/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Memory-pen
Fra : allan2012
Vist : 669 gange
20 point
Dato : 11-02-07 10:08

Jeg har ofte brug for, når jeg læser avis eller faglitteratur i "lænestolen" væk fra computeren, at kunne scanne stikord ind for at huske formuleringer, adresser, nøgleord, artikelforfatter og meget andet. – Personal memory-pen, En læsepen? Notatpen? Ekstern memory?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 11-02-07 10:28

En mobil scanner

Det kommer nok.....

Indtil videre kan du tage et billede med mobilen....

Eller bruge en diktafon....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-07 10:31

Ellers er muligheden en sådan....

http://www.scandis.suite.dk/LaesePen.htm

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-02-07 11:55

Der er flere muligheder, men hvis den skal kunne benyttes uden tilkoblet PC, stiger prisen:

Se f.eks.:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204373

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=146541

Godkendelse af svar
Fra : allan2012

Dato : 11-02-07 12:18

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : allan2012

Dato : 11-02-07 12:27

Som ny bruger fik kom jeg galt afsted med ikke at svare på det svar der bragte mig videre, nemlig linket til Docupen. Så tak for linket.
Men jeg har måske alligevel ikke fundet det helt rigtige svar. Jeg kan ikke rigtig se om den kan samle stikord op som jeg så kan søge på. Jeg er ikke så interesseret i at få alle artikler/dokumenter ind men derimod en slags "indholdsfortegnelse" som man så kan søge i.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 11-02-07 12:28

Hej Allan.
For god ordens skyld skal pennen (i hvert fald i den billige udgave til ca 800 kr) tilsluttes PC (USB-tilslutning).
Den kræver en del tilvænning, men kan bruges af både højre- og venstrehåndede.
Den er fortrinsvis anvendelig sammen med oplæsningsprogram, idet den er tænkt som hjælp til personer med læseproblemer.
Så, det er nok ikke lige den, du skal have til at gemme stikord.
VH
Leif