/ Forside/ Interesser / Helbred / Førstehjælp / Spørgsmål
10  granner01 150
Vedr. Tip om nye regler
Fra : Kortoververden
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 08-03-07 08:14

Hvad nu hvis man har gjort det inden 1. januar, får man så en bøde?

Spøg til side, der har været flere af den slags tips, og de er efter min bedste overbevisning overflødige og i værste fald skadelige.

INGEN vil kunne yde korrekt hjertemassage efter at have læst om det i et tip, og et afsnit i tippet understreger det absurde

Citat
Man skal heller ikke tjekke efter puls. Da en uøvet person ville bruge unødig tid på at finde den. Man må gå ud fra at en person der ikke trækker vejret, at der slår hjertet heller ikke. Så hellere i gang med det samme.

For uøvet til at finde pulsen, men i stand til at give hjertemassage??????????

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-03-07 08:22

For uøvet til at finde pulsen, men i stand til at give hjertemassage??????????

JA, det er ihverttilfælde det Røde Kors siger i deres undervisning.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-03-07 08:35

Citat
Spøg til side, der har været flere af den slags tips, og de er efter min bedste overbevisning overflødige og i værste fald skadelige.

INGEN vil kunne yde korrekt hjertemassage efter at have læst om det i et tip, og et afsnit i tippet understreger det absurde

Delvis enig. Enig I at der sandsynligvis ikke er mange der ville kunne korrekt hjertemassage efter dette tip, MEN jeg har svært ved at forstå at de er skadelige. Hvis en person ikke trækker vejret skal der vel gøres et eller andet, så et forsøg er vel bedre end intet at foretage sig ?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-03-07 08:37

(y) pve

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 08-03-07 08:56

Det er vel ikke et førstehjælps kursus.

Men et tip til dem der nu kan det.. Eller???

Synes det er ok at smide lidt updates ind ang førstehjælp. Får det da godt nok genopfrisket ca en gang om året. Men der sker jo meget på et år...