Thunderbird vil ikke starte
Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-11-11 21:13

....og jeg har prøvet en hel del. Jeg har brugt Thunderbird i mange år,
og uden nogen form for problemer, indtil i aftes. Nu mangler jeg blot en
ekspert, der kan få det til at virke igen

Har prøvet
   ikonet på skrivebordet
   link fra start meny
   direkte fra Thunderbird.exe

-når man starter, kommer der timeglas i under et sekund, og herefter intet.

kan heller ikke starte med "-safe-mode"

Har checket task manager. Der er intet at se her.

Har afinstalleret Thunderbird HELT
   -windows remove program
   -fjernet folderen med program "rester"
   -fjenet entries i windows registry
   -fjernet alle maildata (sikkerhedskopi andet sted)
   -genstartet windows

Heller ikke en ny installation kan starte
Har prøvet version 7.0 og 8.0
Har prøvet at fjerne alle extensions og plug-in's
Har hørt checkdisk, uden fejl
Har ikke mistet data (backup er godt...)

Eneste mulighed for at starte er fra install-skærmen, inden man klikker
"finish"
-her kan man vælge start Thunderbird, -og det virker.
Det er sq lidt klodset at skulle installere programmet, hver gang jeg
skal bruge mail.

folderen "minidumps" indeholder et entry for hvert startforsøg. Filerne
er tomme og har længde 0

Styresystemet er Windows 7/64 proff

-Nogen gode ideer ??

Bo //

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-11-11 23:30

Bo Bjerre wrote den 23-11-2011 21:13:
> Har afinstalleret Thunderbird HELT

Du har nok gjort det, men for en sikkerhds skyld vil jeg alligevel
spørge, om du prøvede at installere og starte programmet uden at have
lagt data fra backup'en tilbage på PC'en?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-11-11 00:46

On 23-11-2011 23:30, Jens Jensen wrote:

> Du har nok gjort det, men for en sikkerhds skyld vil jeg alligevel
> spørge, om du prøvede at installere og starte programmet uden at have
> lagt data fra backup'en tilbage på PC'en?

Ja, men jeg har nok ikke formuleret det tydeligt i mit indlæg. Og det
virkede heller ikke,

Bo //

Fra : Mcwm

Dato : 23-11-11 23:46

Den 23-11-2011 21:13, Bo Bjerre skrev:
> -Nogen gode ideer ??
Har du forsøgt systemgendannelse, til en dag før det gik galt?

Venligst
Mcwm

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-11-11 00:45

On 23-11-2011 23:45, Mcwm wrote:
> Har du forsøgt systemgendannelse, til en dag før det gik galt?

Ja, men jeg glemte at skrive det i mit indlæg,

Bo //

Fra : Mcwm

Dato : 24-11-11 00:59

Den 24-11-2011 00:44, Bo Bjerre skrev:
> Ja, men jeg glemte at skrive det i mit indlæg
Det sker jo

Tilbage til problemet. Jeg har ikke gravet meget i det, men faldt over
denne sætning "A lot of people are having trouble getting Thunderbird to
work on Windows 7. If you are facing such a problem, try running the
program in Windows XP SP2 Compatibility mode."

Kilde:
http://www.addictivetips.com/windows-tips/mozilla-thunderbird-in-windows-7/

Et forsøg værd at prøve.

Venligst