/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Til/Fra
Fra : dior
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 26-02-07 23:44

Hej igen
For at jeg kan sove,håber jeg på hjælp..igen igen
Når jeg skriver e-mail,bruger jeg nogle gange OE,andre gange Yahoo.
Så er det at jeg vil spørge,hvis jeg nu skriver fra OE,er der så et sted hvor jeg kan skrive min afsenderadresse som Yahoo?
Fandt dette inde på min pc:
Citat
Hvis du har flere e-mail-konti, og du vil bruge en anden konto end standardkontoen, skal du klikke på boksen Fra og derefter klikke på den e-mail-konto, du vil bruge.
Den boks der her står omtalt,kan jeg nemlig ikke se nogen steder..Hvad skal jeg gøre for at få den frem?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-07 23:47

du kan vælge yahoo som standard - men som den kloge pige du er har du ikke gjort det

brug i stedet yahoo mail online så får du ikke alt muligt crap ind

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-02-07 23:47

Den boks kommer frem, når du klikker besvar.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-02-07 23:58

Eller opret meddelelse.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 00:00

Citat
du kan vælge yahoo som standard - men som den kloge pige du er har du ikke gjort det

brug i stedet yahoo mail online så får du ikke alt muligt crap ind
Tak for de rosende ordJeps,jeg bruger OE som standard.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 00:01

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 00:02

Citat
Den boks kommer frem, når du klikker besvar.
Det gør den desværre ikke.Det eneste der står er:
TIL
CC
BBC
EMNE
Den kommer heller ikke frem,når jeg klikker på OPRET MEDDELELSE.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 00:03

Citat
Den boks kommer frem, når du klikker besvar.
Det virker fint nok når jeg skriver i Yahoo,men ikke i OE

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 00:04

Citat
Hvis du har flere e-mail-konti, og du vil bruge en anden konto end standardkontoen, skal du klikke på boksen Fra og derefter klikke på den e-mail-konto, du vil bruge.

men ville jeg ikke vælge - har haft yahoo integreret i oe engang - og det gav masser af spam og skidt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 00:06

Citat
Den boks der her står omtalt,kan jeg nemlig ikke se nogen steder..Hvad skal jeg gøre for at få den frem?
- hvordan bar du dig ad med at fortælle hvad den siger så

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 00:08

Citat
og det gav masser af spam og skidt
Tja,det vil vi alle selvfølgelig helst undgå..Men kunne nu godt tænke mig at prøve alligevelHvis så der kommer skidt og snavs ind,kan jeg bare lade være med at bruge den metode

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 00:08

dior - da du oprettede yahoo mail blev der spurgt om du ville bruge den som standard/default

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-02-07 00:09

Okay, det er så muligt den kun kommer frem, hvis du har flere mailadresser. Hvis du integrerer Yahoo (trods miritdk`s råd ), er jeg vis på at den dukker op.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 00:11

stl_s - i og med dior bruger oe og yahoo som det passer hende ER der jo mere end een mailadresse

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 00:13

Citat
hvordan bar du dig ad med at fortælle hvad den siger så
Mig ikke forstå???Mener du det første citat jeg indsatte?Jeg tror nok det var inde i "hjælp" i Outlook jeg fandt det

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 00:14

Citat
dior - da du oprettede yahoo mail blev der spurgt om du ville bruge den som standard/default
Ja,det gjorde jeg,og det sagde jeg nej til.Jeg bruger OE som standard..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 00:15

ahaaa så er det på plads

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 00:17

Her er alt hvad der stod...Måske kan det hjælpe?
Citat
Sådan sendes en e-mail
1.   Klik på knappen Opret meddelelse på værktøjslinjen.
2.   Udfyld boksene Til eller Cc med e-mail-adresserne på modtagerne, idet du adskiller adresserne med komma eller semikolon ( ; ).
Du kan indsætte e-mail-adresser fra adressekartoteket ved at klikke på bogikonet ud for Til, Cc og Bcc i vinduet Ny meddelelse og derefter vælge navnene.
Du kan bruge boksen Bcc ved at åbne menuen Vis og vælge Alle brevhoveder.
3.   Skriv meddelelsens titel i boksen Emne.
4.   Skriv meddelelsen, og klik derefter på Send på værktøjslinjen.
Bemærk!
•   Hvis du har flere e-mail-konti, og du vil bruge en anden konto end standardkontoen, skal du klikke på boksen Fra og derefter klikke på den e-mail-konto, du vil bruge.
•   Hvis du opretter en meddelelse offline, gemmes meddelelsen i Udbakke. Den sendes automatisk, når du går online.
•   Du kan gemme en kladde af meddelelsen, så du kan arbejde videre med den senere, ved at åbne menuen Filer og klikke på Gem. Du kan også klikke på Gem som for at gemme meddelelsen i filsystemet i e-mail- (.eml), tekst- (.txt), eller HTML-format (.htm).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 00:19

http://email.about.com/od/yahoomailtips/qt/et_default_mail.htm her kan du se hvordan du så laver yahoo til din standard

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 00:23

Citat
http://email.about.com/od/yahoomailtips/qt/et_default_mail.htm her kan du se hvordan du så laver yahoo til din standard
Kære Mirit...Jeg skal ikke have Yahoo som standard
Det jeg gerne vil,er at når jeg skriver inde fra OE,så vil jeg kunne indsætte min Yahoo mail som afsender.Men måske kan det slet ikke lade sig gøre.Jeg véd godt jeg kan bruge metoden på Yahoo.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 27-02-07 00:25

nej det kan ikke lade sig gøre uden at du integrerer yahoo

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 00:29

Citat
nej det kan ikke lade sig gøre uden at du integrerer yahoo
Hmm...Det anede mig.Jeg kan bedst lide at skrive fra OE,da der er flere muligheder for at lave animationer,mm.Det bruger jeg meget til mine venner.Det vil de slet ikke kunne undvære.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 00:33

