/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lydoptager virker ikke
Fra : JanickJensen
Vist : 1767 gange
20 point
Dato : 10-02-07 12:46

Min lydoptager på computeren virker ikke. Den vil gerne spille musik som allerede ligger på computeren, men når jeg skal indtale sker der intet ?

Jeg har prøvet mange forskellige microfoner og ingen af dem virker.

Nogen der måske ved hvad der kan være galt ?

Desværre havde jeg ikke flere point at give af da jeg lige er nystartet her på kandu (:

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 10-02-07 12:56

Tjek at der er mærket af i mikrofon under lydinstillinger i windows

Hvilket software bruger du til at indspille med?? windows lydoptager eller 3parts program?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 12:58

Citat
Min lydoptager på computeren virker ikke

Det kunne være rart at vide hvilken lydoptager du taler om.....

Accepteret svar
Fra : SimonGjer

Modtaget 30 point
Dato : 10-02-07 13:02

Har du prøvet:

1)

Klik på Start

Klik på Indstillinger

Klik på Kontrol panel

Åbn Lyde og Lydenheder (Klik evt på Klassisk visning)

Gennemse de forskellige faneblade og knapper for at se om mikrofonen skulle være slået fra eller skruet helt ned.

2)

Klik på Start

Klik på Indstillinger

Klik på Kontrol panel

Åbn System (Klik evt på Klassisk visning)

Vælg fanebladet Hardware

Klik på Enhedshåndtering

Gennemse listen for røde ikoner, gule udråbstegn eller lign. Hvis f.eks. der mangler en driver til dit lydkort vil du kunne se at der er noget galt på denne liste.

Håber at noget af dette måske kan hjælpe

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-07 13:03

Point har ikke nogen betydning, du får samme svar uanset om det er 10 eller 500 point du sætter på højkant. Du har måske slået mikrofonen fra ? Klik på Start-Kontrolpanel-Lyde og lydenheder, klik på Avanceret for checke indstillinger for lyd ind og ud, jeg vil anbefale et andet gratis program, til at optage med: http://www.download.com/Audio-Recorder-for-Free/3000-2168_4-10500407.html

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 10-02-07 13:09

Hej Jannick.
Du har naturligvis (hvis det er en ekstern mikrofon) sikret dig, at den er tilsluttet den røde bøsning/micr in/line in på computeren, og a tder ikke er en lille skydeknap/et drejehjul, der kan slukke mikrofonen, ikke?
Held og lykke
Leif

Godkendelse af svar
Fra : JanickJensen

Dato : 18-02-07 13:08

Tak for svaret SimonGjer.