/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista øv.. hjælp
Fra : 20Kroner
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 28-02-07 06:43

Jeg er fuldstændig ude at svømme! Jeg har installeret Vista og har vel stort set mistet alle mine programmer.. det eneste der er på skrivebordet er en papirkurv. Godt nok ligger der en stor fil, der hedder old Wista - men hvordan får jeg det
til at virke?
Jeg har lyst til at genistallere Windows XP hvad skal jeg i så fald foretage mig?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 28-02-07 12:19

Jeg er mest indstillet på at slette Vista og geninstallere xp - men, hvordan slipper jeg rent praktisk af med Vista.?
Godt nok har jeg fundet mange af mine ting i filen "old Windows". men hvad nytter det når jeg ikke kan åbne disse programmer eller på anden måde håndtere dem?
Desuden vil hverken min printer eller skanner være med på Vista Uha..Uha....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-07 14:22

Du skulle have tænkt dig om noget før

Der er kun at formatere og installere XP....

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 28-02-07 15:04

Jeg ved det....nu.... refi!!
Helt eksakt: Hvordan formaterer jeg?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-07 15:07

Sætter din XPcd i - så klarer den resten....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-02-07 18:39

Kopier Old Windows mappen ud på CD, i tilfælde af at du måske kan bruge det på XP igen

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 28-02-07 19:34

Hvis jeg vil rense min pC for Vista, så går det ikke bare at køre XP-systemet vil ikke modtagen et styresystem, der er yngre end Vista..
Men..der må vel være en aller anden måde, som man kan "cleane" PC*en for Vista?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-02-07 19:42

Killdisk burde klare peoblemet http://www.helgec.dk/killdisk.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-07 04:56
Kommentar
Fra : amoko

Dato : 01-03-07 11:30

Hi 20Kroner,
Hvis du ikke allerede har formateret og du har rimelig god tid, så vil jeg gerne prøve at finde et svar til dig.
Jeg mener at have læst at Vista enten laver en "Clean" installation eller en "update". Jeg tror du har lavet en "update" så nu gælder det om at få Vista til, fra din "Old Windows" at reetablere dine filer og programmer.
Men det vil tage lidt tid for mig at finde svaret, så hvis du ikke kan vente, eller hvis du HAR formateret, så lader vi det blive ved det.
At du eventuelt har overset et eller andet, eller har lavet en fejl, er en dårlig begrundelse for at smide Vista ud!
Amoko

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 01-03-07 13:02

Tusind tak Amoko Jeg vil meget gerne afvente dit svar
2o Kroner

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 01-03-07 13:12

Til Amigo
Nogle af de ting jeg har på diverse CD fra min XP kan jeg forøvrigt heller ikke læse. Jeg synes jeg har prøvet at åbne med alle foreslåede programmer men uden held
Hilsen 20 Kroner

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 05-03-07 18:39

Du skulle have valgt Avanceret install under din installering.