen....

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-03-07 18:59

Næ ikke noget bæ - men en computer

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-07 19:16

Intel Celeron er ikke noget bæ, men en processor som er næsten lige så god som eks. pentium. Hvis det ikke er til super hurtige spil, vil du aldrig opdage forskellen.

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 08-03-07 21:12

Mange tak for alle svarene, jeg henter den sgu, og hvis det ikke er noget for hende sælger jeg den og finder en ny... Go kommende weekend til jer alle...

Godkendelse af svar
Fra : casperS

Dato : 08-03-07 21:14

Tak for svaret e.c.