/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
"Det tredie ben"
Fra : dior
Vist : 692 gange
150 point
Dato : 15-02-07 20:00

Denne gang må jeg da være heldig at nogen kan hjælpe
På stikket på den bærbare er der 3 "ben".Og det tredie ben behøver jeg ikke at bruge..Faktisk er det ret irriterende at det er der,for i min lejlighed er der kun to steder jeg kan bruge det(Når jeg skal oplade)
Kan jeg selv fjerne det tredie og ubrugelige ben??
Eller hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 20:03

Citat
På stikket på den bærbare er der 3 "ben".Og det tredie ben behøver jeg ikke at bruge

Det har jo nok en årsag at der er tre

Hvis det er den til stikkontakten er det fordi der er jord på....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 20:05

Citat
Kan jeg selv fjerne det tredie og ubrugelige ben

Sav det af med en nedstryger eller køb en anden ledning - det sidste er nok det bedste....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 20:14
Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 20:40

Citat
Sav det af med en nedstryger eller køb en anden ledning - det sidste er nok det bedste....
Har mest lyst til at save det af,men véd ikke hvordan man bruger en nedstryger..Men det kan jeg nok få hjælp med fra en Kandu bruger
Men ja,det sidste er nok det bedste

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 20:43

Tak for linket Mirit.Men det er ikke en forlængerledning.Det er sådan en dims med jordMen vil alligevel rose dig for din hurtighed med at finde linksDet kan jeg vist lære meget af

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-07 20:48

I Bilka, eller hvilket som helst andet varehus, fåes ofte forlængerledninger eller stikdåser, hvor jordstikket kan gå i, og der er et almindeligt stik i den anden ende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 20:50

Det er et ganske alm netstik som sidder på al elektronik......

Den anden ende af ledningen er den der går i trafoen - den er magen til 1000vis andre....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 20:54

Hmm...Må vist forklare mig lidt nærmere..
Den ledning jeg taler om,er den jeg bruger når jeg skal lade min bærbare op..Men måske er det nødvendigt at der er 3 ben?Det er bare surt,for hvis jeg skal bruge den bærebare inde i min seng,kan jeg ikke lade op,samtidig med at jeg bruger den..For dér er der ikke plads til det tredie ben..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 20:56

Citat
..For dér er der ikke plads til det tredie ben

øhhh - jam.. ahhh - tilgiv mig for dirty thinking

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-07 20:59

Forlænger, så er du ude over det

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:03

Citat
øhhh - jam.. ahhh - tilgiv mig for dirty thinking
Det er første gang jeg virkelig har grinet højt herindeOg kære Mirit..Jeg forstår godt din tankegangMåske brugte jeg lidt med vilje"det tredie ben" som overskrift for at skabe interesse om mit spørgsmål.
Dejligt at se lidt humør herindeMen spørgsmålet er alligevel seriøst ment

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:05

Griner stadig højt af Mirit..Men på en positiv måde..Av min mave..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 21:09

Gør du bare som der bliver sagt....

Enten sav det af
Eller køb en kort forlængerledning hvor de 3 ben passer i og kun 2 i kontakten....

Den kan du købe i ethvert supermarked.... (næsten)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:15

Jeg er parat til at give point nu..Men er meget i tvivl om det er dig eller Mirit der skal have demJeg er tilbøjelig til at give Mirit dem for hendes skønne humor og gode mening.Men du er lige så meget berettiget.
Så vil tænke lidt over detMen jeg kan jo forhøje pointene en anelse for det sjove input

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:16

Svaret var til REFI

Kommentar
Fra : repe1961

Dato : 15-02-07 21:18

Mirit er en rigtig hurtig tænker som forstår at sætte liv i kludene og det med forlængeren tjaaa den kan nok komme i samme kategori .................(undskyld)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:19

Og hvad hedder det stik så helt præcist som jeg skal bruge?(Det tredie ben)Så vil jeg straks købe sådan ét

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 21:26

En ganske alm kort forlængerledning....

