/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tynde arme+Styrketræning?
Fra : nicklas_bræmhøj
Vist : 9062 gange
200 point
Dato : 11-02-07 01:08

Hey alle..

Har lige et spørgsmål.. Jeg har rimelig tynde håndled og tynde arme. Når jeg spænder mine muskler kan de godt ses, men jeg vil gerne se have større overarme, underarme og håndled. Styrketræning kan give større overarme og underarme, men er der nogen måde til at få tykkere håndled på?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-07 01:10

Det vil også hjælpe på dine håndled at dyrke styrketræning,

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 11-02-07 01:14

Virkelig? jeg har ellers spurgt nogen som bare sagde: Nej eller at de ikke troede det.. Er du helt sikker på det, Nordsted?

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 11-02-07 01:21

Ved du hvilke øvelser der kan hjælpe på håndledene?

Kommentar
Fra : tommyreimer

Dato : 11-02-07 02:42

gå ind i et motions center de giver dig den rigtige vejledning og så skal du bare følge den
du finder dem her på nettet og i dit nær område

held og lykke

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 11-02-07 03:00

Men kan selv en person som mig, der er spinkelbygget få store muskler? Eller markerede muskler?

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 11-02-07 04:34

ja - men det betyder også meget med bevægelsen uden for motioncentret. cykel eller gå, udover benene, bevæger man armene mere, end hvis de hviler på er rat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-07 09:18

Ja det vil som sagt hjælpe på størrelsen af dine håndled, at dyrke styrketræning, du vil ikke kunne få mega store håndled, men det vil hjælpe.

Selv om du er spinket bygget, kan dine muskler bliver synlige, ikke som du ser dem i de overdrevne
reklamer, mange af dem er også på anaboliske stoffer, - hold dig langt væk fra dem.

Du vil med tiden og alt efter hvor meget styrketræning du dyrker får størrer muskler der passer til din kropsbygning, så bare gå igang, så kan du vise resultatet frem til sommer ved at gå i ærmeløse t-shirts

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 11-02-07 09:20

Træn bare løs, men få det hele med. Hvis du kun træner arme og bryst får du dårlig ryg og kommer til at ligne et æble på pind. Regn ikke med at få brede håndled. Som du nok fornemmer ligger knoglerne lige under huden, det er derfor man måler på knæ og håndled, når man skal vurdere hvor kraftige knogler en person har.

Husk at led og sener er meget længere om at blive stærke en muskler, så hvis du træner dig hurtigt op får du ledskader. Forkert udførte øvelser fører til betændte led.

Roning, cykling ringgymnatik giver markerede og harmoniske muskler. Jeg tror ærlig talt pigerne bedre kan lide det end en bicep man kan se er tæsket frem på et motionscenter.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-02-07 09:34

Du bygger jo din krop op ved hjælp af styrketræning af de enkelte muskelgrupper. Når du således træner dine over og underarme vil dine håndled "automatisk" ligeledes udvikle sig.

Noget af det som giver RIGTIG meget styrke af din overkrop, arme, håndled og hænder er "øvelser/arbejde" hvor du skal "holde om noget"...f.eks. når man kløver brænde med en tung økse/kløvehammer vil du styrke dine hænder og håndled VÆSENLIGT! Grave have med en spade giver også øget styrke i dine håndled....faktisk giver mange former for "almindeligt" (hårdt) fysisk arbejde ofte mere styrke end andre motionsformer.
I min tid som erhvervsfisker, fik jeg øget mine hænder, håndled og underarme væsentligt.

Ligeledes da jeg en overgang arbejdede som jord-og betonarbejder, fik jeg bygget min overkrop og overarme stærkere op....og når man havde været på en 8 timers arbejdsdag, var det ikke nødvendigt at gå i fitnesscenter i sin fritid
I de seneste år hvor jeg har haft stillesiddende arbejde har min vægt stille og roligt øget sig men ikke i form af muskler men af fedt og "tomme" kalorier...men jeg er ved at tabe alt dette igen og få min gamle fysiske form igen....lige nu cykler jeg en del (ca. 200 km om ugen). Og det kan godt være det lyder underligt, men det giver faktisk også , foruden øget muskelstyrke i benene, også større styrke i arme, håndled og overkrop!

Så prøv at få gjort din hverdag så fysisk aktiv som muligt uden det nødvendigvis foregår i et fitnesscenter...uden dog at skulle forklejne denne fine form for motion.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 11-02-07 12:53

Mine håndled er kun 16 cm ca, det er jo ikke meget, når man tænker på at mange er langt oppe i 20erne. Jeg vil ikke have fede håndled, bare "normale" håndled.

Og jeg vil gerne ind til politiet, og der tror jeg ikke man kommer ind, hvis man er så spinkel som jeg.
Og jeg synes det er pænere med "normale" håndled og arme end ikke..

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 11-02-07 13:06

hvis du kommer i form, tvivler jeg på politiet ser dine håndled. der er nogle krav til løb, armbøjninger, hæve sig op i armene osv.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 11-02-07 13:17

http://www.blivpolitibetjent.dk/site/forsiden/

jeg tror, at hvis du opfylder kravene til de fysiske prøver, er det ok.

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 11-02-07 14:55

Hej Hasselbach.

Min far er selv politimand, så kender godt siden. Den er iøvrigt rigtig god.

Jeg kan tage alle de armbøjninger og armhævninger mm som jeg skal kunne. Min kender et par stykker, der er spinkle i politiet. Men jeg vil stadig væk gerne være ikke stor, men have markerede muskler..

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 11-02-07 15:50

Dine håndled, kan du ikke ændre på.
Men underarmen kan du træne, den kan blive mere muskuløs, så vil det også se ud som om dine håndled er "muskuløse"

Min søn har også tynde håndled, jeg tror det er arveligt.

Han går i et fitness center og det har ændret meget på hans kropsbygning. Hans arme er blevet større, men ikke håndleddet. Han har fået mange kræfter og har taget på i vægt (muskelmasse)

Selve håndleddet kan du ikke gøre noget ved, men du kan træne din underarm.

Min søn fik lagt et program af instruktøren.

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 11-02-07 17:14

Jeg tror du har ret i, at mine håndled vil se større ud, men ikke være det. Men jeg er kun 16, mine håndled burde "vokse" lidt endnu. Og hvis jeg får lidt mere fedt på kroppen vil det så ikke påvirker håndledene også?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-07 17:33

Citat
Og hvis jeg får lidt mere fedt på kroppen vil det så ikke påvirker håndledene også?

Du ønsker jo ikke at blive fed vel !!!!!! Ved styrketræning får du muskelmasse og ikke fedt.

Har du tynde håndled, så må du lære at leve med det. Min søn har/havde det også svært med tynde håndled. Men hans krop har ændret sig meget. Det vil din krop også gøre. Du skriver at du er 16 år, din krop kan udvikle sig meget endnu, men jeg tror du må lære at leve med tynde håndled.
Du kan sagtens have mange kræfter med tynde håndled, det er ikke der musklerne sidder.

Begynd nu ikke at tage nogle stoffer, som vil give dig større muskler.

Det ødelægger mere end det gavner.

Dyrk noget sport og spis sundt, så skal du nok blive en flot fyr

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 11-02-07 17:55

en dreng vokser som regel til han er 18 år(hvis han ikke overtræner). på 2 år kan din krop nå at udvikle sig rigtig meget

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 11-02-07 19:37

Jeg har nu heller aldrig tænkt mig at tage stoffer;)

Godkendelse af svar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 11-02-07 19:38

Der var rigtig mange gode svar, men dette svar var lige det bedre xD

Tak til alle der tog sig tid til at svare..

Peace

Kommentar
Fra : bassekiehn

Dato : 25-06-07 10:03

efter min viden om styrketræning
er der ikke noget der giver muskler på håndledet

men du kan altid spørge din lokale Motion center. om råd

Mvh bassekiehn