/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD
Fra : pve
Vist : 1454 gange
200 point
Dato : 26-02-07 16:51

Jeg har en JVC DVD optager/afspiller. Den er nu begyndt med at stå at blinke "Loading" ved opstart eller evt. mens man er ved at se en film.

Har prøvet en rense CD uden hjælp.

Den er ca. 2½ år gammel.

Nogen råd, udover at sende den til reparation ? - eller bud på hvad der kan være galt og hvad det i så fald vil koste af få rep. ?

Mvh

Peter

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-07 16:54

Hvis en rensning ikke hjælper, skal du have en laserpickup monteret, vil tro det koster omkring en tudse.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-02-07 16:56

aldrig reperation, det er for dyrt

Men det kan jo være læse hovedet der er beskidt, og ikke skiven. Prøv at blæse ind i afspilleren med trykluft, eller køb en renseskive.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-07 16:57

Det kunne jo også være DVDen der er "snavset" så den ikke kan læse den.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-02-07 16:59

Citat
eller køb en renseskive
- er prøvet uden held.

Citat
Det kunne jo også være DVDen der er "snavset" så den ikke kan læse den.....
- har prøvet flere forskellige - og den "skaber" sig også uden der er en DVD i ved opstart

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-02-07 17:00

igen et ekko fra refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-07 17:00

Lyder som om den er tjenlig til udskiftning.....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-02-07 17:02

var det en renseskive med eller uden væske?

Jeg foretrækker dem med væske.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-02-07 17:02

Citat
Lyder som om den er tjenlig til udskiftning.....
- ja desværre, men 2½år gammel !!!! - og vi er faktisk først rigtig begyndt at bruge den inden for det sidste år. JVC = Skod ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-07 17:03

JVC laver ellers gode produkter.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 26-02-07 17:04

JVC er ikke skod.
Henlæggelse af god hardware er derimod skod.
Vores samfund er brug det og smid det ud samfund.
Så gå i Føtex og køb en ny vil 199,- den vil sikkert spille fint.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 26-02-07 17:05

En ny DVD er næste billigere end renseskiver.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-02-07 17:07

nu er det jo også en optager han har, den er nok lidt dyrere end 199

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-02-07 17:08

Citat
En ny DVD er næste billigere end renseskiver
- ja sikkert, udover at den ikke kan optage

troldenesdhb: det var uden væske

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-02-07 17:18

det væske man får med, er noget der minder om Sprinklervæske. Prøv evt med en dråbe af det på renseskivens børster.

Accepteret svar
Fra : SimonGjer

Modtaget 210 point
Dato : 26-02-07 17:20

Mit bedste bud er at købe en ny!

Men hvis du er fix på fingrene kan du læse videre:

Det er sjældent efter min erfaring støv på linsen der er problemet. Mange DVD/CD-afspillere har i forvejen en lille børste monteret under skuffen som renser linsen når skuffen køre ud og ind.

Den fejl jeg oftest har været ude for er, at læsehovedet ikke længere glider jævnt. Dette kan afhjælpes ved evt. smøring eller at løsne/spænde dele i drevet. Den konkrete løsning kommer an på hvad der virker og et kig ned i mekanikken, mens maskineriet køre kan afsløre problemet.

PS. Vær dog opmærksom på at læsehovedet udsender en usynlig infrarød laserstråle - man bør derfor ikke kigge ned i læsehovedet mens der er strøm på.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-02-07 19:12

Citat
JVC er ikke skod.
Henlæggelse af god hardware er derimod skod.
Vores samfund er brug det og smid det ud samfund.
Så gå i Føtex og køb en ny vil 199,- den vil sikkert spille fint.

ja skulle den være færdig så må du købe en ny, jeg tror ikke det kan betale sig og repererer den da det vil koste mere. Og købe en ny til 199 er lige i underkanten for en DVD optagere (men det er billigt) vil gerne vide hvor for vil jeg gerne 1000 stk. og sælge dem for 2000, men du har et problem og jeg tror ikke nogle her kan klare det for dig, men kun komme med gode råd til dig og om de virker er op til dig. Men hel og lykke med det hele.

dr.dem

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 26-02-07 19:26

hejsa

det kan være dette lille trick kan hjælpe dig. tag låget af dvden så du kan se laseren. gå på apoteket og køb noget der hedder isopropanolol eller propylalkohol, ( det er ikke dyrt ) dryp det på hjørnet af en kaffefilterpose og træk den forsigtigt hen over laser hovedet, og vend den om og bruge den tørre ende til at fjerne evt. overskydende vædske. årsagen til at du skal bruge en filterpose er for at ikke skade laserhovedet, og du skal passe på den lille gummimembran der sidder ved linsen. håber det hjælper.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-07 19:28

Man plejer, at bruge en vatpind.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 26-02-07 19:30

til peet49

ja det kan du også gøre men det skal gøres med forsigtighed

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-02-07 19:34

Tak alle, jeg vil i løbet af de næste dage forsøge nogle af de forslag der er kommet, til trods for jeg ingen forstand har på noget sådant. Til gengæld ryger den jo ellers bare ud så det kan jo ikke blive være......jeg vender tilbage med point

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 26-02-07 19:45

hej pve

en sidste løsning kan også være at gå i fona og købe en track mate renseplade med tilhørende vædske, det er en af de bedste på marked den koster ca. 150-200 kroner.

hilsen chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 27-02-07 16:48

Tak for svaret SimonGjer.