/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pris på brugt bærbar
Fra : batman1
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 24-02-07 21:55

Jeg vil gerne sprørge jer alle om jeg er helt forkert på den? Jeg har en bærbar til salg for 3800 men får ingen henvendelser, er prisen ikke ok?
Amitech Freenote 5303 købt 19/10 2005. incl. luxusforsikring hos Merlin gældende til 19/10 2008
den dækker alt incl. hendelige uheld. computeren kostede 7995 og forsikringen 1750.
1.4 ghz mobilprosessor 1024 ddr2 ram 60GB harddisk. den er 100% ok og jeg har den originale købsbon og det originale forsikringsbevis. er jeg helt forkert på den ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-02-07 22:11

Ja helt forkert
2.000 kr er en god pris

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-02-07 22:12

Med nutidens priser på bærebare som nykøb, ligger så lavt, at dit tilbud ikke virker atraktivt, uanset hvor god den er. Mange vi derfor fortrække at give lidt mere og så få en helt ny PC.

Du kunne eventuelt prøve at sælge den på QXL.DK. Her har du også mulighed for at sætte en mindstepris, som du vil sælge den for.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-02-07 22:12

det er altid svært at sætte pris på noget brugt
jeg syntes at den er alt for dyr
prøv at se hvad en ny større maskine koster, måske 4500-

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-07 22:13

Ja du er helt forkert på den, brugt computer grej koster ikke ret meget, sæt prisen ned til 1000-kr hvis du vil have den solgt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-02-07 22:19

OBS: Nye bærebare PC'er er som med nye biler! - De taber hurtigt i værdi, når de er kommet ud af butikken.
Det er sørgeligt men sandt!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-02-07 23:14

Det store problem med brugtpriser er, at computere falder i pris samtidig med at de kan mere.
Man taber stort set penge når når man går ud af butikken.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 24-02-07 23:30

Ja, udviklingen indenfor især PC'er går meget hurtigt - og hvad man så og sige køber idag, er forældet måneden efter. Folk der ved lidt om PC'er ved dette, så derfor skal du være yderst heldig hvis du kan få den solgt for bare 3000kr.

Ville du selv købe en faktisk 1,5 år ældre bærbar, selv med de data den har for 3800 kr når du kan få en splinterny f.eks Toshiba bærbar PC SATL30101 Intel Celeron 1.46 GHz, 512 MB RAM, 60 GB harddisk, DVD-brænder, 15.4" widescreen for 1000 kr mere ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-02-07 12:45

men hvorfor vil du sælge den for som andre har sagt så er brugt jo faktisk intet værd.

Skal jeg finde et link til en spritny bærbar til 3995,- eller er du helst fri

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-02-07 12:52

Et forslag.
Giv den til et familiemedlem, en studerende eller en i den
ældre generation som gerne vil lære noget om pc.
Den glæde at give kan være mere værd end sølle 3.800 kr.