/ Forside/ Interesser / Helbred / Førstehjælp / Spørgsmål
10  granner01 150
Hvor lærer man så den førstehj
Fra : jomfruane
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 08-03-07 11:39

Nu har jeg lige læst de seneste tip og heraf afledte diskussion og så er det jeg tænker...

Da jeg var helt ung gik jeg på ungdomsskole og lærte førstehjælp - dengang MÅTTE man IKKE lære hjertemassage, siden da jeg tog mine uddannelser indenfor social- og sundhed da lærte vi heller ikke hjertemassage.
Nu hvor jeg har skiftet fag har jeg ingen berøring med hvordan man så får det massage lært, men de steder jeg har undersøgt har det kostet en halv bondegård - er den slags aldrig gratis mere og/eller hvor er det til at betale?
Jeg bor nær københavn.

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 08-03-07 12:25

Der er flere steder du kan tage et førstehjælpskursus. Det alm. på 12 timer lære du hjertemassage og kunstig åndedræt.
Ved ikke lige helt hvad det koster men du kan tage dette kursus flere steder som bla. bredskabsstyrelsen, røde kors o.s.v
Flere foreninger og klubber får tilskud til sådanne kursuser og dermed er det stort set gratis.
Jeg har bla. fået et 12-timeres kursus to gange grastis da jeg er leder i en spejdergruppe.

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 08-03-07 14:25

Jeg vil foreslå dig at spørge din evt arbejdsplads. Jeg har været til førstehjælps kursus mange gange, gennem arbejdet.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 08-03-07 16:23

Ja har du et arbejde er du i din gode ret til at genopfriske dit førstehjælp en gang om året... Du har jo ret til 14dages efter uddanelse om året.. Så det er bare i gang.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-03-07 17:39

jo, men så er jeg jo studerende...

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 08-03-07 17:44

Hvor i landet befinder du dig?

Annuller spørgsmålet
Fra : jomfruane

Dato : 28-05-07 15:03

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål