/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Afh. af støvler hos skomager
Fra : Camillasmoster
Vist : 1443 gange
100 point
Dato : 10-02-07 17:21

Hejsa

Jeg afleverede mine støvler hos skomageren i mandags.

Fredag kunne jeg hente dem.

Fredag oprandt, og jeg ankom til butikken kl. 16.35.

Så hænger der et skilt i døren, hvor der står, at han lukker butikken kl. 16.00 samme dag.

Butikken ligger lige midt i centrum klods op ad Strøget. Et sted, hvor der altid er åbent til kl. 20.00 om fredagen.

Selvsagt fik jeg ikke mine støvler med hjem igår. Hold da k..., hvor blev jeg vred.

Han sagde ikke ét ord om det i mandags.
Når butikken er åben, døren står åben, da jeg kommer ind med støvlerne, ser jeg naturligvis ikke efter åbningstider.

Jeg mener, at han skulle have fortalt det i samme åndedrag, han siger, 'fredag er de færdige'.

En af mine veninder synes ikke, jeg kan klandre ham for det...

Hvad mener I?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-02-07 17:23

Næh du må godt bruge hovedet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-07 17:30

Jeg syntes kl. 16 på en fredag er tidligt at lukke

For nylig var jeg hos skomageren,ved middagstid, og da jeg kommer ind er skomageren ved at skrive et papskilt, at forretningen lukker resten af dagen pga sygdom, der sad en meget sløj lille gut på en stol kunne jeg se..

Tror du ikke det bare var et enkeltstående tilfælde muligvis pga sygdom?? Hvis der plejer at være åbent til f.eks kl 20 og han permanent har ændret åbningstiderne, syntes jeg godt han kunne have gjort opmærksom på det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-07 17:31

Mange andre typer værksteder lukker altså endnu tidligere om fredagen og en skomager jo en håndværker.
Værd u glad for at der stadig er nogen der vil forlænge levetiden på dine sikkert dyre støvler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 17:32

Man skal ALDRIG tage noget for givet......

Så DU burde have orienteret dig......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-07 17:35

BjarneD, jeg tror det kommer an på hvor i landet man bor.

Om fredagen har vi hos os åbent i alm. forretninger 19-20 men f.eks i Nakskov kun til kl. 17-18, vores skomager lukker kl. 18 om fredagen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-02-07 17:38

Kode
Jeg mener, at han skulle have fortalt det i samme åndedrag, han siger, 'fredag er de færdige'.

Nu ER det jo svært at få sagt noget, når dit snakketøj først går i gang.
Det kan udmærket tænkes, at han prøvede at komme til orde,
men simpelt hen ikke kunne få et ord indført.
Det vil nok ikke nytte noget at trække ham i retten, da dommeren sikkert vil ha' samme problem.
Du er det eneste menneske, jeg har kendt, der har problemer med solskoldning på tungen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-07 17:40

Citat
Et sted, hvor der altid er åbent til kl. 20.00 om fredagen.

Det mener jeg ikke behøver betyde, at alle foretagender i gaden har åbent til 20:00.

Jeg plejer at spørge hvornår de lukker i sådan nogen tilfælde, og især hvis det er steder der ikke lige er "om hjørnet".

Så jeg er enig med din veninde.....det bliver du nok også, når ærgrelsen over det, lige har lagt sig

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-02-07 17:47

I en storby, som Århus, lukker man alså ikke lige plusli' sin butik kl. 16.00.

Butikken ligger på det mest befærdede sted i byen!

Og jeg vil kalde det 'almindelig' opførsel, at man tydeligt informerer om ændrede åbningstider, hvis man vil have kunder i butikken.

Havde skiltet hængt/stået over/på bordet, hvor man aflevere fodtøjet, havde selv jeg set det.

Og så slap han for at skulle tilkæmpe sig ørenlyd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 17:52

Citat
Havde skiltet hængt/stået over/på bordet, hvor man aflevere fodtøjet

Så er der jo ikke plads til fodtøjet....

Det næste er vel så STØRRELSEN på skiltet, og farven på bogstaverne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-07 17:53

Og åbningstiderne stod ikke på det nummer du fik udleveret??

Og jow har lige ændret sine åbningstider, syntes jeg også godt han kunne have fortalt det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-07 17:54

En skomager er nu altså ofte en enmandsvirksomhed, evt. med lejlighedsvis hjælp og det er nok ikke nemt at få det til at fungere med lange åbningstider.
Mange af dem har også en dag i ugen lukket hvis de har lørdagsåbent og der bliver færre og færre af dem.

Hvor ofte bruger du/I en skomager? Sjældnere end andre butikker sikkert?
I øvrigt tror jeg jeg ikke at en skomagers omsætning er afhængig af åbningstider, men snarer et godt håndværk da konkurrencen er lille.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-02-07 18:15

Du kan vel bare hente dine støvler en annen dag. Du trenger vel ikke gå barbent.Som jeg kender kvinder så har I minst 2 dusin par sko og støvler i sko skabet.
alimak

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-02-07 18:18

Prisen på at få lavet dine støvler kan nok ikke dække udgiften en ansat. Det er betingelsen i en lille virksomhed.

Og ikke mindst kunne du jo have forhørt dig om hvornår han lukkede, da du åbenbart have noget i klemme.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-02-07 18:19

Hvornår plejer den skomager at lukke om fredagen?

I en storby som København holder skomagerne ikke åbent til kl. 20:00 og det er uanset hvor mange forretninger, der ligger lige rundt om hjørnet. De fleste har også lukket om lørdagen.

Men fik du dine støvler i dag lørdag!!!!! og hvad sagde skomageren evt. til dig !!!!

Jeg spørger altid, når jeg indleverer noget til reparation, hvornår der lukkes, når det igen skal afhentes.

Man skal jo også tænke på en ting, de handlende har mere end en kunde. Hvis der i/på døren er ophængt et skilt med oplysninger om åbningstider, så er det kunden, der må se efter.

Du må bide i det sure æble, medmindre du gav ham dit telefonnummer, så han kunne have ringet til dig på den tid støvlerne var færdige til afhentning.

Der er ikke mange skomagere, der holder åbent til kl. 20:00

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-07 20:00

Du har fuldstændig ret Moster.
Han bør ikke forhindre dig i at gå tur i dine elskede støvler lørdag og søndag.
Og så er det ligemeget hvad i andre siger og det er jo heller ikke jer der skal undvære de dejlige nyistansatte støvler.

Ps. Det er nogle pæne støvler du har Moster.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 20:06

Fedterøv

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-02-07 20:12

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-02-07 00:44

Tak e.c. - rart med lidt opbakning Om jeg så tror dig, hmm.....

Alimak -
Citat
Du kan vel bare hente dine støvler en annen dag. Du trenger vel ikke gå barbent.Som jeg kender kvinder så har I minst 2 dusin par sko og støvler i sko skabet.

Nu er jeg jo så liige en af de få, der ikke har skabe mv fyldte med sko ect.

Disse støvler er de eneste vinterstøvler, jeg har - de er splinternye og skulle 'bare' blokkes lidt ud i skaftet. Så nu beder jeg til, at der ikke kommer sne i morgen! Han havde selvfølge også lukket igår lørdag...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-07 03:38

Bare det at det tager 5 dage at lave dine støvler er ret suspect! Det tager da ikke ret langt tid at lappe et dæk eller få ny udstødning. Altså på en bil!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-02-07 12:10

Nåhh, jeg havde ellers lige fået et billede frem på nethinden, tedd

Ja, å så' skulle jeg vente to dage mere, hva'?!

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-03-07 01:12

Tak for svaret e.c.

Det er strafpoængs, for at fedte så'en!

Moster med støvler, der ikke virker, men kostede 160 kr. for at få udblokket skaftet.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-07 09:39

Tak .................. så kan det altså betale sig at fedte lidt.
Jeg kan ikke lade være....................er det en gås du associerer dig med.

Eller er det et svanebarn.