/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke ændre startsiden i IE
Fra : Hausbaer
Vist : 761 gange
300 point
Dato : 18-02-07 18:47

Hej

Jeg kan ikke ændre startsiden i IE 6. Prøver via internetindstillinger og generelt, ændre siden trykker anvend og derefter OK. Meb går jeg så ind igen i internetindstillinger er den skiftet tilbage igen til det der var før.

Hvad er der galt??

Henrik

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-02-07 18:50

Jeg skal ikke gøre mig alt for klog,men du kan prøve at genstarte,når du har ændret indstillingerne.Måske et forsøg værd
Hej fra dior.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-07 18:51

Ellers på www,spywarefri.dk eller vente til stl_s dukker op her

Det "lugter" lidt af snavs....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-07 18:52

www,spywarefri.dk = www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-02-07 18:56

Prøv lige at tjekke om dit antivirus eller antispyware, ikke låser startsiden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-07 18:58

Hurtig service

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-07 19:05

Hvad er det for en startside du ikke kan slippe af med. Er den engelsksproget ?

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 18-02-07 20:21

Hvad hedder den side som den ikke vil ændre?
Det lyder osse som spyware. Eller osse skal du 'apply'e

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 18-02-07 20:34

har du superantispyware eller spysweeper på din pc ??

for så skal du ændre startsiden der, da de beskytter mod programmer der vil ændre den.

D9N

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 19-02-07 00:00

Installer Mozilla Firefox i stedet.

Dét virker!

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 19-02-07 00:21

linux-man kun hvis du ikke ønsker en sikker browser, for sådan er det jo idag ...

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 19-02-07 00:29

D9N > Hvor i alverden har du fået den idé, at Mozilla Firefox skulle være mindre sikker end Microsofts Internet Explorer?

Se blot hvem der har flest problemer? Ikke kun fordi flest bruger den, men fordi alle udgaverne før version 7 var - mildt sagt - forældede i forhold til "markedet"....

Venter spændt på evt. links....

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 19-02-07 00:41

linux-man prøv at søg på Google, og efter sikkerhed top 10 browser, samt de seneste anmeldelse i bla. komputer for alle, samt den realitet at FF ikke kom med ret mange fejlrettelser i de sidste år da de udviklede den nye FF ... derfor overhalede IE6 FF i sikkerhed...
men samtidigt er der kommet en del spyware osv. der trænger igennem FF, da flere bruger den ..

D9N

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 19-02-07 01:11

D9N > Du enten kan eller vil ikke levere et enkelt link, men bruger andre argumenter end de rent faktuelle.

Citat
den realitet at FF ikke kom med ret mange fejlrettelser i de sidste år da de udviklede den nye FF ... derfor overhalede IE6 FF i sikkerhed...

Færre fejlrettelser? Færre fejl kræver færre rettelser....

Men når du ikke gider dokumentere dine påstande, så prøv at læse PC World.

http://www.pcworld.dk/art/8097?a=category&i=269

Komputer for Alle er godt til mange ting -- men ikke nødvendigvis når debatten handler om Microsoft...

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 19-02-07 01:17

jamen ingen problemer

Komputer nr. 2/ 2007 det er point efter navnet

1: Opera 8.8
2:Avant 8.4
3:Netscape B 8.4
4:IE7 8.3
5:FF 8.1
6:Maxthon 7.0
7:IE6 6.3

der var også en artikel i begyndelsen af 2006 der fortalte det samme..

samt denne fra 9/1-07 http://www.pcworld.dk/art/8324?page=1 det er så tilmed FF2 der testes og den ender med at være lige så sikker som IE 7 ...

så nr. 1 på markedet hvad sikkerhed angår er stadig Opera , fordi der ikke laves ret meget spyware beregnet til den ... men den har så bare stadig en del fejl som gør man ikke kan se alle sider ordentligt *G*

vh
D9N

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-02-07 01:29

Rolig nu

Spørgsmålet er helt akademisk.

