/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Forbindelse af front lyd stik
Fra : pj2000
Vist : 421 gange
375 point
Dato : 02-03-07 18:35

Hej
Kan nogen fortælle mig hvordan jeg forbinder mit kabinets front headphone og mic stik til mit MSI bundkort K8N Neo4-FI
Ledningerne fra kabinettet er
2 stk gnd (hvorfor 2 ?)
1 stk EAR L
1 stk EAR R
1 stik MIC L
1 stk MIC R

og bundkortets manual viser forbindelsen på kortet således:
1 2
port1_L Ground
port1_R Present#
port2_R Sense1_Return
Sense_Send Key
port2_L Sense2_Return
9 10

Hvad skal sættes i hvad ? - der er ingenn forklaring i bundkort manulen

Hilsen
Preben

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-03-07 18:51

Kabinet og motherboard er som regel ikke samme mærke.
Men der en standard som eks. ac 97 som min hedder på et DFI bundkort.
Jeg har 9 stikben :::.:
som enten kortsluttes eller forbindes til frontstik hvor fronten afbryder for de bageste når de sættes ind.
Men det her syntes jeg ikke ligner noget til audio (lyd):
Citat
1 2
port1_L Ground
port1_R Present#
port2_R Sense1_Return
Sense_Send Key
port2_L Sense2_Return
9 10

PS. Jeg har også 2 groundledninger en til mic og en til HT

Kommentar
Fra : pj2000

Dato : 02-03-07 19:00

Hej e.c
Jamen sådan står det i manual - Nu kan man ikke opstille sådan noget her på kan du men det skal læses som at stik 1 er port1_L og stik 2 er Ground
osv...

I manualen står i forbindelse med stikket at det kan være betegnet som ovenstående eller som følger:
1= AUD-MIC
2=AUD-GND
3=AUD-MIC-BIAS
4=AUD-VCC
5=AUD-FPOUT-R
6=AUD-RET-R
7=HP-ON
8=KEY
9=AUD-FPOUT-L
10=AUD-RET-L

Jeg har prøvet at forbinde EAR_L til 9 og EAR_R til 5
Dernæst MIC_L til 1 og ja MIC_R kan jeg ikke rigtig se hører hjemme nogen steder
Og endelig GND til 2

Resultat lyd i hovedtelefoner men højre venster byttet om ???
Og ingen lyd i mic.

Håber det hjælper dig til at forklarer hvad jeg evt. gør galt - skal jeg fx. sætte MIC_L og MIC_R på samme stik?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-03-07 19:16

Det var også lidt vrøvlet det jeg skrev før - jeg blandede vist USB og audio sammen

Her er en plan fra ASUS også AC97 som du har på MSI

mic2..............Ø Ø........ Agnd
mic pwd.........Ø Ø........+5va
line out R.......Ø Ø.........Bline out R
NC................Ø manglende stik
Line out L......Ø Ø..........Bline out L

Hvis det hjælper.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-03-07 19:21

Jeg tror dit problem er at front og motherboard ikke helt passer sammen.

Men
1= AUD-MIC passer med min mic2
2=AUD-GND - passer med mit stik 2
3=AUD-MIC-BIAS
4=AUD-VCC passer med mit stik 4
5=AUD-FPOUT-R
6=AUD-RET-R
7=HP-ON
8=KEY stik 8 er der ikke og kan passe med spærring i et samlet stik så det ikke vender forkert
9=AUD-FPOUT-L
10=AUD-RET-L

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-03-07 19:26

Her kan du lidt nde af siden se at dit motherboard bruger AC97
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=651

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-03-07 19:28

Og her hvordan ASUS forbinder AC97
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/sock478/p4p800-se/e1886_p4p800_se.pdf
rul ned til side 53