/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Slipol fliser bad Oleeliasen
Fra : Gambrinus
Vist : 1480 gange
500 point
Dato : 06-02-07 03:23

Her har du point for privat svar Ole.

Mit spørgsmål :

Citat
Jeg har tænkt mig at få gjort noget ved mine fliser i badeværelset.
Jeg huskede, at du havde lagt et tip for et godt stykke tid siden,
hvor du brugte slipol til dine fliser og vil derfor høre, hvordan forsøget er gået.
Især hvordan det er gået med den efterfølgende lakforsegler.
Jeg har tænkt mig at spare på knofedtet og bruge min polermaskine til bilen.

Altså :
Hvordan er forsøget gået ?
Hviken slipol og lakforsegling har du brugt (Der finde vist flere forskellige).

Oleeliasens svar :

Citat
Det gik fint og jeg er stadig tilfreds med resultatet. Lakforsegleren virkede rigtig godt især i starten, men er forsvundet med tiden pga. diverse nedvaskninger og slipolen gjorde det nemt at få klinkerne flotte og glansfulde. Jeg mener bare at det hed "Slipol" men lakforsegleren var fra Alaska.

Held og lykke med det

Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-02-07 04:10

Nå, ka' do heller ikk' sove?

Slipol til fliser og dét brugte jeg til at pudse rust af min gamle cykel......

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-02-07 06:34

NIX
ARBEJDER !

Gambrinus

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-02-07 10:16

Jeg troede osse Slipol var et slibemiddel. Hvad med Slipoline??

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-02-07 10:18

Altså til når du får øjne igen! Men bilpolish er en god ide. Jeg husker dog ikke vandet i Sønderborg som særlig kalkholdigt

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-02-07 10:41

Citat
Jeg husker dog ikke vandet i Sønderborg som særlig kalkholdigt

Nææææææ.......
Men efter 45 - 50 år med et bad HVER jul sætter der sig alligevel lidt kalk på fliserne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-02-07 12:21

OhKa
Så længe boede jeg der ikke, men nåede dog at tage bad flere gange
mojn
pbp

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-02-07 13:27

pbp_et - Var det jul SÅ tit down there?

Arbejder...hm... har du fået en flise?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-02-07 14:15

>camillas moster: jeg var ung og skulle indimellem i byen lørdag aften!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-02-07 16:45

høhø

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-02-07 10:06

>Camillasmoster: Det må du nok sige. Jeg gik hen og blev gift af det og fik børn. Men nu har de revet jazzklubben i Sønderborg ned og lavet P-plads i stedet! Og fruen er skiftet ud. At man dog ikke blir klogere!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-02-07 14:21

De måtte jo tage konsekvensen af dit svigt af jazzklubben

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-02-07 19:44

Så fik jeg købt Slipol.

Tror i ikke ekspedienten i T-Hansen sagde,
at der var rabat på 10 dåser, da han så Den Røde Baronesse.
Han skulle skydes med lunken leverpostej !
Nå, men T-hansen lever jo også mest af at sælge falske sportspotter, falske luftindtag,
dummy-antenner, BUM BUM anlæg og alt det andet gejl til Brian-biler.
De bliver snot forvirrede, når de ser en rigtig automobil fra før verden gik af lave.
Gambrinus
PS : Hvor bli'r Ole af ?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-02-07 20:34

nåja elektro(/nik)mand - han vil da se hvad du er ude på! Har du været udsat for E.K. - ham svæveren, jeg henviste til?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-02-07 21:16

Ole er da i T. Hansen! Han leder efter dig, Gambrinus

Accepteret svar
Fra : oleeliassen

Modtaget 500 point
Dato : 09-02-07 13:14

Så kunne jeg være her. Har du fået afprøvet dit slipol og hvordan virkede det? Hvis der er rigtig meget kalk kan du bruge er polermaskine som man bruger til biler, de koster ca 150,- kroner.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-02-07 13:27

Dét lyder voldsomt!

Sikker på, at Gambrinus vil af med fliserne?

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-02-07 13:34

Det er nu ikke ret voldsomt, det er jo ikke sandpapir der er på maskinen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-02-07 17:52

Næh, men Slipol.... som jeg brugte til min cykel...

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-02-07 19:17

Kode
Hvis der er rigtig meget kalk kan du bruge er polermaskine som man bruger til biler

Hvis du gad læse spørgsmålet, ville du se, at jeg har tænkt på det med polermaskinen.
Nej, jeg er ikke gået i gang endnu, men jeg glæder mig til at se, hvilken farve fliserne har.
Nu skal Jacob lige ha' malet badeværelset og soveværelset på søndag.
(Han har lige fået repareret sin elektronhjerne).
Så mangler jeg bare en til at føre polermaskinen.
Philip på 8 år vil nok blive himmel henrykt for at få lov til det.
Gambrinus