/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
snabel a
Fra : anniSuper
Vist : 1881 gange
100 point
Dato : 12-02-07 16:05

hejsa

er der nogen herinde der kan hj;lpe mig, jeg kan ikke skrive de 3 sidste bogstaver i alfabetet og heller ikke snabel a paa mit tastetur jeg kan heller ikke skriver kolon , hvad har jeg gjort saa det er blevet saadan.

venlig hilsen annisuper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:08

Du har sikkert fået skiftet landestandard.
Kontrolpanel - Tastatur ændre til Dansk
Evt kan du anvende Alt+Shift for at skifte mellem landestandarder

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-02-07 16:11

Tjek at der ikke er en tast der har sat sig fast. Den gjorde min Ctrl. tast engang imellem indtil jeg fik nok og købte mig en nyt skrive agregat.

Men ellers tjek også sprog indstillingerne.

Kommentar
Fra : anniSuper

Dato : 12-02-07 16:16

hej igen

naar jeg gaar ind i kontrolpanel/ tastatur er der ingen knap hvor jeg kan v;lge sprog og der er ingen knapper der sidder fast
hilsen annisuper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 16:17

Du har skiftet tastaturlayout

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 12-02-07 16:18

Citat
naar jeg gaar ind i kontrolpanel/ tastatur

Du skal i sprogindstillinger - ikke tastatur

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 16:22

Déty kan jeg ...selvom det måske ikke er den 'nemmeste' løsning

Alle tegn på din comp. er gengivet via et tegnsæt defineret som en ASCII tabel.

Denne/disse tabel/-ler finder du her: http://www.jimprice.com/jim-asc.htm

Som du kan se af denne tabel (klip på menuen; "HTML codes"): http://www.asciitable.com/

..så er lille 'æ' angivet som koden: &aelig 230 ..hvilket vil sige at du på din hjemmeside kan angive tegnet med 'koden' ..enten: &aelig ...eller ASCII ævkvivalenten: æ

På dit tastatur holder du ALT tasten ned og trykker i rækkefølge samtidig én ad gangen:

0+ 2 + 3 + 0 ..således : æ

Store Ø f.eks ??? = tasten ALT og 0 + 2 + 1 + 6 = Ø

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:24

Har du prøvet genvejstasterne Alt + skift samtidig?

Kommentar
Fra : anniSuper

Dato : 12-02-07 16:28

nej det har jeg ikke for jeg ved ikke hvilken der er shift knappen det staar der ikke paa mit tastetur og jeg er en gammel kone paa 69 aar saa jeg er ikke helt opdateret

hilsen annisuper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:29

Storskrift kanppen hedder skift

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:33

Hvis du kører XP.
Du kan se det i Internationale og sprogindstillinger / sprog under Kontrolpanel hvor genvejen også står, Genvejsindstillingen plejer at virke hvilket er nemt at se hvis man har sprogikonet i proceslinien.
Sprogikonet kan også anvendes til at skifte sprogindstillinger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 16:35

Citat
Storskrift kanppen hedder skift

Den må du lige fortælle os andre hvor den sidder......

På min hedder den CapsLock.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:36

Sprogikonet kan du i øvrigt få frem ved at højreklikke ved siden af procesikonerne og vælge Værktøjslinier - Værktøjslinien sprog

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:38

Refi Storskriftknappen - Skioft/shift sidder jo lige under CapsLock i venstre side og er den findes også i højre side forneden typisk med pil op (ikke knækpil)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:39

Jeg ved godt at jeg rammer forkert på tasterne ind imellem, men sådan er det jo når man ikke læser korrektur inden man trykker SEND

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-02-07 16:42

KLIK HER:
http://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=304405
Der er en med samme problem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 16:42

æ = 230 : ALT (tasten ..og medens du holder denne tat nede) 0 og 2 og 3 og 0 (..på 'nummertastaturet' til højre på dit tastatur. NUM LOCK skal være slået til og LYSE ! )

Æ = 190 : ALT (tasten ..og medens du holder denne tat nede) 0 og 1 og 9 og 0 (..på 'nummertastaturet' til højre på dit tastatur. NUM LOCK skal være slået til og LYSE ! )

