/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Medion dvd-brænder fra Aldi
Fra : kondivand
Vist : 2876 gange
50 point
Dato : 25-02-07 14:36

Jeg har købt en dvd-brænder i Aldi.

Den er af mærket MEDION og hedder Ekstern Double Layer Multi-standar, Dvd/Cd-brænder med lightschribe. Brugervejledning 02/07 MD 90089 MSN 5002 6223.

Med brænderen følger Nero.

Jeg har købt nogle blanke dvd-skiver der hedder DVD+R fra Sony 4,7GB.

Når jeg forsøger at brænde via Nero, så får jeg at vide at "brænderen ikke understøtter denne type disk. Indsæt venligst en korrekt skive at skrive på."

Jeg forstår ikke hvad der menes, da jeg er helt ny på området. Hvordan kan jeg vide hvilket format de blanke skiver skal have. Der står ikke noget i brugervejledningen.

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 14:44

Den kan nok ikke bruge +(plus) skiver......

Byt dem til -(minus) skiver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 14:45

Hvis du kan fortælle præcis hvad den hedder kan vi finde ud af om det er det.....

Men kig lige en extra gang i vejledningen hvilke "typer" den kan brænde.....

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 25-02-07 14:55

På bagsiden af brænderen står der:

MEDION MD 90089 02/07
External DVD-RW

I brugsvejledningen omtales den som DVD-ReWriter.

Jeg har ikke kunne finde den på Internettet.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-02-07 15:00

ser ud til den ikke kan brænde på + skiver
tjek det evt. i nero under funktioner >>info tool

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 15:01

Hmmm..

Siger ikke så meget....

Der ståt 100% sikkert i "tekniske data" (brugervejledningen) hvilke medier den kan arbejde med......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 15:09

Prøv lige med en minus skive..... Ellers kan du skrive til Medion her

http://www.medion.com/dk/

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 25-02-07 15:25

Jeg ringer til Medion i morgen.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-02-07 15:37

De har taget din røv hvis der stod "Double Layer Multi-standar" for det er en + - brænder, fordi + brænder den ene vej og - brænder den anden vej Double Layer brænder begge veje så der er plads til det dobbelte, så hvis der står DVD - RW er det kun en - brænder

dr.dem

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-02-07 15:37

Du har formodentligt husket, i Nero at vælge DVD og ikke CD.

Og bortset fra det - du siger, at det er en ekstern brænder!
D.v.s. du tilslutter via USB, og det er forhåbentlig en USB 2.0 tilslutning du benytter.
Hvis du kun har USB 1.1 er det ikke sikkert, at den kan brænde DVD - men sagtens CD'er.
Jeg har selv haft dette problem med en ekstern brænder.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 16:12

Citat
brænderen ikke understøtter denne type disk. Indsæt venligst en korrekt skive at skrive på

Der er vist ingen tvivl om HVAD fejlen er

Citat
De har taget din røv hvis der stod "Double Layer Multi-standar" for det er en + - brænder

Så kunne det jo være interessant at vide hvor DU ved det fra.....

Har du fundet brænderen da.......

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-02-07 16:13

Er du sikker på produkt nummer?

Er det ikke denne du har købt:

http://www.medion.de/md8809/uk/software14.htm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-02-07 16:16

En brænder understøtter flere formater og der findes bla

DVD-R = dvd skive til at optage på i minus format 4,7GB
DVD-RW = dvd skive til at optage og slette på igen i minus format (Genskrive, RW =Rewrite)4,7GB
DVD+R = dvd skive til at optage på i plus format 4,7GB
DVD+RW = dvd skive til at optage og slette på igen i plus format (Genskrive, RW =Rewrite)4,7GB
og så kan de fåes i dobbeltlags = Duallayer 8,5GB
Der findes flere formater så det er en kæmpe jungle derude.

Kig i manualen eller på kassen den var i, der står hvad den understøtter.

Håber på det hjælper dig lidt i din søgen

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-02-07 16:26

Hej kondivand,

Citat
Jeg ringer til Medion i morgen.

hvorfor vente til i morgen?

http://www.medion.com/dk/service/

Citat
Hvis du har spørgsmål til et produkt eller hvis der opstår problemer - så ring blot til os. MEDION Hotline er åben daglig - også i weekenden.

Vores medarbejdere er professionelle. Via kommunikationstræning og faglig efteruddannelse er de altid opdateret med den nyeste viden, så de hurtigt og kompetent kan løse dine problemer.

De bedes have serienummeret på Deres apparat parat ved alle forespørgsler.

Hvor finder jeg Identifikationsnummer?

Citat
Åbningstider for vores hotline:

Medion Service Center
Telefon: +45 70 20 42 33
Telefax: +45 44 84 00 41
mandag - fredag
fra kl. 08:30 - kl. 22:00
lørdag, søndag og helligdage
fra kl. 10:00 - kl. 22:00

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-02-07 16:31

Og hvis der slet ikke er noget der virker så husk du kan levere varen tilbage igen inden for 30dage uden der stilles spørgsmål...