Med 3 huller i den ene ende og 2 ben i den anden

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:26

Citat
Mirit er en rigtig hurtig tænker som forstår at sætte liv i kludene og det med forlængeren tjaaa den kan nok komme i samme kategori
Jeps,den kommer vist nok i samme kategori...Men skønt er det bare at der også er lidt sjov med i det hele.Især når der er noget der drillerVILDT meget!!Så trænger man til lidt sjov indimellem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 21:28

Citat
"Man lærer så længe man lever"

Ganske korrekt.....

Det gør vi alle

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:34

Citat
En ganske alm kort forlængerledning....

Med 3 huller i den ene ende og 2 ben i den anden
Søde Refi..Den ledning jeg taler om ser sådan ud:(Jeg er IKKE teknisk anlagt)!!I den ene ende er der en dims med 3 ben.De to af dem er ens.Så er der en firkantet "kasse".Er det det der hedder en adapter?I den anden ende er der et lille rundt gult stik.Det er det der skal sættes ind i den bærbare,når den skal lades op.
Vil så gerne bede om jeres hjælp,så jeg ikke også kommer til at dumme mig i butikken..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:36

Hvor blev Mirit af?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:37

Jeg har prøvet at forhøje point,men det virker åbenbart ikke??Dette er et tillægsspørgsmål..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:51

Fandt selv ud af det

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 21:54

Øv,har vist snakket jer i søvn,men skal nok vende tilbage

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 22:09

Altså..Fandt selv ud af det med at forhøje point..Det går langsomt fremad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 22:18

Nååå

Vi troede det var stikket med det 3. ben

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 22:25

Citat
Vi troede det var stikket med det 3. ben
Næh næh,så nemt går det ikkeJeg kunne bare godt tænke mig at vide hvad dimsen hedder som jeg skal købe i forretningen..Så jeg er fri for at komme med en længere søforklaring,som jeg har gjort herinde

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 150 point
Dato : 15-02-07 22:29

En forlængerledning med alm. stikprop og den anden ende med jord (3 ben)

Hvis de undrer sig over HVORFOR der kun skal være jord i den ene ende må du jo forklare at det stik der skal i har jord men stikkontakten har IKKE....

Endnu bedre - bare tag ledningen med....

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 22:35

Tak for svaret refi.Din besvarelse kunne jeg bare ikke stå for.Den var da til at forstå med et sprog som selv jeg kunne forstå
Mange tak for din tålmodighed..
Vender nok tilbage snart med endnu et spørgsmål

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 22:36

hvis der ikke er plads til det "tredie ben" så pas på med forlængeren

sov nu sødt og og drøm sjovt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 22:39

Selv tak.....

Du kan jo printe tråden her ud og tage med i forretningen.

Så er deres dag reddet........ Efter du er gået...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 22:43

Citat
hvis der ikke er plads til det "tredie ben" så pas på med forlængeren

sov nu sødt og og drøm sjovt
Prøver at få plads til det tredie benOg skal nok passe på forlængeren
Jo tak,kan bestemt kun sove sødt og sjovt med jeres historierHar stadig ondt i maven af grin over det du skrev
Sov selv sødt med ARTIGE drømme

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 22:46

Citat
Du kan jo printe tråden her ud og tage med i forretningen.

Så er deres dag reddet........ Efter du er gået...
Jeps.Og hvis ikke jeg gør det,er deres dag da totalt ødelagt..Hi hi
Sov dejligt uden at få mareridt...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 22:46

naaaaaaaaaah - interessante drømme (kan frit tolkes)

nat herfra

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 22:50

Mirit...Det er vist på tide du finder din seng
Også godnat herfra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 22:51

finde min seng ??? tror du den er løbet sin vej ???

