Anvendt tegnsæt i rene tekstfiler
Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-11-11 12:05

Jeg har nogle domæner på en Apache-server der forlanger
charset=iso-8859-1. Hvordan sikrer jeg mig, at mine rå tekstfiler
(herunder CSV-filer) kommer ud med dette tegnsæt og ikke f.eks. UTF-8?

Er der nogen der ved hvilket tegnsæt CSV-filer har, når de genereres fra
Excel? Hvis det ikke er charset=iso-8859-1 kan jeg forestille mig, at
jeg bliver nødt til at indlæse dem i en teksteditor, som derpå gan gemme
med det rigtige tegnsæt.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : scootergrisen

Dato : 24-11-11 18:17

> Jeg har nogle domæner på en Apache-server der forlanger
> charset=iso-8859-1.

Hvordan ved du at Apache forlanger ISO-8859-1 filer ?

Jeg bruger Apache og de fleste af mine tekst filer er gemt med UTF-8
encoding og det går da meget godt.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-11-11 06:40

Den 24/11/11 18.16, scootergrisen skrev:

> Hvordan ved du at Apache forlanger ISO-8859-1 filer ?
>
> Jeg bruger Apache og de fleste af mine tekst filer er gemt med UTF-8
> encoding og det går da meget godt.

Ved at Telnette mit webhotel.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-11 07:33

Kurt Hansen skrev:
> Jeg har nogle domæner på en Apache-server der forlanger
> charset=iso-8859-1.

Det er sikkert angivet i .htaccess. Find ud af, hvilket
tegnsæt du helst vil arbejde med, og hvis det er UTF-8, så
angiv det i .htaccess.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå faldgruberne, sådan vælger du det rette webhotel: