/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Mit fjensyn hyler!
Fra : absinthe
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 25-02-07 21:08

Hej

jeg har et 2 år gammelt 32 tommer billedrørs-fjernsyn fra Phillips, som er begyndt at hyle når jeg ser tv. Jeg vil gerne vide hvad det eventuelt kan skyldes, og om der er noget man kan gøre ved det?

Det er utroligt irriterende, da det er en meget skarp hyle tone!

Hjælp! På forhånd tak

Kommentar
Fra : dior

Dato : 25-02-07 21:14

Det kan måske skyldes andre elektriske "ting" der kører i nærheden.Det kan være en radio,pc,eller andet.
Hvis jeg har ret i det,så prøv og sluk for "det forstyrrende element"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-07 21:21

spændings/frekvens hyletone uff

hvis ingen her kommer med en løsning så prøv at kigge her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10118&PN=1&get=last

du kan melde dig ind som medlem - de ved hvad de snakker om

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-02-07 21:30

Hvis denne hyletone er høj, skarp, konstant og gennemtrængende; kunne det tyde på at det er højspændingstransformatoren til billedrøret der udsender denne hylelyd.
Så du bør nok konsultere en TV-doktor!

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-02-07 00:51

Ved højspændings-delen (ledningen fra "sugekoppen" på billedrøret fører hertil), sidder der en spole. Giv denne en ordenlig gang hårlak, el.l. det får den til at holde op.

Gjorde det for en del år siden på mit 14" fjernsyn. Her hældte jeg en gang lim ud over den, men her skal siges, at det er en god idé, at vente med at tænde fjernsynet til limen er helt tør

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-02-07 23:20

CiviC, du er ikke helt forkert på den, men man bør altså benytte en ikke brændbar lak
Det mener jeg hårlak er..

Men dit tip er ok

- Anden