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 22:56

Din seng har måske mistet et ben??Så kan den vist ikke løbe så langt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 23:01

På nogle stik med jord(tredie ben)kan dette ben trækken ud,vis det sidder stramt så brug en tang,jeg har selv et par stykke hvor jeg kan trække det tredie ben ud,det sidder i et hul i selve han stikket med en lille metal krave omkring.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 23:03

ledninger til strømforsyninger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 23:04

Citat
jeg har selv et par stykke hvor jeg kan trække det tredie ben ud

Ja ja - vi ved godt du er en mand....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 23:05

Citat
På nogle stik med jord(tredie ben)kan dette ben trækken ud,vis det sidder stramt så brug en tang,jeg har selv et par stykke hvor jeg kan trække det tredie ben ud,det sidder i et hul i selve han stikket med en lille metal krave omkring.
Hej.Jeg havde nemlig selv det i tankerne at jeg måske selv kunne fjerne det.Men turde ikke gøre det.Jeg er bange for strøm/elektricitet,og det går jo ikke at komme i stødetMen du mener godt jeg selv kan fjerne det tredie ben,så jeg kan oplade den bærbare i alle stik?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 23:05

HOV refi - er der noget der smitter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 23:08

Citat
Jeg er bange for strøm/elektricitet
- træt stikket ud da hahaha -

btw - batterier !!!!

nu går jeg vist iseng

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 23:08

fjerne det tredie ben,ja bare den modsatte ende ikke sidder i væg kontakten

Jeg skal komme efter dig refi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 23:21

manse dog - jagter du refi ???????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 23:24

ja,han skal sku have hevet alle tre ben ud så han kun kan urinerer ud af ørerne og så håber jeg at hans r.v klør og han arme er forkorte

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 23:25

for

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 23:25

Og den med at fjerne det tredie ben (altså på stikket) prøvede vi i eftermiddags.....

Det ville hun ikke (altså dior)

Kan i sove godt.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 23:26

Altså kl: 20.05

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 23:26

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 23:29

Citat
fjerne det tredie ben,ja bare den modsatte ende ikke sidder i væg kontakten

har dukket mig for flyvende genstande

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 23:29

næ hun kunne ikke hun havde ikke en nedstryger,som anbefalet,vel reri

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 23:31

midifik,jeg syntes det var lidt sjovt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 23:31

på tids punktet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 23:34

Citat
nedstryger,som anbefalet

Man skal stryge MED hårene.....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-02-07 23:38

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-07 04:21

Forklaringen er nok det man kalder tekniske handelsforhindringer! Prøv at tage en brødrister med rundt i Europa! Nogle lande vil ha en med tre andre med to, eller noget helt andet! Hvad en bærbar skulle bruge en jordforbindelse til går sikkert ud over enhverrs forstand undtagen i England som åbenbart mangler jordforbindelse eller HFI relæer!

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-03-07 09:34

Hej
Så fik jeg endelig købt et stik UDEN jord.Men dybt suk:
Det kunne den bærbare ikke lide,for den gik død,så jeg måtte starte i fejlsikret tilstand,og sætte ledningen med jord i igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-07 09:39

Kan være du bruger nylon i sengen (statisk elektricitet)

Eller kan det ikke have nogen betydning....

Det må have en anden årsag....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-03-07 10:06

Hej Refi.
Jeg afprøvede ikke den bærbare i sengen med den nye ledningDen virkede fint nok de to første min. men så gik den død.Men måske kan det skyldes at jeg havde installeret et program?Og dog.Det skulle jo ikke være årsag til det heller..Ret uforståeligt syntes jeg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 10:13

Citat
måske kan det skyldes at jeg havde installeret et program
joooo det kan da godt være - alt efter hvad du installerede (spy/malware osv)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-07 13:01

Det har med sikkerhed IKKE noget med ledningen at gøre

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-03-07 21:48

Citat
joooo det kan da godt være - alt efter hvad du installerede (spy/malware osv)
Jeg fandt ud af at det faktisk var et program jeg havde købt i Fona der drillede,og som jeg nu har fået penegene tilbage forDen nye ledning jeg købte fungerer bare helt perfekt