/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Video/billeder fra tlf til PC
Fra : Hoegh
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 04-02-07 21:29

Hejsa.
Jeg er ved at overføre nogle billeder og videoer fra min Nokia-telefon til min computer. Det er ikke lige helt til. De overføres via kabel. Har endelig fundet den video jeg har overført på computeren men har problemer med at afspille den. På telefonen afspilles videoen heller ikke korrekt. Her stopper billedet, mens lyden kører. På computeren, der vist kun kan vise videoen i nokias eget program, vises videoen heller ikke korrekt. Her afspilles den uden lyd, tror jeg, for det er ikke til at høre, videoen bliver nemlig afspillet alt alt for hurtigt, ca. 30 sek bliver afspillet på 4 sek og uden hverken billede eller lyd virker.
Hmm?
Jeg har tidligere overført video uden problemer...
Hjælp, hvad kan der være galt. Videoen er en .3gp fil

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 21:39

Jeg kan godt spille mine små videoklip fra min Nokia i det program der hedder Xnview

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 21:40
Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 21:45

Du kan evt. også prøve at afspille videoklippet i Windows Medis Player..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 21:46

Quick Time kan du evt. også forsøge dig med

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 21:49

Citat
På telefonen afspilles videoen heller ikke korrekt. Her stopper billedet, mens lyden kører.
Det kan tænkes at din mobil skal opdateres.Det kan løse mange problemer

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 04-02-07 21:55

Media Player har jeg forsøgt mig med, det virker heller ikke

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 04-02-07 21:56

Opdatering....fortæl fortæl?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 21:59

Du kan prøve at gå ned i den forretning hvor du har købt mobilen.Nogle giver 50 kr. for at få den opdateret.Jeg var heldig.Jeg skulle ikke betale noget.Nok fordi mobilen kun var et par mdr. gammelMen du skal være forberedt på at dine indkodede tlf. numre bliver slettet.Evt. også billeder,mm.Så sørg for at tage en back up.Forretningen kan også klare det.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 22:01

Jeg går ud fra at du har et memorycard til telefonen?
Du kan også være heldig at du kan finde et sted på nettet,hvor du selv kan opdatere den.Men så må du vente til der kommer én der kan forklare det bedre end mig.For den metode kender jeg desværre ikke selv..

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 04-02-07 22:09

Kan da ikke passe man skal betale penge for at få en telefon opdateret der ikke virker!
Men det må da prøves af...
Jeps har memory

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 22:13

Min Nokia N 80 havde lige fra start været meget langsom.Og skærmen frøs pludselig.Og den var 3 min. om at sende en sms!!Det er lang tid.Normalt koster det vist lidt at få det gjort,men hvis mobilen er rimelig ny,er det gratis.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 04-02-07 22:16

Hmm, så ny er den heller ikke, måske et halvt til 3/4 år. Men jeg vil da prøve at snakke mig fra at betale for noget som er urimeligt. Det burde være en service når den telefon de har leveret pludselig ikke virker ordenligt. Eller service kan man vist ikke engang kalde det, det burde være standard at man sørger for at lave produkter....der virker.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 22:20

Det giver jeg dig helt ret i.Men da din mobil heller ikke er så gammel,vil jeg tro det er gratis for dig.I al fald et forsøg værd

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 04-02-07 22:21

Hehe, godt med lidt opbakning!

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 22:24

Jeps,det kan da ikke skade

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 22:38

Prøvede du det program jeg skrev om?
(Linket)?

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 04-02-07 22:41

Nej, ville lige prøve at få det til at virke på nokia's software først, det skulle man jo mene var det mindste de kunne gøre

Kommentar
Fra : dior

Dato : 04-02-07 22:46

Håber det kommer til at lykkes for dig.Véd selv hvor irriterende det er når det ikke vil som man selv vil

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 27-02-07 11:02

Ved ikke om det har noget med sagen at gøre, men det kunne være at du måske bare mangler det rigtige Codec til din Movie Player på din Pc.

Men når du siger at den os bliver spillet forkert på din mobil, så er det nok ikke det, men det kunne være et forsøg værd.

Et godt og lille Codec jeg selv bruger og har aldrig problemer med at spille nogen form for video er noget der hedder K-Lite codec pack.

Gå på google og Skriv K-lite codec i søgefæltet, så er en af de første hits deres hjemmeside. download deres full codec pack og installere den. den fylder ikke meget.

Men ud over alt det så bakker jeg os op om software Opdatring af din mobil.