/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ka' i stå på benene ??
Fra : Sunowich
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 24-02-07 14:05

Hvordan ser issitutationen ud der hvor du bor ?? her på Næstvedkanten er alt overiset og al færdsel frarådes selvom det kun er til fods såe sidder lie og bliver nysgerrig om det kun er her.

Mvh og hav en god (inde) dag

Sunowich
Vi må se om nogle gør sig særlig bemærket og får poeingne

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 24-02-07 14:09

Der er også skøjteglat her i det Nordsjællandske, det er fadme uhyggeligt når man som jeg kun

ryger udenfor, først nu er det gået op for mig, hvorfor der er så meget snak om hvor farligt det er

at ryge

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-02-07 14:13

hejsa ja her i greve / tune området er alt jo MEGET hvidt og der er begyndt at komme isslag ned, så det er nok er spørgsmål om tid hvornår her bliver skøjtende glat, så hundene får pigsko på når de skal ud ,

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-07 14:18

En situations beretning fra Thy: Her er mere sne end is, der var dog lidt isslag i nat, men vejene er stadig ikke ryddede, så købmandsturen var på traktor, den var ligeglad med sne og is, nu kan jeg så sidde og synge: I sne står urt og busk i skjul http://peecee.dk/?id=30855 (godt i ikke kan høre mig)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-02-07 14:19

her i det nordjyske er det også ret glat , har et par gange været ude i kanten med gummigeden i formiddags , når man holder stille , er et vindstød nok til at skubbe den sidelænds

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-02-07 14:23

Det er da godt man ikke ryger der hvor Nordsted1 bor tænk at gå udenfor bare for at ryge på r......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-02-07 14:26

Hov - her er kun mellemglat, for vi fejer og rydder med den fællesindkøbte fejemaskine.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-02-07 14:27

Her på Langeland ligger der et lag på over en centimeter is overalt... Vi kan stå på skøjter i vores gårdsplads - under isen ligger perlesten...

Vi bliver pænt indenfor, men hygger os over kattene, som godt kan lide at lege i vintervejr... De ellers så elegante misser med enorm kropskontrol vælter rundt... bagbenene overhaler hovedet og den ellers så flotte balancegang på stenene i bedene ligner mere Bambi end små adrætte katte med søm i vanterne.....

Hundens besøg i haven i morges var da også med liv og lemmer som indsats...

En meter fra hans hundelem er der fire trappetrin, og det var da kun lige knap han fik bremset det sit korpus inden han væltede uelegant ned af trappetrinene....

Ak ja - nå, men vi har forskanset os indenfor med kakao og chokoladekiks - bevæger os kun udenfor når der skal puttes halm i fyret....

Det er faktisk meget hyggeligt - når vi nu ikke SKAL noget

Vaxen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-02-07 14:28

Flot billede o.v.n Det ligner her ved os

Ja glat? Sne og is? Da naboen længere nede løb tør for fyrings olie havde vi et problem, sad fast med traktoren. Uha uha, meget grave arbejde.. Men vi kom de 5 km ind til nærmeste by og fik olie Så var chancen for at købe ind, men der er ikke kommet forsyninger de sidste par dage pga sne, så mange ting var udsolgt
Men vi kom hjem igen, olie på. Og hans kone ventede med kaffe til os + vi fornøjede os lidt ved at ham blære røven med den store 4hjuls trækker sad uhjælpeligt fast efter en af hans utallige demonstrationer på at "jeg kan sagtens køre" hehe

Der er meget sne, også glat på den nærmeste vej der er ryddet viste min gå tur sig (AV!) men vi klarer os fint her på landet nord for viborg

- Anden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-07 14:28

Ja, pas på med at ryge, man kan brække benene

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-02-07 14:41

Haha ja, naboen var også løbet tør for røg, det passede ham fint at vi var nødt til at køre den tur, uha uha da

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-02-07 16:53

Her nede i Republikken Als har vi det nok værst.
I morges var der fuldt af rim i et stort areal (47 x 23½ mm.)
nederst på Den Røde Baronesses bagrude !
Vinterdækkene ligger stadig og samler mug.
Alt for meget trafik på vejene.
Ikke en saltvogn at se, så langt øret stritter. Så ikke engang den kan sprede lidt hvidt.
Vinduerne i lejligheden står som altid på klem.
Ingen varme overhovedet ! (Har ikke skruet op).
Æv, hvor er jeg misundelig.
Gambrinus
(Det er nu dejligt med et iskoldt styrtebad til at svale en af her i varmen).

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-02-07 17:02

I Århus skal man vogte sig for laviner! jow jow... fra tagene!

Når jeg ikke kan stå på benene, sætter jeg mig bare på rumpen!

Vi er snarrådige hertil bys.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-02-07 19:46

Den ene af de to, som skal servere til vores barnedåb i morgen, har netop ringet og berettet at hun sidder på skadestuen med et brækket håndled..

Klokken 14.10 lavede jeg en monsterstor bule i kærestens bil..

Og så kan jeg ikke opdrive mælk nogen steder i det her skide U-land,,

Gå dog væk, sne

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-02-07 22:06

æv æv hvor er du dog uheldig jeg håber da for jer at trods de mange uheld at får en RIGTIG god og hyggelig barnedåb.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-07 00:47

Jeg blev nødt til at følge 2 piger hjem her til aften, fordi de påstod det var isslag! Århus er en underlig by! Men jeg stod fast og kom godt hjem!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-07 00:49

Øh Kvinder mente jeg Den ene var 40 og den anden var over 60 så bare rolig!

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 25-02-07 00:54

jamen så er det jo dejligt at have et stærk og robust mand og støtte sig til

det må siges at være dagens gode gerning

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-02-07 01:01

Næ, mælken er sgu heller ikke kommet herud.. Så er der jo rigtig mælk fra tanken.. Så blev lidt af det da til noget nyttigt, selvom at nogle landmænd ikke har kunnet få afhentet mælken på grund af at mælkekusken ikke kunne nå frem og afhente, der er røget meget mælk i afløbet fra de danske landmænd i disse dage

Men, det lykkedes mig, med snekæder, skovl og varmt tøj, at nå frem til min venindes fødselsdag her til aften

Første gang hjemmefra siden onsdag

- Anden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-02-07 21:51

Her smelter det på livet løs...

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 01-03-07 14:49

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-03-07 14:50

Også tak til alle jer andre
Sunowich

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-07 14:50

Nu det altså forår!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-03-07 19:23

Selv tak, ja nu er det forår, så nu hvor vi igen kan se brændestakken, må vi hellere få det flækket