Problemer med mailadr: @gmx.de
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-11-11 21:51

Jeg (og et par andre macbrugere) kan ikke få lov at sende til en tysk
mailadresse: nn@gmx.de.
Og den adresse vil vores Mail app ikke acceptere at sende til. Vi er
alle tre på wifi op imod tele.dk. Jeg har osse prøvet med min mobil som
modem (hos Telia), den vil heller ikke sende.

Har I et godt bud på en løsning?

--
v.h., Mich

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-11-11 21:52

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Jeg (og et par andre macbrugere) kan ikke få lov at sende til en tysk
> mailadresse: nn@gmx.de.
> Og den adresse vil vores Mail app ikke acceptere at sende til. Vi er

Giver den en antydning til hvorfor den ikke vil?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-11-11 21:52

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> alle tre på wifi op imod tele.dk. Jeg har osse prøvet med min mobil som
> modem (hos Telia), den vil heller ikke sende.

Kommer den med en fejl ?

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-11-11 22:25

> Kommer den med en fejl ?
>
> /thomas

(også til Thorbjørn): Mail siger, at jeg skal prøve med en anden konto,
min POPkonto , og den _er_ aktiv.
Men den vil ikke sende.

--
v.h., Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-11-11 22:29

> (også til Thorbjørn): Mail siger, at jeg skal prøve med en anden konto,
> min POPkonto , og den _er_ aktiv.
> Men den vil ikke sende.

Uden en detaljeret fejlbeskrivelse er det lidt at skyde i blinde ...

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-11-11 23:10

> Uden en detaljeret fejlbeskrivelse er det lidt at skyde i blinde ...
>

> /thomas

Ærgerligt. For jeg kan ikke åbne dine øjne yderligere - for jeg aner
ikke, hvordan jeg skal finde en mere detaljeret fejlbeskrivelse.
Så glem det bare igen. Jeg sender min Berlinerbekendte en snailmail.
Selvom det er mig meget imod.

--
v.h., Mich

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-11-11 23:46

On 24-11-2011 23:09, Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> ikke, hvordan jeg skal finde en mere detaljeret fejlbeskrivelse.
> Så glem det bare igen. Jeg sender min Berlinerbekendte en snailmail.

Jeg er enig med de andre i at du ikke giver en rimelig beskrivelse af
fejlen. Det er umuligt at byde på hvad der er galt på det grundlag.

Du har ikke en gang citeret fejlmeddelelsen. Mail har garanteret ikke
opfordret dig til at sende via POP3, det er en protokol til hente
_indgående_ emails hjem, ikke til at afsende dem.

/Lars

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 25-11-11 00:53

> [...]

> alle tre på wifi op imod tele.dk. Jeg har osse prøvet med min mobil som
> modem (hos Telia), den vil heller ikke sende.

Åbn Apples Mail, åbn Vindue -> hjælp til forbindelse
Klik på Vis Info knappen
Klik på Kontrollér igen

--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-11-11 09:53

On 2011-11-24 20:51:26 +0000, Mich. Ottosen said:

> [...]
> alle tre på wifi op imod tele.dk. Jeg har osse prøvet med min mobil som
> modem (hos Telia), den vil heller ikke sende.

Jeg har lige hurtigt kigget på den og alt ser normalt ud, med en
undtagelse, domænet har 2 mailservere på prioritet 10 det har jeg ikke
set før, mere end en mailserver på prioritet 20 og ned er ikke
ualmindeligt, men jeg har ikke set det på højeste før.

Om det er problemet tør jeg ikke sige, under alle omstændigheder er det
ikke noget du kan gøre noget ved.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 25-11-11 11:38

On 25-11-2011 09:52, J.K.Arning wrote:
> [...]
> set før, mere end en mailserver på prioritet 20 og ned er ikke
> ualmindeligt, men jeg har ikke set det på højeste før.

Prøv at se på hotmail.com.

/Lars