/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Video på Nokia N80
Fra : Jrod
Vist : 1612 gange
200 point
Dato : 27-02-07 18:01

Hej alle

Jeg har købt mig en Nokia N80 mobil telefon. Men jeg har et lille problem med den, jeg vil gerne kunne afspille små film og klip, lad os sige en musik video eller noget i den stil. Men jeg kan ikke få min mobil til at afspille filerne. Jeg har prøvet med forskellige video convertere og enda os en converter der indeholder en player der kan ligges ind på mobilen.
Installeringen af den player går fint på mobil telefonen.. Jeg får lagt et lille program in der hedder Smartmovie og det program virker nu os helt fint.. Der ligger to små Demo videoer med i programmet som jeg sagtens kan afspille på telefonen.

Men det er endnu ikke lykkedes mig at afspille en af mine egne film på telefonen. Jeg har prøvet at tage en af de små demo film der fulgte med programmet og lagt den på min Pc, der kan jeg så se at det er en .Avi fil. Så det må jo åbenbart være en avi fil den player skal have.

Men lige meget hvad jeg konvertere min egen film til så vil den ikke afspilles på mobilen.

Der ligger også RealPlayer på mobil telefonen men den vil heller ikke afspille noget, den lige bare "kan ikke afspille filen"

Puha jeg har da skrevet en masse rod nu... Så nu kommer mit endelige spørgsmål så..

Er der nogen der har en Nokia N80 som rent faktisk har fået det til at lykkedes?

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh Glen.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 19:04

Hej.
Godt nok har jeg en Nokia N80.Jeg kunne tage små videoklip med det samme jeg havde købt den.Så ja,det er lykkes for migMen prøv og læs lidt i brugsanvisningen,så tror jeg du får løst problemet.
Hej fra dior

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 27-02-07 22:48

Nej nej.... Jeg tænkte nok at i ville misforstå min text, den er os lidt rodet. Undskyld.

Prøver at lave et overblik nu så..

Optage Video med min mobil = Kan jeg godt.

Afspille de Videoer jeg har optaget med min mobil, på min mobil = Kan jeg godt.

Så er det da på plads.

Det jeg gerne vil er at: Downloade et video klip på min computer f.eks en musik video. Så vil jeg gerne overføre den til min Mobil Telefon og så afspille den = Kan jeg IKKE.

Nogen af jer der kan det? Hvis ja, så vil jeg meget gerne be om jeres hjælp til at finde ud af det.

Mvh Glen.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 27-02-07 23:37
Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 23:57

Ok,det har jeg så ikke prøvetBruger kun min til små videoklip af mine katte
Men lyt efter refi.
Jeg tror han har styr på det

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 01-03-07 19:10

Hej.

Jeg beklager den lange svar's tid. men jeg har haft lidt travlt.

Refi, det program du henviste til virker. Men mulighederne for mere advancerede instillinger er der ikke så mange af, men alligevel så fandt jeg ved hjælp af det program frem til et bedre program som arbejder på samme måde. Så jeg takker mange gange for hjælpen. Altid rart med nogle Skarpe mennesker.

Mvh Glen.

Godkendelse af svar
Fra : Jrod

Dato : 01-03-07 19:10

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 01-03-07 19:45

og hvad hedder så det bedre program-jrod- det vil vi som sidder og ser mede godt vide
og de bedste hilsener

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 01-03-07 22:15

Jamen selvfølgelig.. Tænkte jeg ikke lige på.

Der er 2 valgmuligheder:

1# ImTOO 3GP Video Converter Wizard 3

2# SpicyTools Video Converter 1.0

Jeg har leget mest med den første. Jeg havde det problem med det program som kan hentes på Nokias hjemmeside at jeg synes kvaliteten af det konverterede var meget dårlig, og så kom den ud af sync, altså lyd (f.eks tale) Passede ikke overens med mundbevægelser. Og jeg havde ikke mulighed for at ændre kvaliteten særlig meget.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 01-03-07 22:16

Hov, skal lige tilføjes. Begger er fundet på Google.dk

Det er begger trial programmer. Men er nu ikke så dyrt igen at registrere.