ø = 248 : ALT (tasten ..og medens du holder denne tat nede) 0 og 2 og 4 og 8 (..på 'nummertastaturet' til højre på dit tastatur. NUM LOCK skal være slået til og LYSE ! )

Ø =216 : ALT (tasten ..og medens du holder denne tat nede) 0 og 2 og 1 og 6 (..på 'nummertastaturet' til højre på dit tastatur. NUM LOCK skal være slået til og LYSE ! )

å =229 : ALT (tasten ..og medens du holder denne tat nede) 0 og 2 og 2 og 9 (..på 'nummertastaturet' til højre på dit tastatur. NUM LOCK skal være slået til og LYSE ! )

Å =197 : ALT (tasten ..og medens du holder denne tat nede) 0 og 1 og 9 og 7 (..på 'nummertastaturet' til højre på dit tastatur. NUM LOCK skal være slået til og LYSE ! )

..men det er som sagt; ikke den letteste løsning, ...men den VIRKER !!!

ALTID

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 16:46

Bjarne

Det vil jeg ikke diskutere med dig.....

Shift er IKKE storskrift... Det er CAPSLOCK

At shift OGSÅ skriver store bogstaver er en anden historie...

anniSuper.....

Kører du tilfældigvis med en MEGET gammel windows (gælder også de første XP) ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 16:47

Snabel A ???

Hold tasten ALT nede.. og efter hinanden imedens; 6 og 4 tallerne på dit nummertastatur = @

Piece of cake

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-07 16:49

Hvis alt kikser kan du bruge flg. taster. De i parantes er dem der skal bruges og du skal holde alt ned mens du taster de sidste tal

@ = (alt) + (64)
æ = (alt) + (145)
ø = (alt) + (155)
å = (alt) + (134)
Æ = (alt) + (146)
Ø = (alt) + (157)
Å = (alt) + (143)

Se hvor nemt det var i gamle dage da vi have det helt gamle dos

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 16:50

For 'gamle' koner?

Citat
Hvorledes skrives tegnet: Snabel A ???

Hold tasten ALT nede.. og tryk samtidig i rækkefølge, efter hinanden; 6 og 4 tallerne på dit nummertastatur.

Dette giver tegnet: @

</NØRDEN>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-07 16:50

@ - æ - ø - å - Æ - Ø - Å

Just testing

Kommentar
Fra : anniSuper

Dato : 12-02-07 16:51

hej
jeg har hp mediecenter med xp home den er ca. 4 mdr. gammel .
hilsen annisuper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:52

Citat
Det vil jeg ikke diskutere med dig.....
refi du er totalt utålelig når du lugter point!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-07 16:56
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-02-07 17:00

Skal vi ikke hjælpe anniSuper istedet for at jagte påæng. Og Molokyle, du skal da komme med svaret frem for at komme med de mest ubrugelige remser man alligevel ikke kan huske/finde ud af.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 17:05

JEG ka' finde ud af dem taliskoko. Hvad andre 'kan'/'kan-ikke' ..er næppe mit problen

Som jeg skrev:
Citat
...selvom det måske ikke er den 'nemmeste' løsning

..og:
Citat
..men det er som sagt; ikke den letteste løsning, ...men den VIRKER !!!

Jeg prøver jo blot at hjælpe anniSuper

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 17:05

Kontrolpanel
Internationale og sproglige indstillinger
Faneblad Sprog
Detaljer

Der retter du til dansk

Godkendelse af svar
Fra : anniSuper

Dato : 12-02-07 17:07

Tak for svaret refi.

jeg fandt ud af det det var som du skrev i sprog indstillinger og 1000 tak til alle jer andre der hjalp en gammel kone i må fortsat have en god dag

venlig hilsen annisuper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 17:08

..alle I 'computer eksperter' skulle måske prøve at gi' en 'hånd' med hér:

http://www.kandu.dk/spg100381.aspx

</NØRD>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-07 17:17

Held og lykke med tastaturet for fremtiden