/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Formater Kommentar
Fra : nmb22510
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 15-02-07 11:05

Hej har et Projektmappe

Text højde 16
Minne kommentar står kun til højde 8,
jeg skal ind og formater til 16 hver gang jeg opretter en ny kommentar.
Kan jeg stille den til altid at bruge højde 16

>Hilsen Erik

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-02-07 17:34

Hejsa.
Jeg har selv prøvet at ændre det i Word når jeg har været inde for at skrive mail.Men jeg tror ikke det kan lade sig gøre.Så vidt jeg véd skal du hver gang du vil ændre størrelsen,gå op i "formater",og ændre størrelsen derfra.
Men vent lidt,der kommer sikkert nogle bedre bud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-07 18:25

I word, går du ind i - formater - skrifttype -og i rubrikken til højre er der så du kan vælge størrelsen på bogstaverne, rul ned til den størrelse du ønsker og tryk ok i bunden af boksen

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 16-04-07 19:35

hmm dit spørgsmål er meget uklart. Men efter at dømme fra de næste kommentarer er det word du mener??!!!

Selv om word er en editor hvor du kan se den formatering du benytter, ligger der fast definerede typografier som der bliver sat når du skriver. Det er bla. overskrift 1-9, en normal formatering osv. Det er af samme grund, når du bruger word til at skrive længere dokumenter, at man strengt benytter de predefinerede typografier og sine egne til at formatere sit dokument med.

Jeg har postet et par links som du vil kunne bruge.
http://www.shaunakelly.com/word/sfpane/StylesAndFormattingPane.html
http://www.informit.com/articles/article.asp?p=102088&seqNum=4&rl=1
http://addbalance.com/usersguide/styles.htm

Det er words næsten mest ukendte feature som faktisk er words mest brugbare. Det kan være fusterende for en der ikke har sat sig ind i brugen af word, da det vil virke som om word koncekvent laver om på formateringen hele tiden. Det gør den ikke, det er dig der skal styre det, og det gøres via typografi menuen.

Er du stadig i tvivl om hvordan det fungerer foreslår jeg du tager lidt søgning på google og køber dig et ica hæfte, og evt et amu kursus.

Kommentar
Fra : nmb22510

Dato : 20-04-07 16:42

Nej det er i exel man kan indsætte en kommentar i celle, der fremkommer en lille rød trekant i kanten af cellen. Cellen er formateret til texthøjde 16, men når jeg opretter en kommentar står text til 8. det er det jeg gerne vil have i størelse 16.

god weekend

erik

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 20-04-07 18:16

nåå det er excel, men det kunne du jo bare sige...

Det gør du på helt samme måde som med tekst normalt. Du markerer teksten og vælger størelsen under formateringstoolbaren.

Så vidt jeg ved kan du ikke gemme din standard instilling til din normal.dot. Så hver gang du laver en ny kommentar skal du sætte det hver gang.

\knap