Jeg vil sige godnat til jer begge to,og tak fordi i alligevel var så ihærdige
Jeg vender tilbage igen i morgen på et tidspunkt.
Sov dejligt

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-02-07 00:35

Nu har jeg ikke prøvet det, men det må da være muligt at få Yahoo i OE, uden den er standard. I OE kan man jo selv vælge standard. Så det må vel bare være at gøre Yahoo til standard, så den integrerer i OE, og så bagefter bare gøre din rigtige mailadresse til standard igen. Correct me if i`am wrong Mirit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 00:38

tror hellere jeg vil sige det sådan at hvis dior vil sende dekorative animationer og billeder til en yahoo konto kan det sagtens lade sig gøre ved at modtageren indstiller yahoo mail til at modtage html - så kan der sendes fra oe til yahoo og modtageren vil kunne se animationerne

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 01:03

Citat
Nu har jeg ikke prøvet det, men det må da være muligt at få Yahoo i OE, uden den er standard. I OE kan man jo selv vælge standard. Så det må vel bare være at gøre Yahoo til standard, så den integrerer i OE, og så bagefter bare gøre din rigtige mailadresse til standard igen. Correct me if i`am wrong Mirit
Det kunne måske være en mulighedEr der én af jer der tør vove forsøget?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 01:08

Citat
tror hellere jeg vil sige det sådan at hvis dior vil sende dekorative animationer og billeder til en yahoo konto kan det sagtens lade sig gøre ved at modtageren indstiller yahoo mail til at modtage html - så kan der sendes fra oe til yahoo og modtageren vil kunne se animationerne
Ja,korrekt,men der er ikke så mange af mine venner der har Yahoo mail...Jeg har problemer med NOGLE ting jeg sender fra Yahoo.Derfor bruger jeg mest OE.
F.ex. kan jeg ikke indsætte et foto DIREKTE på en mail,der er skrevet i Yahoo.Så bliver jeg nød til at sende det som en vedhæftet fil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 01:12

dior - du kan oprette flere mail adresser under den du har hos din udbyder hvis det er - så kan du bruge helt op til 5 (hos tdc) - men gælder også andre udbydere - på den måde kan du jo bruge oe som det passer dig med forskellige e-mail adresser

prøver at igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-07 09:51

Hvis du KUN har een emailadresse i OE vil du ALDRIG kunne vælge andre afsendere (der er jo ikke andre)

Du SKAL have din yahooadresse sat ind i OE (konti) for at du kan bruge den der....

Hvad du vil bruge som "standard" har ikke noget med sagen at gøre (det vælger du selv).....

Om yahoo så kan integreres i OE - aner det ikke - men kan den, er det det der skal til....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 19:43

Citat
dior - du kan oprette flere mail adresser under den du har hos din udbyder hvis det er - så kan du bruge helt op til 5 (hos tdc) - men gælder også andre udbydere - på den måde kan du jo bruge oe som det passer dig med forskellige e-mail adresser
Ja,jeg véd godt jeg kan oprette flere mail adresser hos min udbyder,som er B-ONE,men det har jeg ikke brug for.
Men selv om jeg har flere mail adresser hos den samme udbyder(I mit tilfælde B-ONE)så kan jeg jo stadig ikke gå ind i OE og skrive min afsenderadresse som om mailen er sendt fra YAHOO.
Ps.Håber ikke det var mig der holdt dig oppe så sent i aftes/nat

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 19:47

Citat
Hvis du KUN har een emailadresse i OE vil du ALDRIG kunne vælge andre afsendere (der er jo ikke andre)
Jeg har kun den ene mail adresse i OE.Tanken var,at jeg troede jeg kunne skrive YAHOO som afsender..Altså i OE.Men jeg tror du har ret i,at det ikke kan lade sig gøre.Livsnødvendigt er det jo heller ikke,men er alligevel rart at vide
Tak til jer begge

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 19:49

Tak for svaret miritdk.Svært endnu engang at vælge hvem der skulle have point,men denne gang måtte det så blive dig

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-02-07 19:51

Citat
Indsæt din tekst her
Tastefejl!!
Tak til jer alle 3 selvfølgelig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 21:01

du KAN integrere yahoo så du kan skrive fra en yahoo adresse - men vil stadig ikke anbefale det

btw - er din udbyder b-one ??? (her er noget jeg vist ikke fatter) ?????

og nej det var ikke dig der holdt mig vågen - haha

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-02-07 00:06

Citat
du KAN integrere yahoo så du kan skrive fra en yahoo adresse - men vil stadig ikke anbefale det

btw - er din udbyder b-one ??? (her er noget jeg vist ikke fatter) ?????

og nej det var ikke dig der holdt mig vågen - haha
Ja.Véd godt jeg kan gøre sådan,men det er bare ikke meningen med detMeningen er at jeg vil skrive fra OE,men have muligheden for at afsenderadressen står som YAHOO..Men har nu fundet ud af at det ikke kan lade sig gøre.ØV.
Jeg skrev forkert...Min udbyder er CONNECT ME.
Jeg er da glad for at det ikke var mig der holdt dig vågen