Held og lykke med det..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-02-07 19:17

Medions produkter plejer at være gode. Manualerne er dog ofte elendigt oversat til dansk, men det er et problem de har fælles med så mange andre fabrikater.
Der er også god service og pengene igen hvis man ikke er tilfreds.

En multistandard brænder skal kunne både + og - dvd medier. når der står d
DVD-rewriter er det sikkert den dårlige oversætter som har brugt en bindestreg

Det er ligegyldigt hvad man har af brænder. Der findes dårlige medier, som de ikke vil med.

Vender du disken rigtigt i brænderen. Label skal opad undtate, når du skal skrive etiketten.

nero har en undermenu med et punkt for undersøgelse og information om disken. Den skal melde en ubeskreven disk.

til cd brænding skal bruged cd medier.

til dvd brænding skalbruges dvd medier.

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 25-02-07 19:29

prøvet med et andet program?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 25-02-07 23:21

Tak for de mange gode svar. Jeg har ikke fået det til at virke endnu, men jeg har fundet originalembalagen. Her står der, at brænderen også understøtter DVD+R.

Brænderen svarer til den som IBM760 linkede til, nemlig: http://www.medion.de/md8809/uk/software14.htm

Nero-versionen er: Nero Essentials 7.5.9.1

Jeg er interesseret i at få lagt nogle foto over på dvd. I Nero starter jeg med at vælge disktype dvd. Så vælger jeg den kategori der hedder "Foto og video" og så vælger jeg "lav foto-slideshow (dvd). Så finder jeg de billeder fra min harddisk, som jeg ønsker brændt. Herefter klikker jeg på næste frem til jeg skal vælge "brænd".

Måske skyldes det, at Nero skal have at vide, at jeg anvender skiver af typen dvd+r ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-07 09:38

Citat
Måske skyldes det, at Nero skal have at vide, at jeg anvender skiver af typen dvd+r ?

Nej - det finder den selv ud af....

Det er vel ikke sådan at det er en DVD du har prøvet tidligere og som gav problemer, for så er den sikkert allerede ødelagt....

Prøv som sagt med et andet brænderprogram.....

En god ide er det ALTID at brænde på en RW skive første gang, den bliver ikke ødelagt og kan bagefter blot kopieres og slettes....

Det er sikkert blot din nero der "driller" , eller brænderen trænger til at opdateres (ny firmware) - det kan du gøre på medions hjemmeside...

Er det første gang du bruger brænderen eller har du brugt den før ?????

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 26-02-07 09:45

Jeg har aldrig brugt den før, så jeg har den første brændte skive til gode endnu.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 26-02-07 09:54

Nu har jeg talt med Medions hotline:

Her får jeg at vide, at jeg evt. skal reinstallere windows, hvilket jeg synes lyder fuldstændig vanvittig.

Alternativt skal jeg på Nero.com finde ud af om der er nogle opdatering, som jeg mangler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-07 10:04

Du skal under ingen omstændigheder reinstallere Win - men noget skal han jo sige.....

Start med at opdatere firmware på medions hjemmeside - gå i service - driver opdateringer - indtast din harddisk - så kommer der sikkert noget frem....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-02-07 18:43

Hej kondivand,

har du USB 2.0 på din PC???

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 26-02-07 22:46

Jeg ved ikke om jeg har USB 2.0 (hvordan ser jeg det) - jeg har så jeg kan overføre billeder fra digitalcamera via usb-stik. Jeg har også en lille usb-pen, så jeg kan gemme data.

Jeg har været inde på Medions hjemmeside, og her kan jeg ikke finde nogle drivere, der passer til den dvd-brænder jeg har købt.

På Nero.com kan jeg opdatere til Nero 7 - men det burde vel ikke være nødvendigt.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 26-02-07 23:34

Nu har jeg forsøgt at kopiere en dvd. Her fik jeg den oprindelige fejlmeddelelse, men plus lidt ekstra.

Den nye meddelelse lyder:

"Brænderen understøtter ikke denne type disk. Indsæt venligst en korrekt skrive at skrive på..

Disk kræves for kompileringen: dvd+r/rw; dvd-r dl
Disktype i brænderen: dvd+r"

Er der nogle disktyper der hedder dvd+r/rw eller menes enten dvd+r eller dvd rw ?

Virker mærkeligt hvis den kræver dvd+r og den har registreret, at der sidder en dvd+r i brænderen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-07 08:44

Prøv lige i et andet brænderprogram - eller en anden komputer.....

Meldingen du får siger ikke så meget da det jo er det der er i......

Prøv evt. også at gå NED i brændhastighed så du kun bruger den halve hastighed af hvad der står på skiverne.....

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 28-02-07 18:25

Når jeg slår op i stifinderen, så står dvd'en under F-drev. Men der står cd-drev(F).

Kan der være ske en fejl siden der ikke står dvd - måske er tilfslutningen af dvd-brændern misset.