Når et angribende javascript kører, så afsøger det både IE, Firefox og tildels Opera for lækager. Hvor mange eller hvor få fejlrettelser der har været, er fløjtende ligegyldigt. De har allesammen lækager der kan udnyttes, og scriptsende afprøver alle muligheder.

Så jeg tror ikke, at nogen overhovedet kan afgøre hvilken der er mest sikker.

Det skulle da lige være Komputer for alle

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 19-02-07 01:47

D9N > Lige så sikker som IE7 kan jeg acceptere. Godt ord igen.

Det er jo ikke en religion, men folks browser-muligheder, der skal reddes.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-02-07 01:51
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-07 08:58

hausbaer - hvis du ikke giver lyd er der ligesom ikke nogen hjælp

Det er rigtigt at for eks superantispyware kan holde på din side men det hjælper jo intet hvis du allerede har skidt på din maskine. (god at have under alle omstændigheder dog )

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 19-02-07 09:18

Hej

Undskyld jeg først svarer nu.. men blev så sur at jeg begyndte at vælte en væg !!

Har kørt en virusscan og den er ikke kommet frem med noget.

Har også prøvet at gå ind på jubii´s hjemmeside og klikke på knappen gør den side til din startside, men desværre uden held.

Startsiden jeg ikke kan slippe af med er Thottbot.com.

Fremgangsmåden:
1. Skriv ny starside www.politiken.dk
2. Tryk på Anvend
3. Tryk på OK
4. Gå ind på internetindstillinger og startsiden er stadigvæk www.thottbot.com

Linuxman og D9N: Hvis i vil diskutere forskellige browser er det ok med mig men det hjælper jo ikke med mit problem. Jeg prøver at køre spywarefri når jeg kommer hjem.

Vender lige tilbage når jeg har prøvet det....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-07 09:33

hvis jeg var dig ville jeg sikre mig yderligere og bede stl_s om hjælp (kig i hans profil)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 10:07

stl_s var/er her jo

Men det kræver spørgeren er lidt aktiv........

Og ikke for meget anden indblanding

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-07 10:09

hvor har du evindelig ret refi

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 19-02-07 11:11

Private indlæg = indlæg uden indblanding.

Vi forsøger jo at hjælpe på hver vores måde.

Hint: "Enhver fugl synger med sit næb" (...og sin stemme)

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 19-02-07 12:05

Hausbaer ...
skal lige høre lidt flere ting ...

er du WOW spiller og har installeret et program for at ændre din desktop bla. ???

for jeg snublede over dette:
"thottbot.com

Er du træt af udseendet på din brugerflade i World of Warcraft? Så er curse-gaming.com stedet for dig. Her finder du finder alverdens brugerflade modifikationer. Sitet er lavet af brugerne der selv stiller brugerflader til rådighed på websitet."

det kunne tyde på du har installeret et program som lige smider en portion spyware med ind i din pc.

jeg vil anbefale dette:

1. gå på denne side http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm hent denne fil : http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe som du lægger på dit skrivebord, og den skal bruges hvis du ryger af nettet efter at have scannet med X-clean micro som du skal scanne med her fra http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe den skal ikke gemmes men køres.

2 gå på denne side http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe og hent superantispyware , installer den , tast din startside ind når den beder om en "protected startpage" , opdater programmet, og kør en fuld scanning...
http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm brugsvejledning.

så vil jeg tro problemet er løst.

vh
D9N

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 300 point
Dato : 19-02-07 12:12

linux-man
enig , men man skal også være realist, og se på om det afhjælper problemet, eller ej... og i dette tilfælde vil det ikke hjælpe...

FF er heller ikke velegnet til folk der er grønne i pc'ens verden, da de ikke kan få hjælp til det , det er også ting man er nødt til at se på...

D9N

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 19-02-07 12:44

Hej D9N

Jada, er da også en af de mange som spiller WOW og har installeret noget fra curse-gaming.

Så det vil jeg hjem og prøve... ØV stadigvæk 3 timer til fyraften...

Mvh

Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 13-04-07 10:02

Tak for svaret D9N.